Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
497 * ПАЛИНОДІЯ*. СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫГ’ТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 498 его, а всходніи, и полуденніи и полу-
ночніи церкви, иле ’) христіане, не бы¬
ли ему поручени, гдыжъ они особли¬
выхъ своихъ пастырей мѣли, безъ жад¬
ной належности до Риму. Подобное
тому читаемъ генваря 29 ®), о Игнатіи
Богоносцы, патрѣарсѣ Антіохійскомъ
въ пкснѣ третей, же его Христосъ
всѣмъ церквамъ поставилъ учителя.
Ноеврія С, въ 1 пѣсни, о Павлѣ, па-
тріарсѣ Константинополскомъ, же есть
поставленъ всего свѣта началникомъ.
Февраля 12 о Рускомъ митрополитѣ
Алексіи, же его всевидучій Богъ церк¬
ви своей освячаетъ пастыра, выборного
и увѣряетъ ему свое стадо, якъ и
Петрови. Еслижъ оттоль Сѵлвестръ,
епископъ Римскій, естъ церковный мо¬
нарха, же ему были полецены церкви
и все христіанское стадо, то и Антіо¬
хійскій патріархове, и Константинопол-
свіи, и наши Рускіи митрополитове зъ
тыхъ же причинъ суть монархами цер¬
ковными! Еще реку и то, же жаденъ
зъ пожилыхъ передъ Сѵлвестромъ епи¬
скоповъ Римскихъ не мѣлъ такого
влеценья. Линъ, которого Павелъ най-
иершого епископа въ Римѣ хиротові-
совалъ, а по немъ Климъ *°) и Климен¬
тій по всемъ свѣтѣ христіанства не
іѣлн влеценл и въ животахъ ихъ того
ве читаемо11), але также были еписко¬
пами въ Римѣ поставлени. Якожъ по¬
томокъ оныхъ мѣлъ то мѣти, чого пред- ) Въ рукописи оши6ка: «илм>. У Толст.: *) Въ Минеѣ. ') Тоіст.: «всѳвѣдучій». ,0) Толст. «Клнтъ». Это чтеніе, конечно,
ѵравильнѣе, такъ какъ оно ближе къ «Ава*
иету» пли «Клету». Многоразличные ката*
логи Римскихъ епископовъ всѣ помѣщены
п «Огідіпея <1е ГЙ^Ііяе Котаіпе», Парижъ,
ІШ. м) Въ «Конституціяхъ Апостольскихъ»
Климента, епископа Римскаго, кн. 7, гл. 47. кове его не мѣли?! Климентій апостол-
скіи каноны списалъ, а въ жадномъ
не поставилъ Римского епископа голо-
! вою и всего христіанства пастыремъ.
Ясная теды речь, же тыи слова роя*
умѣются о церквахъ н о христіанѣхъ
всей Римской діецезін и епархіи, а не
о христіанѣхъ всего свѣта. Въ четвертомъ доводѣ, што о Леонѣ
правитъ, же его «головою и окомъ»
меновано, — отповѣдаю. Именемъ «го¬
ловы и ока» не то значитъ, абы надъ
иншихъ владзу болшую мѣлъ мѣти,
але то, же на тотъ часъ, якъ то по-
сполите бывати звыкло, иныхъ перехо¬
дилъ — або въ розумѣ и порадѣ, або
въ духовныхъ якихъ цеотахъ. Ку тому,
не толко Леона такимъ титуломъ учь-
чеио, але и иныхъ многихъ святыхъ, якъ
читаемо въ Минеи априля 2 на вечерни
о св. Титѣ: -что тя назову богодухео-
венне? голову православной церкве
Христовы? око благочестія яснозритель¬
ное?» Бож. Василій Великій, въ посла¬
ніи 59, Аѳанасіи св. зоветъ хороертд оХшѵ—
«голового або верхомъ всѣхъГенваря
25, въ славѣ на стиховенъ, Григорій
Богословъ называется «Чулымъ окомъ
и пастыремъ пастырей». Если же Леонъ
папежъ оттоль, же естъ «головою» на¬
званъ и «окомъ», естъ монархою цер¬
ковнымъ, теды и Василій Великій, и
Григорій Богословъ, и Титъ, одинъ зъ
седмидесятъ апостолъ, монархове и мно¬
гій иніпіи, тыми имены названый. Што
якъ зъ слупгаостю естъ згодно—самымъ
отступникомъ видѣти оставуемо. А же
той же Леонъ названъ естъ «проповѣд¬
никомъ правды, фундаментомъ твер¬
дымъ, преложенымъ найвышіпого собору
вселенского» четвертого, и ижъ сполне
зъ Петромъ св. реченъ естъ столицу
держати и его преложенствомъ обога-
чецъ быти,—и оттоль естъ отступни¬
комъ монархою* Ровнымъ ему монар- Библиотека "Руниверс1