Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
467 <ПАЛИНОДІЯ>, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНОКАГО. 1621 ГОДА. 468 РОЗДАЛЪ ТРЕТІЙ. Части I, роздѣлу III, артикулъ 1. Ижъ с я южъ на то въ двохъ
прешлыхъ роздѣлахъ доводне
отповѣдѣло, чого въ третемъ
своемъ р о зд ѣ л ѣ Кр е уз а з ъ
книгъ церковныхъ доводитъ. Въ третемъ роздѣлѣ своемъ отступ-
никове зъ молитвъ церковныхъ и зъ
гѵмяовъ такіижъ титулы похвальный
приводятъ, яковыи въ первыхъ двохъ
роздѣлахъ. А особливе ѳ Петрѣ святомъ,
же естъ фундаментомъ, каменемъ, вер¬
хомъ, ключаремъ, настыремъ, и же на
немъ церковъ збудована. На што ижъ
ся въ двохъ прешлыхъ моихъ роздѣ¬
лахъ, за помочью Божіею, отповѣдило
достатечце и доводне, тамъ отсылаю и
тебе, православный, и отступника. Лечъ
абы то любъ они сами не розумѣли та-
кіи то быти зъ книгъ нашихъ церков¬
ныхъ доводы, который бы ровными зъ
тыхъ же книі*ъ доводами пристойне и
поважне знести ся не могли, и то ви-
дочне оказати, же тыи приведеныи отъ
нихъ Петра святого не толко монархою
въ Церкви Христовой не чинятъ, але
его прерогативъ, ровнымъ быти его ока-
зуютъ и становятъ,—вкоротцѣ ся ихъ
доткну. Части I, роздѣлу III, артикулъ 2. Ижъ владза ключовъ, ІІетрови
обѣцаныхъ,данаестъвсей цер¬
кви, въ которой справуютъ ни¬
ми архіереи, а отъ нихъ іереи,
иоскутечности ей въ святой
Восточной Церкви. Што ся теды приведеныхъ отъ отступ¬
никовъ свѣдоцтвъ дотычетъ, отповѣдаю.
Напродъ на молитвы розгрѣшаня, зъ
«Требниковъ» церковныхъ приведеныи, ижъ по насъ суть. И то естъ, чогомъ
вышшей, въ артикулѣ осмомъ роздѣлу
І-го, части первой зась зъ святыхъ учи¬
телей церковныхъ довелъ, же Петръ св.,
кгды ему отъ Христа было речено «дамъ
ти ключи, царства небесного», особу
Церкве тогды на собѣ носилъ, и въ его
особѣ Церковь ключ^. то естъ владзу
отпущанья грѣховъ и задержованя, отъ
Христа даніи, приняла. Яко о томъ бо¬
жественный Августинъ въ словѣ 30 вы-
разными словы научаетъ, мовячи: «на
многихъ писма святого мѣстцахъ Петръ
оказуется, же особу на собѣ носитъ
Церкве, а наособливѣй на мѣстцу, гдѣ
речено естъ «тобѣ дамъ ключи, царства
небесного». Оттоле и божественный Ва¬
силій Великій въ главѣ24 «Постановленій
иноческихъ»: «всѣмъ, мовитъ,пастыремъ
и учителемъ тѵюжъ далъ владзу, чого
знакомъ естъ то, же всѣ ровне, якъ и
Петръ, звязуютъ и розвязуютъ». Боже¬
ственный зась Ѳеофилактъ, слова тыи
Христовы выкладаючи: «хотяжъ, мовитъ,
до Петра толко было речено «тобѣ дамъ»,
всѣмъ еднакъ апостоломъ дано естъ
тогды, гды реклъ до нихъ, «которымъ
колвекъ отпустите грѣхи, отлущоны бу¬
дутъ, а которымъ задержите, будутъ
задержаны». А же тыижъ ключи, и
священницы маютъ и царство небес¬
ное ими замыкаютъ и отворяютъ, боже,
ственный Златоустъ, въ бесѣдѣ 10 на гла¬
ву 5 посланія до Солунянъ первого вѣда-
ти даетъ мовячи: «презъ священники по-
рожены есте рожденіемъ вѣчнымъ, презъ
тыхъ царство одержалисте; руками ихъ
все бываетъ, презъ тыхъ вамъ ворота
небесный оттворяются». Взявши теды
Церковъ Христова въ особѣ Петровой
ключи*, уживаетъ ихъ; а уживаючи при¬
поминаетъ то, же ихъ взяла въ особѣ
Петровой обѣцанныи, [и], молитвы роз-
рѣшалныи • такимъ способомъ, якимъ
маетъ ихъ ѳнисаныхъ, сіюряжаетъ. Што Библиотека "Руниверс1