Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
485 «ПАЛИНОДІЯ». ООН. ЗАХАГІИ КОП НОГИНСКА ГО. 1621 ГОДА 486 мѣстпикомъ. а но немъ—его сукцессо- никовъ, зоставаетъ. У живого мужа жоны
рове. бискупове Римскій,—не слушне намѣстникъ не бываетъ п). Церковь св.
мовятъ. Што ся южъ широце и доводне, естъ невѣста Христова, которой облю-
за ласкою Божіею, напередѣ показало, бенецъ живъ естъ, и якъ она опекуна
Мы абовѣмъ, православный, признавши иншого, маючи облюбенца уставичне
то, ведлугъ збавенной еѵангелской нау- нритомного, такъ и Христосъ Господь
ки, ижъ овцы Христовы ажъ до сконченя намѣстника, будучи ей самъ завжди
свѣта тръвати будутъ, и ижъ овчарня 1 притомнимъ, не потребуетъ ®). И оттоль
Христова естъ одна,—зъ той же збавен- то пророкъ Божій Давидъ: «вся, мо-
ной еѵангелской науки признаваемо за- витъ, .слава дщере царевы внутрь» 9).
разъ и то. ижъ той овчарня» удѣлнымъ Якобы рекши маючи славу свою Христа
и единовладнымъ пастыремъ естъ самъ Господа облюбенца и опекуна внутрь
Господь и Богъ нашъ Іисусъ Христосъ, себе, церковь, облюбеница Христова, по
который о собѣ самомъ мовитъ: «и будетъ зверхной славы въ опекунѣ и иамѣсникѵ,
едино стадо, и одинъ пастыръ» 3). Што апѣ въ Петрѣ, анѣ его сукцессорахъ
св. Ѳеофилактъ толкуючи такъ мовитъ: іте потребуетъ. Суть еднакъ апостолове,
«единъ пастырь естъ Слово Божіе и Го- латріархове и еписконове головами и
сподь». А же то правда, літо мы вызна- пастырьми церквій своихъ помѣстныхъ,
ваемо, ижъ одной той овчарнгь одинъ на- собѣ жребіемъ или удѣломъ ирипалыхъ,
стыръ естъ самъ Господь нашъ Іисусъ а жадпого зъ нихъ одного и щекгул-
Христосъ, а не Петръ, поготовю не бы- ного не было и не естъ головою и пас-
скупъ Римскій, тогожъ самого Збавителл тыромъ найвышшимъ надъ всею Каоо-
Христа Господа и святыхъ Его апосто- лицкою Церквію. Самъ абовѣмъ Іисусъ
ловъ наукою доводимо мовячого: «се азъ Христосъ церкви тѣла своего найвыш-
съ вами есмь въ всл дни до скончанія шею головою и еднымъ найвышшимъ
вѣка» 4). О которомъ апостолъ Па- пастыремъ. Зачимъ безумный овъ от¬
велъ божественный: «аще, мовитъ, и стуиниковъ розумъ естъ: облюбеници
распятъ бысть (Христосъ) отъ немо- Христовой Церкви иншихъ очій опе-
щи. но живъ естъ отъ силы Божія» 5). 'куна, такового, якій имъ здается. шу-
И зась: < Христосъ воставый отъ мерт- кати, а презъ то Христа Господа, облю-
выхъ, къ тому уже не умираетъ, смерть бенца ей, або за непритомного, або за
иимъ къ тому не обладаетъ» * 7 *). По- умерлого мѣти. Который онъ такъ естъ
ложивши теды то за речъ невонтпли- правдиве иритомный, якъ слова его
вую, же Іисусъ Христосъ живъ естъ, овыи правдивый: «ото я зъ вами естемъ
н же южъ болшъ нимъ смерть влад- по вся дни ажъ до скончанія свѣта» 10).
нути не можетъ, и же зъ нами на вѣки О чомъ же не иначей и св. учителеве
зоставаетъ, — кладемо за речъ певную церковный розумѣютъ, але такъ, якъ
и то, же онъ самъ насъ пасетъ, самъ мы зъ нисма св. и зъ нисмъ ихъ на¬
рядитъ, самъ справуетъ, и самъ пасты- учени розумѣемо.
ремъ нашимъ, безъ жаднихъ намѣст- *) Іоан. гл. іо, ст. Н>. 7) На нолѣ: «у мужа живого надъ женою
его не бываетъ милостннка». *) Матѳ , гл. 28, ст. 20. *) 2 КорЙН., гл. 13, ст. 4.
•) РвМЛ., ГЛ. 6, СТ. я—10 *} Ефес., гл. б, ст. 24—29. 9) Псал. 44, ст. 14. 10) Ма*ѳ.. гл, 28, ст. 20. Библиотека "Руниверс1