Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
489 ПАЛИНОДІЯ». <Ч)Ч. ЗАХАРІИ КОПЫПТЕНГКАГО. 1021 ГОДА. 490 Іисусъ Христосъ стался головою Церкви, < Христовымъ. Петра або кого иншого
апостолове члонками суть его, и для ! становятъ, и презъ то монархію свою
того то мовитъ. што наступуетъ, «и ' склитити ,0)усилуютъ.
за нихъ л себе самого посвячу», што | А што ся свѣдоцства. зъ божествен-
абовѣмъ то есть «и за нихъ я по-1 ного апостола Павла приведено™, до-
свячю себе самого, толко же ихъ въ! тычетъ, знаемо и мы межи члонками
собѣ самомъ посвячю, гдыжъ и они суть | тѣла Церкве быти око. быти ухо. быти
я* 9). Поневажъ о которыхъ то мо-1 руку, ногу и голову. Лечъ знаемо за¬
витъ, якомъ реклъ, члонками суть его,1 разъ зъ тогожъ божественно™ апостола
а одинъ естъ Христосъ—голова и тѣло, і и то, же тѣло естъ одно, а члонки ма-
И еще тойже въ главѣ 13 книги о ; етъ многій, всѣ еднакъ тыи и намног-
настыри: «и самого, мовитъ, Петра, ко-; іпіи одного тѣла члонки одно тѣло бы-
торому полецилъ овцы свой, яко бы : ти такъ, абы самъ Іисусъ Христосъ и
иніпому, одно зъ собою учинити хо- і головою заразъ, и тѣломъ зъ члонковъ
тѣлъ, абы такъ ему овцы полецилъ, I тѣла церковного съставленнымъ зоста-
жебы онъ (то естъ Христосъ) былъ го-1 валъ, якъ ся зъ науки св. учителей
ловою, а Петръ жебы носилъ фигуру • церковныхъ показало. Мовитъ абовѣмъ
тѣла, то естъ Церкве, и якъ облюбе- божественый апостолъ11): «якожеботѣ-
нецъ зъ облюбеницею дв^ были въ од-; ло едино естъ, и уды имать многи, всн
номъ тѣлѣ 4. же уды единого тѣла, мнози суще, еди- Ясне теды зъ тыхъ св. учителей цер-1 но тѣло суть: тако и Христосъ». То
ковныхъ науки вѣдомо то, іпто мы і естъ: якъ одного тѣла мпогіи члон-
знаемо и вызнаваемо, же головою Церкви | ки, ноги, руки, уши. очи, голова и вей
и тѣломъ самъ естъ Господь нашъ | иншіи, одно суть тѣло, гакъ зо всѣхъ
Іисусъ Христосъ, а чловѣкъ кождій, | тыхъ члонковъ ^вставленное тѣло, то
который колвекъ въ томъ тѣлѣ естъ, | естъ церковъ, и Христосъ, то естъ го-
хоть пророкъ, хоть апостолъ, хоть і лова того тѣла, одно естъ зуполное тѣ-
еѵангелистъ, хоть учитель, хоть пас- ло. А што тамъ же божественный ано-
тыръ— члонками тѣла того суть, а не ; столъ мовитъ: «не можетъ рещи глава тѣломъ, поготовю — не головою. Во
о то божественный Августинъ вси
апостолы, не вылучаючи Петра, въ
томъ тѣлѣ члонками быти розумѣетъ
и научаетъ, и Христа самого головою
и тѣломъ Церкви быти ознаймуетъ, а ногамъ не требѣ ми естъ» п), розумѣетъ
голову якъ естъ спол-члонкомъ въ томъ
же тѣлѣ зъ ногами, а не якъ естъ
презъ свою, во всѣ иншіи члонки в.ти-
ваючуюся модъ, всего тѣла справцею,
хотячи то указати, же одного тѣла Петра члонкомъ, и въ фигуру единости I члонки взаемной до себе помочи потре- тѣла церкви Христовы, а не въ на-
мѣстництво, взятого бцти отъ Христа
оповѣдаетъ. Зачимъ безумный то, якомъ
реклъ, отступниковъ нашихъ розумъ естъ.
который овецъ Христовыхъ, до скон-
ченя свѣта тръвати маючихъ, пасты¬
ремъ головнымъ, якъ намѣстникомъ Іоан., гл. 17, ст. іо. буютъ. Голова теды тая не можетъ ре¬
щи ногамъ: «не естесте ми потребни\
бо до зуполногти тѣла и ноги такъ
суть потреби и. якъ потребна есть го¬
лова. До спраиованя зась всего свѣта і0) ТОЛСТ.; «СКЛѢТИТН>.
н) 1 Корин. гл. 12, ГТ. 12.
гі) Таи г же, ст. 21. Библиотека "Руниверс1