Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
505 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОНЫСТЕЯСКАГО, 1621 ГОДА- 506 дали, умовляютъ ръ насъ! То, што зъ
Ватикану вышло, хоть было вчорайшое,
розумѣютъ и удаютъ за тисячолѣтное»
безъ жадного уваженя и знесеня тыхъ,
который ся въ той справѣ уважати
звыкля, околичностій! Зачимъ до такой
марности пришли, же южъ зъ тыхъ
назвыскъ, который въ похвалныхъ сло¬
вахъ кождому въ церкви Божой зъ по-
божныхъ працъ оказалому святвтелеви
пристойно належатъ, едному то все при-
писуючи, монархію свою клѣтити не
встыдаются! Лечъ ты, православный,
розумѣй, ижъ вшелякіи титуловъ оздобы
святый церковникове якъ Римскому
епископови, такъ и одинъ другому, вед-
лугъ науки апостолской, одинъ другого
болшимъ надъ себе въ чести чинячи,
приписовали, ане жебы презъ то мѣли
имъ болшую владзу и зверхность удѣл-
н)ю приписовати, который въ еловѣхъ
толко, а не въ самой речи зависли. Якъ
о томъ и Нилъ Кавасилъ, архіепископъ
Солунскій, въкнизѣ своей «О первенствѣ
папиномъ», розумѣти научаетъ. Лечъ
гды бискупове Римскій почали собѣ тыи
титулы привлащати за право на зверх¬
ность ѳдиновладства, Грекове ихъ тыми
таковыми титулами здобити зборонялися.
Штось видѣти даетъ въ книзѣ Полской,
«О зборѣ Флоренскомъ», на листѣ 404,
гдѣ Іоанъ Палеологъ цесаря на титулы
папевскіе не хотѣлъ призволити мовячи:
«бымъ сеатъ на то святымъ палежно^о,
въ листѣ моемъ чтячи папежа, не по¬
ложилъ того, што бы онъ зась собѣ хо¬
тѣлъ брати за привилей». Што тисячою
передъ тымъ лѣтъ въ монархахъ апос-
татскихъ Великій Василій святый посте¬
регши, такъ о нихъ мовитъ7): *если Гос¬
подь Богъ милостивъ будетъ намъ, яко[й]
помочи потребуемъ? а если гнѣвъ Божій
іръвати будетъ, што за помочъ намъ т) Епистола 10. отъ пыхи и надутости заходныхъ быть
можетъ? Который правды и не знаютъ
и учитися не зезволяюгь, але, фалгаи
выми отьніями оплутаны, тое теперъ
чинятъ, што первѣй строили въ Мар-
келю, то есть зъ тыми, который имъ
правду ознаймуютъ, пречатъ и самими
собою ересь .(Аріанскую) змоцняютъ.
Я, заправды, самъ, безъ посполнтого
листовъ споряженья, хотѣлемъ до ихъ
антеснгнана (Юлія папежа розумѣет^ь),
то естъ до продкуючого межи ними
писати о церковныхъ, нѣчого тылко
презъ енігмата, то естъ презъ мову
загадливую, гдыжъ анѣ розумѣютъ ту-
тешныхъ правды и дороги, которую бы
ся могли научнти, не пріймуютъ. А вко-
ротцѣ рекпш, то презъ листъ свой
ознаймити имъ хотѣлемъ, абы утѣсне*
нымъ и понижонымъ не презъ утрапеня
карность была задавана, и абы пыха
за достоинство нолтъчана не была. Ко¬
торый грѣхъ самъ одинъ Бога непрія¬
телемъ учинити можетъ». То великій
сей и св. учитель церковный—о томъ,
которого намъ залецаютъ отступникове,
монарху. Зачимъ не дивъ, же, они,
пыхи и надутости дымомъ ослѣплены
бывши, хотъ завжды ся учатъ, до по¬
знана еднакъ правды и наученьяся ей
наколи прійти и того вадѣти не могутъ,
што передъ пими сей св. учитель вь
той ихъ незносной а церкви Христовой
шкодливой инеѣ видѣлъ 8). Частя II, гоздѣлу I9), артикулъ 2.
Ижъ патріархове и всѣ зарое¬
но е пископо в е суть всѣхъ *) Послѣ этого въ синодальномъ спискѣ
«Палинодіи* слѣдуютъ двѣ. съ половиною
пустыя страницы. Что этотъ «артикулъ* пе
коичепъ видно и изъ того, что въ пемъ пѣть
выводовъ, и обычпаго заключенія. Толстов¬
скій списокъ иа томъ же окопчнвается,
по пустого мѣста въ немъ не оставлено. •) По ошибкѣ поставлено II. Библиотека "Руниверс1