Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
477 'ПАЛИНОДІЯгоч. ЗАХАІЧИ КОИЫГТЕЖ'Ь'АГО. 1621 ГОДА. 478 числомъ «верхъ» двомъ приписавши,
еднакость и ровность нершенства Петра
и Павла покажетъ. Зъ «Соборника» Златоустый на анти-
пасху 3 4), въ словѣ 2: «Петръ и Павелъ,
отъ лютыхъ грѣховъ покаявшись и на¬
вернувшись, верховными апостолами ста-
лися и сопрестолниками Христу*. Тутъ
видимъ не единою сонрестолника, але
двохъ и аіадзу взяли розвязовати и вя-
зати грѣхи. Тойже Златоустъ св. въ
словѣ 2, въ недѣлю 8-ю о дванадцяти
апостолѣхъ мовитъ: «вы бовѣмъ есте
православія твердѣйшій стати *), Церкве
основанія, царствію хоругви и паствѣ
сей неусыпный предстатели»». Тойже Зла¬
тоустъ на второе посланіе до Корни¬
товъ, глава 4, бесѣд. нравоуч. 10:
Пабло; хаі Петро; оі хоріяраіоі тт); оіхоі>-
оібаахаХоі—«Павелъ и Петръ вер¬
ховный всего свѣта учители»». Василій Селевкійскій на св. Нятде-
сятницу мовитъ: «радуйтеся Христовы
царскій апостолы, вамъ 6о вышнее и
нижнее царство Христосъ поручи». То
южъ ту не едномѵ, и не двомъ, але
всѣмъ. Златоустый св. на ІІентикостію въ
словѣ 79, которому початокъ: «любящимъ
Бога празнованія годъ»: «межи звѣзда¬
ми овы суть вечерній, овы денница, а
межи апостолами ня»чого нёмашъ вечер-
няю, але всѣ денницы и свѣтилники
свѣтлый, воеводы, и учители, и лѣкаре-
ве славный, уздоровляючіи врѳды наши
і на путь спасенія наставляючіи насъ». О Павлѣ, еслижъ якій иный достой- I
ности и выношованя можетъ быти до- ]
стойный титулъ и поважность апостол- і
ства, якъ ІІавлови аиостолови. А напродъ
якъ самъ о собѣ въ листѣ къ Гала-
томъ пишетъ мовячи: «Павелъ апостолъ 3) На полѣ: «недѣля Уймы» 4) Толст.: «столпы». | не отъ чловѣкъ ани презъ чловѣка, але
презъ Бога Отца». Святый Іоаннъ Зла¬
тоустый въ книзѣ * Маргаритонъ», въ
словѣ 12, листъ 157, Павла апостола
такъ выноситъ: «не точію бо Іоанна вящ-
щій, но и всѣхъ святыхъ». И нижей
листъ 158: «Якоже Іоаннъ лѣты нослѣд-
ныи естъ пророкъ, такоже и Навелъ
послѣдныи лѣты апостолъ; первый же
честію всѣхъ святыхъ. Аще же и не
послушавши *) истынны, то но не[й]
образа послушай. Прежде образующе о
немъ, яко же и опознаніи 6) братія
Іосифовы, ко[го]ждо бо по старѣйшинству
посади е Іосифъ: меншаго родомъ Ве¬
ніамина опятери частію, паче части
все я братіи, еже естъ'образъ будущаго:
Іосифъ—Господеви, другій же — учени¬
комъ. Отъ Веніамина апостола сего
якоже мню о семъ свидѣтелствуетъ
[Давидъ] 7) глаголя 8): Ту Веніаминъ
юноша во ужасѣ, и еже юноша Веніа¬
минова, зане послѣ прійде, а во ужасѣ,
видѣнія дѣля, еже на пути ужасеся,
ужасежеся и отъ человѣкъ, сеже все
сметьемъ бысть ему, да Христа приобрл-
іцетъ 9)». Нижей листъ 156: «видѣли
благую надежду благія душа, видѣли
избранныхъ избраннѣйша, послѣ всѣхъ
проповѣданіемъ, старѣйша же всѣхъ, въ
послѣднемъ міра, старѣйша, во послѣд¬
немъ царствіи родящася, старѣйша вѣн-
чавшися». Мало нижей: «ничимъ же бо
осталъ естъ паче апостолъ изрядныхъ,
смѣю бо рещи, аще и всего не изглаго-
лю: не яко имый указанія, но за вре¬
мя и долготу словесъ. Обаче і>еку, не
точію паче всякаго человѣка, но и па- ь) Послѣ этого у Толстова: «меве». в) Толст.: <опознаньи». . 7) Взято изъ Толстовскаго списка. *) На полѣ замѣчено: «треба попросту». ®) Конецъ взятъ изъ посл. къ Фнлшшис.,
гл. 3, ст. 8: «и вмѣняю вся упетыбыти, да
Христа приобрящу*. Библиотека "Руниверс1