История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
491 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ- ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНПКАГО. 1621 ГОДА. 492 сноряжена въ моцъ будучи, голова мо¬
жетъ ногамъ рещи: «до ряду и спра-
вованя всѣми члонками [тѣла], которое
мнѣ власне належитъ, не есте мнѣ оо-
требни, поневажъ я вами сама ряжу и
справую, и я безъ васъ быти и радити
могу, а вы безъ мене рушатися и сво¬
ей повинности обходити не можете».
Если теды зъ того апостолского мѣстца
отступникове своей найвышшей видо-
мой головы и зверховного ей пастыр¬
ства ряду и справованя доводятъ, я кожъ
доводятъ теды голову тую свою напо-
мянути ііовинни, абы не мовила ногамъ
«не естесте ми потребни», бо безъ ногъ
тѣло шпетно и недосконало? Нехай не
мовитъ, же иншіи апостолове везвани
суть въ часъ печалованл, а самъ Петръ
въ зуполность владзы! Нехай не мо-
іштъ, же я самъ единъ голова, а всѣ
иншіи епископове ноги, наша зась го¬
лова тѣла церкве —Христосъ, Якъ тая,
которая животворитъ свое тѣло, ро-
ститъ и завжды его въ цѣлости и зу-
полности заховуетъ, можетъ речи но¬
гамъ своимъ, же до ряду и сиравованя
всѣмъ тѣломъ не суть ей потребны.
Зуполность теды тѣла и взаемную до
себе члонковъ помочъ—Павелъ апостолъ
тымъ подобенствомъ выражаетъ, а не
владзу головы надъ члонками. Зачимъ
якъ пропозиція овая отстулвицкая, же
тое головное старіпенство зъ смертю
Петра св. не устало, естъ марная, такъ
илляція ей овая, а пре то тыи слова
«паси овцы мои» не толко до Петра св.
суть мовлени, але и до его наступни-
ковъ (бискуповъ Римскихъ), естъ плон-
ная. А то для того, ижъ одинъ одной
овчарни пастыръ естъ Христосъ Гос- !
подъ. Што ся зась ткнетъ апостоловъ и
ихъ наступцовъ, тыи вей суть равно-
вдадныи пастыри, которымъ всѣмъ, якъ
одному, одна Христова овчарня естъ і поручена. Показалося то южъ напере-
дѣ доводне, же за часовъ апостолскихъ
не было одного найвыпшого справцы
пастыра церкви Божой. Показалося и
то, же такъ и учигелевъ церковныхъ
зданя того не было, абы единъ быіи
мѣлъ пастыръ найвышшій. Который то
учителеве одной овчарня» Христовы мно¬
гихъ, вмѣсто одного, пастыревъ знали.
Якъ о томъ Кѵпріанъ св., въ посланіи
своемъ 67. до Стефана падежа пишучи
вѣдати даетъ, гдѣ мовитъ: «хотяжъ
многій естесмо пастыря», едно еднакъ
стадо пасемо, и всѣ овцы, который
Христосъ кровію своею и мукою на-
былъ, збирати и ховати повиннисмо». Южъ ся и то напередѣ доводне по¬
казало, же если естъ Негръ апостолъ
пастыремъ овецъ Христовыхъ, не самъ
одинъ тымъ естъ. Далеко болшъ бис-
купъ Римскій самъ еднимъ Пастыремъ
быти хде можетъ, на которого бы од¬
ного тыи слова «паси овцы мои4 спа¬
дали. Уважай, православный, што тутъ
отступникъ пишетъ. «Тыи. мовитъ, сло¬
ва «паси овця моя' не толко до Пет¬
ра св. суть мовлены, але и до его на¬
сту пниковъ». Што если о самыхъ бис-
куиахъ Римскихъ розумѣетъ, якожъ
такъ розумѣетъ? Але неправе, бо якъ
то речъ зносная и до увѣреня подоб¬
ная быти можетъ, абы бискѵпъ Рим¬
скій болшую надъ апостолы въ церкви
Христовой владзу мѣлъ? Бовѣмъ дру¬
гимъ апостоломъ тыи слова «паси ов¬
ця» мои належати не признаваетъ, а
бискѵпомъ Римскимъ признаваетъ. За¬
чимъ болшей владзы въ Церкви Хри¬
стовой будутъ бискупове Римскій, нѣ-
жли апогголове. Што у насъ, благоче¬
стивыхъ, не толко речъ есть неподоб¬
ная, але и непристойная, которіи вы¬
знаваемо, же тыи слова всѣмъ апосто¬
ломъ и всѣмъ ихъ наступникомъ слу¬
жатъ. О чомъ читай артикулъ мой пер- Библиотека "Руниверс1