История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
475 ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАГШ КОІ1ЫСТЕНСКАГО. 1621 ГОДА. 476 мівлакови тыя суть такіи, якіи боже¬
ственный Златоустъ (яко ся южъ при¬
точило вкротцѣ въ артикулѣ 4, роздѣ-
лу 2, части 1) Павлови приписалъ. Бо-
гословъ тыжъ 1) и Григорій Нанзіанскій,
въ погребовомъ казаню Василіеви Вели¬
кому, похвалу чинитъ, стосуючи его до
святыхъ, почавши отъ Адама ажъ и до
великихъ апостоловъ. Але нрожно конь-
ектуру тую третюю до Римского епи¬
скопа припяли: которій, если естъ въ
Церкви, моды той, въ особѣ Петровой
всей Церкви даной, естъ участникомъ.
Зевнутръ церкви будучому—порожный
вынеслости слова не помогутъ. Части I, роздѣлу III, артикулъ 3. О похвалахъ святымъ апосто¬
ломъ, отъ святыхъ учителей
церковныхъ чиненыхъ. Вѣдати теды потреба, ижъ тыи по¬
хвалы святый учителеве святымъ апо¬
столомъ давали и чинили, чтячи ихъ, и
орлХіхок то бесѣдовали, выносячи подви¬
ги и труды угодниковъ Божіихъ. Але
абы за право на владзу мѣлъ то кто бра-
ти, того они и не мыслили. Естъ обы¬
чай мудрыхъ людей, учителевъ и ниса-
ровъ церковныхъ, кгды описуютъ кото¬
рого святого животъ, высоце выносятъ
и нохваляютъ его. Яко то кгды трафит-
ся празникъ св. Петра, хвалятъ его
ха&’ бтгбрІЗоЦѵ, якъ мовятъ, преизлишше,
безмѣрне. Кгды зась Павла, албо иняо-
го которого зъ святыхъ апостоловъ, або
вселенскихъ учителевъ наспѣетъ праз¬
никъ, также подобными похвалами чтятъ
ихъ и выносятъ. Такъ же тежъ и учи¬
телеве прекладаючи еѵангелія и нисмы
апостолскіи и нападши на речь о Пе¬
трѣ бесѣду умножаютъ о немъ, и
похвалы, приписованя чести, и до- стойности чинятъ. Тоежъ и ^ дру¬
гимъ нападши или на імя, или на
причины речи, и мовы оныхъ при¬
писали, и што колвекъ приписали Пе¬
трова, тоежъ и Павлови, и иннымъ
апостоломъ и учителемъ, якъ ся [въ!
вышей положеныхъ двохъ роздѣлахъ по¬
казало. И теперъ на той роздѣлъ третій
показую. Амвросій св. въ словѣ 66 о св. Пе¬
трѣ и Павлѣ: «Веаіі Реігиу еі Р&иіиз
ешіпепі іпіег ипіѵегвов арозіоіов реси- Ііагідиасіаш ргаего^аИѵа — а)э ѵегиіп іпіег ірвов диів сиі ргаеропаіиг
іпсегіит езі». То естъ: «Благословеніи
Петръ и Павелъ преходятъ, то естъ
верховный отъ межи всѣми апостолами,
и особливымъ нѣякимсь продкованемъ
перевышаютъ, еднакъ межи ними кото¬
рый бы напродъ которого мѣлъ быти
положоный, певнымъ нёмашъ». Въ «Минеи» мѣсяца іюня 29 дня,
на малой вечерни: «далъ еси утвержде¬
ніе Церкви Твоей, Господи/ Петрову
твердость и Павловъ разумъ». Поневажъ
тутъ утвержденіе церковное не самою
Петровою твердостью, але и Павловымъ
розумомъ естъ, теды того нѣкто не мо¬
жетъ анѣ самому Петрови, анѣ самому
Павлови приписовати, але обоимъ. Въ
тропару зоветъ ихъ обу «первопреетол-
никами апостоломъ», а въ титулѣ праз-
ника ихъ «нервоверховними»—тсрютохо-
ріхраіоі. На лѵтіи: «фундаменты церкве
истинныя столпы и твердыя, верхов¬
ныхъ Петра и Павла восхвалимъ». Тамъ
же: «вышняго Іерусалима граждане, ка-
меніе вѣры, мовцы церковные». На
утрени по 1 каѳисмѣ: «похвалѣмо, вѣр¬
ный, Петра и Павла, яко маючйхъ клю-
чѣ небесный». На девятой пѣсни свѣ¬
тиленъ: «апостоломъ верхъ, Петра и
Павла воспоемъ». Тутъ единственнымъ *) Тоіст.; «тежъ». 2) Пропускъ въ иодлянвикѣ. Библиотека "Руниверс1