Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
473 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 474 отступниковъ, который, не уфаючи сво¬
ему кривоприсязству, а такой въ ру¬
кахъ патріаршихъ найдуючееся кдючовъ
царства небесного скутечности боячися, |
абы по смерти одутись не мѣли, потро-
шитися кажутъ. Року 1516, кгды на сто¬
лицѣ Константинополской сидѣлъ Пахо¬
мій, патріархъ,—Арсеній іменемъ,проз-
вискомъАпостолъдостоенствомъ діаконъ,
обычай мѣлъ неуставичный и гордый.
Старшимъ своимъ патріархою Констан-
стантинопблскимъ погордѣвши, до на-
пежа Римского Леона Десятого (которого
нерозсудные отпусты и Лютра повили)
удался. А же былъ удатный и много-
мовный, одержалъ отъ Леона, же до
Венетовъ за нимъ легатъ былъ посланъ,
абы за принятемъ его отъ папежа на
митрополицтво а позволенемъ пановъ \
Венетовъ митрополію Монемвасійскую
подъ живымъ той столицы, патріарсѣ •
Константинополскому послушнымъ, одер¬
жалъ митрополитомъ. О чомъ кгды па¬
тріархъ Пахомій увѣдомленъ былъ, Ар¬
сенія діакона зъ того стро((ювалъ 4)
презъ листъ свой разъ и другій. А кгды |
его въ томъ своемъ незбожномъ предся- і
взятю упартого видѣлъ, владзою духов-1
ною, отъ Бога собѣ данною, звязадъ
его и отъ церкве отлучилъ. За што онъ
на патріарху блюзнилъ и запречилъ, а
папежскими абсолюціями, которіи ему
не помогли, тѣшачися, а патріаршую
клятву канонную и сѵнодалную легце
поважалъ. Што ему на доброе не вышло.
Абовѣмъ за тымъ таковымъ отъ церкве
отлученьемъ, по многихъ презъ него въ
Монемвасіи непокояхъ ко[ва]ныхъ 5),
въ рихлѣ смертію своею покой право¬
славнымъ учинилъ. И на-тыхъ-мѣстъ ску-
течность екскомуникаціи патріаршей на
немъ пала: который, первѣй нп>жъ до 4) Въ подлинникѣ ошибка: «строфоваил». V Въ подлинникѣ: скоеныхъ. труны былъ вложенъ, надулся якъ мѣхъ
и углеви подобенъ очернѣлъ “). Есть пре то зъ ласки Божей въ свя¬
той Церкве Восточной ключовъщарства
небесного владза зуполная, естъ и ока-
залая ено скутечность. И для того духов¬
ный наши въ разрѣшалныхъ- молитвахъ
мовити звыкли: «Господь Іисусъ Хри¬
стосъ Богъ нашъ, который Бозкіе запо¬
вѣди святымъ своимъ ученикомъ и
апостоломъ далъ вязати и розвязова-
ти упалыхъ грѣхи, а отъ нихъ мы при¬
нявши причины тоежъ чинити» и про¬
чая. А въ другой молитвѣ на листѣ
134, по словѣхъ владзы Петровой мо-
вится тыми словы:«и намъ недостойнымъ
слугамъ своимъ туюжъ далъ владзу».
Еще на листѣ по словѣхъ о ключахъ и
моцы розгрѣшеня: «наступниками насъ
худыхъ и недостойныхъ невымовнымъ
твоимъ человѣколюбіемъ данные ему
(Петрови) владзы вручилесь быти, абы
и намъ такъ же вязати и розвязовати
въ людехъ твоихъ, што бы припало».
Отселя теды вѣдомо, же (зъ божествен¬
нымъ Василіемъ Великимъ реку) не са¬
мому Петру даны быти ключи» царства
небесного, але въ особѣ его всей Церкви,
а въ церкви Христовой патріархове, епи-
скоиове и священници звязуютъ и розвя-
зуютъ. Отповѣдаю и на Григорія Цемівла-
ка, который если, якъ удаютъ (бо у насъ
певной вѣдомости о томъ нёмашъ), о
похвалѣ Петра св. писалъ, единоначал-
нической владзы Петрови св. не чинитъ.
Бовѣмъ якъ предъ тымъ иныи, такъ и
онъ не мовитъ того, абы толко одному
самому Петрови служити мѣло головное
пастырство; поготовю того не мовитъ,
абы бискупови Римскому тоежъ служи¬
ти и належатл мѣло. Притомъ слова Це- *) На полѣ; «Вь той же ісгоріи Крузиу-
шовое зъ Ѳеодосія Зягомаіы нъ животѣ
ІГахоміа патріархи». Библиотека "Руниверс1