История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
463 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 464 часъ и мѣстце, и погода -была указати ! но и послано по церквахъ. Надъ то,
старшого. листови тому сѵнодалному не імя Пе- Иле зась до апостоловъ, который бы [ трово на початку покладаетъ, але «апо-
повинны были межи собою старшаго ■ сто л о ве, и старцы и братія»,
удѣлной владзы преложоного знати, а На которое мѣстце божественный Ѳео-
не знали, зачимъ не мѣли его отъ Хри- филактъ такъ написалъ: «уважати по¬
ста Господа поданого и указаного. На- * треба, ижъ анл Іяковъ, аня> Петръ
продъ была оказія знати монарху Петра, безъ заявлена всей церкве становитй
и ему ся за такого поставити, кгды по въ справѣ обрѣзанія не смѣли, хотяжъ
вознесеніи Христовомъ часъ пришодъ судити правую речъ то реклъ быти». возвати Матѳея на апостолство, теды
не самъ его обралъ Петръ и не самъ
поставилъ, але всѣ *). Повторе была оказія знати монарху,
кгды приходило апостоломъ Петра зъ
Іоанномъ зъ Іерусалима послати до Са¬
маріи. Гдѣ кгды бы головнымъ пасты¬
ремъ былъ Петръ, не послали бы его
были, и онъ бы ихъ въ томъ былъ не
нослухалъ. Але якъ зъ оного сѵноду
Іерусалимского послано Іюду и Силу
до Антіохіи, [такъ Петра и Іоанна до
Самаріи] 2). Потрете. Не справовалсл 3) бы былъ
Петръ апостоломъ и братіи въ Іеруса¬
лимѣ, же до поганъ необрѣзанныхъ вхо¬
дилъ изъ ними ѣлъ. Гды бы .головнымъ
пастыремъ былъ, реклъ бы былъ: «я
естемъ голова и пастыреначалникъ, яѣ-
хто мене строфовати не можетъ». Почварте. Оный первый за часовъ
апостольскихъ въ Іерусалимѣ соборъ не
самъ Петръ зложилъ, не самъ на немъ
судилъ, и не онъ его конклюдовалъ, не
онъ конечный вырокъ на немъ выдалъ,
але Іяковъ, первойрестолникъ Іеруса¬
лимскій, той остатный вырокъ учинилъ,
мовячи «я сужу», то естъ «я декретъ
чиню». И якъ онъ судилъ, на томъ
стало; якъ онъ мовилъ, такъ и написа- * 80 На подѣ: «Апостолы не мѣли Петра &
единовяадцу*. Дѣян. гл. 15, ст. 22, 27. а) Возстановленъ пропускъ по Толстов¬
скому списку. Дѣянія, гл. 8, ст. 14. 8 Дѣян. гл. 11, ст, 2—3. А Златоустъ на Дѣянія главу 1, въ
бесѣдѣ 3 мовитъ о Петрѣ: «Зри теды
его (то естъ Петра), ижъ за сполнымъ
зезволенемъ всѣ речи чинилъ, и ня>чого
самовластне и ни>чого монаршески не
справовалъ». Той же Златоустъ на Дѣя¬
нія главу 2, въ бесѣдѣ 4 мовитъ: «смо¬
три теды и аностолскую единомысльность:
тыи допущаютъ ему (то естъ Петру) до
народу мовити; не пристояло бовѣмъ
всѣмъ оразъ бесѣдовати». ІІопяте. Павелъ вѣдомость взявши о
ростеркахъ въ церкви Коринѳской 4),
пишетъ до нихъ напоминаючи, абы того
понехали. И не выставилъ тамъ Петра
головнѣйшимъ учителемъ: «мы естеямо
спол-дѣлатели, а Христосъ фундамен¬
томъ» 5). И замыкадочи мовитъ: «жаденъ
теды нехай ся не перехваляетъ во чло-
вѣцѣхъ; всѣ ваши суть любъ Павелъ,
любъ Аполлосъ, любъ Кѵфа, то естъ
Петръ» *). Пошосте. Г>ъ Коринѳѣ нѣкоторый по¬
чали были зневажати Павла, якъ види¬
мо въ 10, 11 и 12 главѣ второго по¬
сланія до Коринѳовъ. На што онъ отпи-
суючи, доводитъ о собѣ, ИЖЪ «Н№ въ
чомъ меншимъ, низшимъ и недостаточ¬
нѣйшимъ не естъ отъ прѳбарзср вели- *) 1 Кор. гл. 1, ст. 10: «и да не будутъ
въ васъ распри». *) 1 Корни., гл. 3, ст. 9; «Богу бо есмы
споспѣтницы». в) Тамъ же, ст. 21: «тѣмже никтоже да
хвалится въ человѣцѣгывся бо ваша суть—». Библиотека "Руниверс1