Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
471 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 472 отъ которого одержалъ листъ разрѣшал-
ный. И кгды по первомъ откопаню не¬
малъ въ лѣтъ полтора зась былъ отко¬
панъ, и таковый же найденъ. Листъ
той разрѣшалный надъ нимъ былъ про¬
читанъ, и заразъ въ колко дній тѣло
надутое опало и въ порохъ ся обернуло.
То свѣжая владзы ключовъ царства не-
бесного у патріарховъ нашихъ, святой
Восточной Церкве пастырей скутечностъ,
которую они, въ Петрѣ св. чрезъ продки
свои взятую, завжды мѣли итеперъмаютъ. Што ся другой причины ключовъ
скутечности дотычетъ, въ Константино¬
полю року 1480, кгды на столицу па¬
тріаршую высоце учоный и побожный-
мужъ церкве велг.кій еклисіархъ Ма-
нуилъ, въ иноческомъ станѣ Максимъ
названый, былъ поднесенъ, султанъ Ма-
хометъ, цесаръ Турецкій, о высокости
науки его увѣдомленый, везваного до
себе просилъ, абы ему вѣры христіан¬
ской сѵмволонъ выкладомъ объяснилъ.
Што онъ охотою учинилъ. Который
сѵмволу выкладъ, давпш его на Арап¬
скій языкъ переложити, султанъ часто
читаючи и пилно описаніи въ немъ ре-
чи уважаючи, зъ Греками, которыхъ
мѣлъ на покою своемъ, о нихъ розмов-
лялъ. Зъ припадковой розмовы часу нѣ-
которого повѣдѣлъ ему одинъ зъ Грековъ,
сынъ нѣякого зацного Грека, Алируцій
прозвискомъ, же отъ патріарховъ на¬
шихъ христіанскихъ звязаныи тѣла згни-
ти не могутъ, але ся одымаютъ, твер¬
дѣютъ, чорнѣютъ, и такъ, якъ мѣхъ
надутый, лежатъ поты, ажъ будутъ отъ
тыхъ же владзою, имъ отъ Бога дан¬
ною, розвязаны. Зъ чого задивованый
султанъ Махометъ на-тыхъ-мѣстъ шлетъ
по патріарха и чюдо такое видѣти пра-
гнетЪі Патріархъ за другимъ о такомъ
тѣлѣ опитомъ 1) вѣдомость взявши, же *) Толст.: «опытомъ». невѣста одна въ звязаню таковомъ зъ сего
свѣта зешла, которая была, [за] святое
памяти Генадія патріарху, якобы о не¬
чистый зъ нею выступокъ спотварила.
и отъ него за то отъ церкве отлучена,
и безъ разрѣшенія умерла, и гдѣ бы
была похована мѣстце указовано *) * 2). Ко¬
торая кгды при посланникахъ, на то
умысльне отъ султана присланныхъ,
откопана была, въ чотирдесятъ лѣтъ по
погребѣ, найдена была цѣла, окаменѣ¬
ла, чорна, надута. Чюдо тое посланни-
кове обачивши султанови о немъ вѣда-
ти дали. Который зась отъ него были
посланы, абы и притомъ были, кгды бы
тѣло тое отъ патріархи было разрѣше¬
но. И стало ся кгды, въ колко дній по
набожномъ лѵторгіи св. отправованю,
блаженной памяти патріарха Максимъ
во всемъ уборѣ своемъ патріархал-
номъ, въ которомъ службу Божію слу¬
жилъ, до труны, которая за амбономъ
посередъ церкве постановлена была,
приступилъ, и зъ великимъ набожен-
ствомъ въ теплотѣ сердечной и слезами
молитву разрѣшалную надъ тѣломъ тымъ
въ слухъ читалъ3), -тѣло оное на-тыхъ-
мѣстъ осѣдати подало, такъ же отъ
всѣхъ притомныхъ хростъ, якобы лома¬
ни на якая, слышанъ былъ, и осѣло до
третего дня и въ порохъ ся обернуло.
Скутечностъ теди за ласкою Божіею
ключовъ царства небесного, вязанья и
розвязаня, отпусканя грѣховъ н задер-
жованя естъ въ святой Церкви нашей
Всходней. А же приложу и третій тымъ подоб¬
ный скутечности прикладъ для самыхъ 3) На полѣ: «Сл у хайте, апоетатове, п вни¬
майте, который преблаженнаго господина н отца Ѳеофана, патріарху Іерусалимского,
о зраду то спотварили, а онъ за то па васъ
клятву внесъ». 3) Мартинъ Круссій, въ «Турко-Греціи»
зъ Ѳеодосія Зигомали, книга 1, съ тракт. 27. Библиотека "Руниверс1