История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
511 і ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ КОИЫСТЕИОКЛІ’О. 1021 ГОДА. 512 ѳемѣ», мовитъ, же «владза выклинаня
отъ апостоловъ на сукцессоры ихъ, то
есть на епископы, спала». Святый Гр»ь-
горій Бесѣдовнвкъ, въ бесѣдѣ 26 на
еѵангеліе апостолское, мовитъ: «теперъ
мѣстце въ церкви держатъ еішскопове,
вязанья и розвязованя владзу нріймуютъ,
который стопня ряду доступуютъ". И
бож. наконецъ Іоанъ Дамаскинъ, въ
словѣ второмъ «О образѣхъ»:»вязаня, мо¬
витъ, и розвязаня владзу не круля>мъ,
але апостоломъ я ихъ наступыикомъ и
пастыремъ и учителемъ Христосъ далъ». Дается теды зъ тыхъ св. учителей цер¬
ковныхъ науки видѣти,же всѣ еішскопове
отъ всѣхъ заровно апостоловъ, иле они
суть епископами, свою сукцессію одну
и туюжъ всѣ отъ всѣхъ маютъ и всѣ
заедно сукцессорами суть, не выймуючи
и Петра, которому же всѣ епископове,
якъ иншимъ апостоломъ, наступують,
въ близко прешломъ артикулѣ зъ науки
св. учителей церковныхъ доводне пока-
залемъ. Посполитое абовѣмъ всей свя¬
той соборной церкви то зданя естъ, же
той самый рядъ церковный, который
апостолове отъ Христа Господа взяли,
зосталъ при епископахъ, на которыхъ
зуполне тая самая владза спала, кото¬
рая была на апостолахъ, вынявши,
якомъ мало вышей реклъ, власный ихъ
особливый и персоналный нѣкоторый
привилей. Якъ бовѣмъ всѣ заразъ и
оразъ апостолове печалованье чинили
о церкви, въ ровной владзы, н то пов-
шехной, такъ всѣ заразъ и оразъ епис¬
копове туюжъ церковъ рядятъ всѣ пос-
полу и кождый зособна въ зуполной
владзы. И якъ кождый апостолъ зуполне
былъ епископомъ не зависле одинъ отъ
другого, але несродковнѳ ') отъ самого
Христа, которого всѣ варовно услугачами
были, такъ епископове отъ самыхъ срод- *)ковне апостоловъ. Когоколвекъ бовѣмъ
апостолове любъ 2) всѣ разомъ, будь
колко ихъ, або тыжъ поединкомъ выби¬
рали и на рядъ и справоване церквій
посылали, тымъ всѣмъ туюжъ порядную,
которую сами отъ Христа мѣли, до
ряду церковного потребную владзу, презъ
моцъ овыхъ же Христовыхъ, до нихъ
реченыхъ словъ «якоже посла мл Отецъ,
и я посылаю васъ», давали, такъ абы
они, гдѣ бы того потреба указовала,
моцью тыхъ же Христовыхъ словъ
иншихъ еписконовъ зъ тогожъ ряду
церковного владзею становили, рукопо¬
лагали и посылали. Такъ, бож. апостолъ
Павелъ постановилъ епископомъ Тѵмо-
оея. которому злецилъ многій церкви
утверждати; такъ, рукоположилъ еписко¬
помъ въ Критѣ Тита, абы онъ иншихъ
тамъ услугачовъ нрезвѣтеровъ церков¬
ныхъ по розныхъ мѣстцахъ настано-
вилъ». Положивши теды то за речъ певную,
же всѣ апостолове заровно одну и
туюжъ (иле до апостолства ихъ и епис¬
копства) ряду и справованя церковного
отъ Христа Господа данную имъ владзу
мѣли (поневажъ до всѣхъ заровно ре-
чено было «яко же посла мя Отецъ, и
азъ посылаю васъ») и же туюжъ ряду
и справованя церковного владзу ца всѣхъ
епископовъ сукцессоровъ своихъ апосто¬
лове вляли (поневажъ всѣ заровно епис¬
коповъ становили и посылали),—покла¬
даю за речъ ровно певную и то (поне¬
важъ нншой удѣлной владзы Петръ
апостолъ, которая бы ему самому, от¬
дѣлю, мимо всѣ питіи апостолове, отъ
Христа даная належала, не мѣлъ), же
тежъ жадного удѣлного по собѣ сукцѳс-
сора зоставити не моглъ. Же ѳи не
мѣлъ отъ словъ овыхъ Христовыхъ, до
него реченыхъ «на томъ камени збудую *) Въ иоддиввикѣ ошибка: <ые»фодковнс>. 1 ’) На водѣ: «будь». Библиотека "Руниверс1