История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
501 ІГАЛИІТОДІП*, ГОЧ. ЗАХАІ’ІІІ КОПЫСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 502 О Іоаннѣ Златоустѣ, же его помазалъ ; фундаментомъ церкви еврей умоцнилъ,
Богъ <архиерея людемъ своимъ, пасу- заховугочи еи ненарушоную и незвытя-
чого стадо его въ святобливости и сира- жонѵю. О Мелетіи тежъ святомъ, иатрі-
ведливости . Если теды естъ зъ тыхъ : арсѣ Антіохійскомъ, церковь наша снѣ-
енкомНі або похвалъ Григорій монар- ваетъ, же «отъ Христа рукоположеніе
хою, теды и Кѵрилъсв., Ириной и Зла-; принявши, Петра верховного апостола
тоустый и многій иншіисвятители, ко-; престолъ одержалъ и правилъ»,
торіи таковыми титулами въ церкви Доводъ осмый о Целестинѣ есТъ фал-
Христовой оздоблены найдутся. , шивый, котортлй и въ Латинскомъ и въ Доводъ шестыя о Климентіи, кото- ; Грецкомъ текстѣ такъ сн читаетъ:
рого ижъ церковъ наша называетъ «свѣдка нрійми чести годного и святого
* фундаментомъ иепоруіпнимъ, столпомъ ! архіепископа великого Гима Целестина»
моцинмъ, правиломъ наипервѣйшимъ-', .(въ томѣ 6, соборѣ Ефес., гл. 0).
наводятъ оттоль огступникове Клнмен- Тоеѵкъ си мовитъ и на доводи де-
тія быти церкви мопархою. Будетъ | вятый зъ словъ, который ръкомо зъ
такимъ способомъ и св. Никола монар- .живота св. Алексія привелъ: въ Словен-
хою церковнымъ, которого церковь наша скихъ и Грецкихъ «Прологахъ ' Гоно]»ііі
святая называетъ правиломъ вѣры, царя толко вспоминаетъ. И слушне.
пастыремъ великимъ, всего свѣта свѣ- ' Гдмжъ нодобнѣй Аркадію было на сто-
тилиикомъ, столпомъ церковнымъ, вѣр- ; лици царства своего с/цѣти въ Кометан-
иыхъ тверже»)', и многій иншіи, такъ ; тиноиолю, а.іе даймо ), же панежа це-
отитулованын, што маешъ напередъ. ; сарове назвали, отцемъ всего свѣта. О святомъ Мартинѣ доводъ седмій, і Лечъ абы оттоль заразъ и монархою
которого монархою мѣти хотятъ оттоль, : быти его признали, шьхто бачный не
же украшалъ Петрову божественную ; речетъ. Ѳеодосій цесарь Златоѵстого св.
столицу и же Петровымъ Бозкимъ ка- назвалъ въ листѣ своемъ «всего свѣта
менемъ заховалъ церковъ ненарушен- учителемъ*. А въ Соборнпкѵ», ноемврія
ішо. .Темъ Петровымъ Бозкимъ гсаме- \ 13 дня, той же святый называется
пемъ. который естъ Христосъ, той або- \ « всего свѣта отцемъ*. Не южъ затымт.
вѣмъ и Петровымъ, и всѣхъ вѣрныхъ і заразъ и монархою? Безуміе то ано-
каменемъ естъ. Захоиѵетъ церковъ нс-1 статское, а не церковный духовный роз-
нарушену кождый еііископъ; божествен-■ умъ! ннми або бозкимн столицами всѣ епи- ■ На десятый доводъ о Леонѣ третемъ,
скопскіи столицы называются; естъ то | зъ листу Ѳеодора (Аудиты приведеный,
въ церкви Христовой слово почести но- • отповѣдаю нанродъ. ижъ того анѣ въ
сполитое, и оттоль теды енискове Гим- Грецкомъ, анѣ въ Славонскомъ «.Сонор¬
скій якъ монархами церкви не суть, нику» и въ «Пролозѣ» не находимо, въ
такъ* и пастырства на весь свѣтъ рос- чомъ и самъ отступникъ почуваючися
тягати не могутъ. Поневажъ многимъ приложилъ, же ся то и пай дуетъ въ
то святителемъ, якъ ся показало, есть : «Соборникахъ* нѣкото]>ыхъ достатеч-
приписано. же они стадо, Христіаны, ; пыхъ. Повторе: не естъ речъ подобная.
Церковь Христову нена]>уніенук> захо/1 абы то Студита писалъ до панежа
валя. Якомъ преложилъ о Златоустомъ I Леона, бовѣчъ той то былъ Леонъ Тре- евятомъ, о которомъ ся спѣваетъ, ;і;е
его Іисугь Христосъ незвытяжонычъ 'д Толст.: «ддемо». Библиотека "Руниверс1