Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
507 «ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАРІИ апостоловъ сукцессорамн, то
естъ насту п н икам и. Отступникове, въ зуполной владзы
ряду церковного, по иншихъ апосто¬
лахъ сукцессіи не прнзнаваютъ, але
толко по самомъ Петрѣ," а по Петрѣ
нгькому иншому, толко самому бискупо-
ви Римскому. Роздѣлввши абовѣмъ влад-
зу въ апостолахъ на владзу зо всею
зуполностью взглядомъ аностолства, то
естъ па владзу зуполную апостолскую,
отъ Христа завислую, и па владзу безъ
жадной зуполности взглядомъ епископ¬
ства, то естъ на владзу просто епис¬
копскую, отъ Петра завислую, зъ кото¬
рыхъ первую, то естъ владзу зуполную
апостолскую, повѣдаютъ дану быти отъ
Христа Іисуса всѣмъ заровно апосто¬
ломъ, которой бы они на всемъ свѣтѣ
заживали, такъ еднакъ абы одна и
таяжъ въ особѣ Петровой была поряд¬
ною и сукцессію чинячею, а въ иншихъ
апостолахъ абы была злеценою и сук¬
цессію нечинячею, — [зачимъ взгля¬
домъ] Осей первой 2) зо всеюзупелностю
владзы иншимъ апостоломъ не ігризна-
ваютъ, толко самому Петрови; взгля¬
домъ зась віадзы второй позволяютъ
сукцессію, абы въ ней всѣмъ апосто¬
ломъ всѣ епископове наступовали, не
ведлугъ зуполности еднакъ владзы, але
въ части толко печалованя; а Римскій
самъ абы Петрови наступовалъ въ зу-
полпости владзы, то естъ абы онъ самъ,
якъ монарха, рядилъ и справовалъ, а
всѣ вншіи патріархове и епископове,
рядови его подлагаючи, часть печало¬
ваня отъ Церкви Христовой на собѣ
носили. Такъ Латинникове. Мы зась, православный, двое тое въ
особахъ апостолскихъ знаючи—апостол-
ство и епископство, въ обоихъ 3) всѣхъ ■) Такъ у Толстова. 2) Толст.: «Петровой*. 3) У Толстова правильнѣе: «въ обоемг*. КОПЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 508 заровно апостоловъ (не выймуючи Пе¬
тра), одну и туюжъ во вшелякой зупол¬
ности маючихъ владзу признаваемо, въ
которыхъ всѣхъ епископства взглядомъ
(апостолство абовѣмъ сукцессіи не чи¬
нитъ) одну и туюжъ сукцессію быти
найдуемо. Же жадного вынятку выне-
слости и удѣлности такъ межи апосто¬
лами, якъ и межи ихъ сукцессорамн не
находится, церковный абовѣмъ звычай
внпппихъ и нижшихъ не достоенствомъ,
але порядкомъ епископовъ знаетъ, а не
Христово иостановеня. «Бо гдѣ колвекъ
естъ епископъ, мовитъ Іеронимъ св. въ
посланіи до Евагрія, буди въ Римѣ,
буди въ Евгубѣ 4), буди въ Константи¬
нополю, або въ Регіи 5), або въ Але¬
ссандріи, або въ Танаисѣ, тогожъ естъ
служенія и тогожъ священства. Мож-
ность абовѣмъ богатества и убозство—
анѣ высокимъ, анѣ низкимъ епископа
не чинить, гдыжъ всѣ суть апостолски-
ми сукцессорамн». И св. Ѳеофилактъ
на Іоанна 11 мовитъ: «Христосъ такъ въ
одну насъ собралъ церковъ и подъ одно
справилъ ярмо, такъ тыхъ, который
близко, яко тыхъ< который далеко би¬
ли, одно тѣло чинячи, абы той, кото¬
рый былъ въ Римѣ мѣшкалъ, того, ко
торый въ Індіи естъ, своимъ члонкомъ
быти вѣрилъ, а всѣхъ одну голову вы¬
зналъ быти Христа». Тойже св. на Іо¬
анна 10: «одинъ пастырь слово Божіе
и Богъ». Уважай, нжъ всѣ еписко¬
пове по всемъ свѣтѣ будучія одинъ
другого члонками суть, а межи ними
никто иный, ено самъ Христосъ естъ
една голова и единъ пастырь. А же
всѣ апостолове такъ въ апостолствѣ,
якъ и въ епископствѣ одной и тонжъ
владзы суть, явне ся то зъ овыхъ словъ
Христовыхъ вѣдати даетъ, который до 4) У Толстова: «Е**убѣ*. ь) У Толстова «Кгрекгіи». Библиотека "Руниверс1