Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
465 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 466 кихъ апостолъ». Который слова найдешъ
во второмъ посланіи до Коринѳовъ
гл. 11, стихъ 5, и глава 12, стихъ 11.
А тыи превеликій або предшьи апосто-
лове суть: Петръ, Іяковъ и Іоанъ, яко
Златоустый и Ѳеофилактъ вѣдати даютъ.
Мѣлъ ту, заисте, Павелъ часъ и причину
меновати Петра межи всѣми головнымъ
и единоначалнымъ пастыремъ; лечъ
таковымъ не былъ, не написалъ того. Поседмо. Въ главѣ 12 посланія 1 до
Коринѳовъ и въ главѣ 4 ко Ефесомъ
мовитъ, ижъ Богъ положилъ въ Церкви
первѣе пророки, еѵангелисты, пастыри,
учителя» и прочая. Тутъ тежъ часъ и
мѣстце было выставити головнымъ па¬
стыремъ Петра. Опрочъ Христа, дру¬
гой повшехной головы немашъ въ
Церкви. А ижъ не положилъ, певяе не
зналъ его. Зачимъ и намъ не годится
надъ апостола Павла боліпе мѵдрство-
вати. Поосмо. Въ главѣ 1, 2 и 5 до Ефе-
совъ и въ главѣ 1 до Колосаевъ, мо¬
витъ, ижъ Христосъ есть головою тѣ¬
ла Церкве. Мѣстце было и тутъ друго¬
го единоначалною головою Церкве са¬
мому Павлови знати и намъ показати
Петра, и по немъ единого тежъ его
сукцессора. Подевято. Галатяне понижали Павла,
а Петра, Iякова и Іоанна за пред¬
кахъ и старшихъ почитали,, яко о
томъ Златоустый въ предословіи и Ѳео¬
филактъ на главу 1 посланія до Гала¬
товъ пишучи вѣдати даютъ. Въ кото¬
ромъ листѣ Павелъ мовитъ: «абовѣмъ
той, который допомоглъ Петрови на
апостолство обрѣзанія, допомоглъ и мнѣ
межи поганы» 7). Не Петръ помогалъ
і научилъ Павла. И нижей: «и познав¬ 7) Гал&т. гл. 2, ст. 8: «ибо споспѣшество- іавнй Петру въ посланіе обрѣзайія, споспѣ- ■ествова и мнѣ во языки». ши ласку, даную мнѣ, Іяковъ и Кѵфа
и Іоаннъ, который ся здали быти стол¬
пами, правици дали мнѣ и Варнавѣ
сполечности» 8). И тутъ, заправды, оказія
и мѣстце было Петра апостола болшую
владзу оказати и надъ иншихъ его вы¬
ставити. Лечъ Павелъ трохъ заровно
почитаетъ [(«и мнѣ межи поганы Петръ
помогалъ»)] 9) и себе ненижшимъ отъ
всѣхъ ихъ чинитъ. То о божественномъ
Петрѣ, который естъ верховный апо¬
столъ зъ другими апостолами (яко выше
зъ Хрисостома довелъ), а не монарха
Церкве Христовы, которымъ мы самого
Христа быти знаемъ и вызнаваемо. Иле зась до сукцессора монархіи от-
стѵпницкой,—мовнмо. Божественный онъ
Дѵонисій, который часовъ апостольскихъ
жилъ и апостола Павла ученикъ былъ,
на діаконы, священники и епископы все
священноначаліе церковное ясно роздѣ-
лилъ, а жадного въ Церкви Христовой
единовладцею быти не показалъ. Глубо¬
ко той богословъ о небесномъ и о цер¬
ковномъ священноначаліи сягалъ, а не
вычерпнулъ того, абы единому быску-
пови по Христѣ належати мѣло найвыш-
тое пастырство. Сѵнодовъ помѣстныхъ
и вселенскихъ много было, а на жадномъ
канону не ухвалено, абы которому би-
скупови патріархове и вся Церковь под-
легати и послушными его быти мѣли.
И овшемъ противно тому узаконено, же
бискупъ Римскій ровнымъ естъ интимъ
чотыромъ патріархомъ, и же владза его
естъ ограничена, и прочая. За чимъ
всѣмъ преложонымъ, мы и Петра св., и
намѣстниковъ его въ Церкви Христовой
монархи знати не научилися и учити
ніького не важимося. * *) Галат., гл. 2, ст. 9: «И позиавше бла¬
годать данную ми мниміи столпы быти, десницы дата мвѣ я Варнавѣ обще¬
нія». 9) Возстановлено по Толстовскому списку. Библиотека "Руниверс1