История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
495 «ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНОКАГО. 1621 ГОДА. 49С та болшииъ отъ себе, ведлугъ науки
апостолской, честію чинячи, титулы че¬
сти вынеслыи ему приписуегь! Тутъ
еднакъ анѣ въ той способъ еиконіопъ ')
або залеценье достойности Адріанови
отъ Тарасія есть учинено, абы ею надъ
ишпнхъ патріарховъ або надъ себе въ
святобливости украшенного и старіпен-
ствугочого архіерея розумѣлъ, але абы
его тымъ бардзѣй покаралъ и постро-
фовалъ, имъ вынеслѣй его зъ волл Бо¬
жей слдячого указалъ. ТПто въ звычаю
новы посполитой есть, кгды кто кого
строфуючи зъ поважности особы и до-
стоенства, выступокъ его тяжкій и ока-
залшій чинитъ быти. Якъ кгды мовимо:
«человѣкомъ слынешъ добримъ и зац-
нымъ, а еднакъ такъ злой и сромотнои
речи важипіся». Хотячи абовѣмъ бож.
Тарасій Адріана, въ сѵмоніи подозрѣ-
пого, исправити и тымъ сромотнѣйіпій
выступокъ его быти оказати, имъ въ
святобливости архиерейство оказавшимъ
быти славенъ былъ, мовитъ *) до него:
«братерское абовѣмъ ваше святобли-
востю оздобленное архиерейство пра-
пилне и по волѣ Божей стартенству-
ючи, презъ архиерейское посвяченье,
знаменитую маетъ славу. Реклъ або¬
вѣмъ черезъ пророка великій и пер¬
вый архіерей Христосъ Богъ наіпъ:
«живу я, же толко выславляючихъ мене
выславлю». И наводитъ: «вѣдаемъ або¬
вѣмъ, мужу, пожаданій духовныхъ, ижъ
зноснѣйшая естъ Македоніева и его
единомисленниковъ духоборцовъ пез-
божная ересь». То Тарасій святый. Яко
бы тежъ реклъ: «высоце славный, ста-
лесся превъ посвященя архиерейское
и по воли Божой стариіенства въ на¬
дежной тобѣ діецезіи ведлугъ каноновъ
церковныхъ достѵпилесь. А еднакъ то і *) Греч. панегирикъ, прослав¬ леніе, похвала. *) Арменопулъ, книг. 3, листъ 100. | о собѣ славити допускаешъ, што не-
збожную ересь Македонскую въ тяж-
; кости блюзнѣрства пѳревышшаетъ». | Штожъ то до постановеня монархіи,
і которую доводъ сей ихъ барзѣй тлѵ-
I митъ и зноситъ, [нѣжъ] *) становитъ
і и подноситъ? О чомъ прочитай собѣ,
отступнику, у своегожъ монарх[ика] *)
Бароніюша, въ томѣ 9, въ року 787,
въ ллчбѣ 96 и 97, и не будетъ закону
того «паси овцл моя ■ превротне пре-
! водити, и въ словѣ «по волѣ Божой»
таемницъ шукати занехаешъ. Поиеважъ
I кожднй епископъ и законне и по волѣ
Божей старшенства своей діецезіи презъ
архиерейское посвячене доступуетъ. На третій доводъ о Сѵлвестрѣ, Рим-
: скомъ епископѣ, и отповѣдати нетреба,
і который самъ въ собѣ яснѣйшій естъ, : нѣжъ отповѣдью обясненъ быти можетъ. ! Рекши абовѣмъ прологовъ събратель,
же Сѵлвестръ поставленъ былъ еписко¬
помъ въ старомъ Римѣ, не иншіи цер¬
кви и не иншее все христіанское стадо
! полецено быти ему оповѣдаетъ, толко
старого Рима, которого былъ еписко-
1 помъ поставленъ, то естъ Римскому на^
тотъ часъ епископови зъ звычаю подле-
глыи церкви и людя> христіанскій. Гды
бы абовѣмъ такъ розумѣно быти мѣло,
якъ розумѣно быти хотятъ отступни-
кове, не реклъ бы былъ «церкви мно¬
гій», але «церковъ [одну», бо соборная
церковъ есть]5) одна. Мовячи тедн
«церкви и все христіанское стадо», о
той церкви мовитъ, которая Сѵлвестро-
виг) поручена была, то естъ о церквахъ
и о христіанствѣ діецезіи Римской, ко¬
торое зъ звычаю належало пастырству ') Возстановлено по списку Толстова. *) Исправлено по Толстовскому списку;
было же: «монархіи». '•) Возстановлено по тому же списку. *) Въ рукописи: «Сѵлвестромъ». У Тол¬
стова правильно. Библиотека "Руниверс