Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
459 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 460 А на остатный доводъ зъ Хризостома
на главу 1-ю посланія до Галатовъ, от-
повѣдаю: ижъ и тое мѣстце не іцире
привелъ. Тое бовѣмъ опустилъ, што бы.
оного отъ духа единовладства отдалити,
а насъ въ нашей оборонѣ утвердити
могло. [Суть теды] 1) Златоустаго слова
тыи («по трехъ лѣтѣхъ пришолемъ до
Іерусалиму оглядати Петра»)а): «штожъ
покорнѣйшого надъ тую душу быти мо¬
жетъ: по такъ великихъ и таковыхъ
управленяхъ, пѣ въ чомъ Петра не по-
требуючи, аня» его голосу, але честію
ровный ему будучи (же тутъ ня>чого
болшъ не реку), еднакъ приходитъ якобы
до болшого. А хоженя его тамъ была
причина самоповѣдѣняся я) чили позна-
няся зъ Петромъ». И нижей: «якъ бо¬
вѣмъ нынѣ многій отъ братіи нашей
до святыхъ мужовъ ходятъ, такъ и Па¬
велъ на тотъ часъ до Петра ходилъ >.
Выразными словы мовитъ сей святый, же
Навелъ апостолъ и честію ровный былъ
Петрови, и т въ чомъ его самого, а-
ня> его голосу, то есть науки его не по-
требуючи. Божественный теды Павелъ
не жебы ся чого отъ Петра научилъ, а-
т абы поправу якую отъ него взялъ,
толъ до него, але толко для того, абы
его обачилъ, и своею противностью 4)
почтилъ, якъ болшого честію и стар¬
шого лѣты. «Познати бовѣмъ, мовитъ,
Петра». Не реклъ і8еІѵ^ то есть «видѣти»
Петра, але ідортраі, тоестъ «познати»
Петра, якъ звыкли мовити который ве¬
ликій и зацныи мѣста звѣдуютъ. Поты
Златоустый. Уважайже, ижъ Павелъ оди-
ну толко причину мѣлъ до Петра ити,
то естъ абы познался зъ нимъ. А што *) Возстановлено по Толстовскому списку. *) Галат. гл. 1, ст. 18: «—взыдохъ въ Іе¬
русалимъ соглядати-». 3) Толст.: ісамоповиданясяк 4) Это искаженіе исправляемъ по Толстов¬
скому списку: «иритомыостыо». мовитъ, яко бы до болшого и старѣйшо-
го, або зъ Грецка «пресвѣтеря», тыи
слова не суть начальство и старшенство
надъ Павломъ вводячіи, якожъ бовѣмъ
зверхность надъ нимъ мѣлъ, гды выразне
Златоустый мовитъ, ижъ «не для нау¬
ченія и не для исправленія пошолъ до
Петра». Але тыи слова «болщій* и «през-
вѣтеръ» суть слова: ае{іѵоХоутг)р.а—«чесно-
словіе», яковммъ такъ же заразъ Зла¬
тоустый почтилъ Іякова, а суть его сло¬
ва тыи: «первый входитъ до Іякова зъ
многою иокорою, якъ до болшого и чест-
иѣйшого». То якъ Іякова для тыхъ
словъ старшимъ надъ Павла и Петра
не чинитъ, хотяжъ и высоко его поло¬
жилъ, рекши слова тыи «болшого» и
«честнѣйшого»,такъ поготовю Петра бол-
шимъ и старшимъ надъ Павла чинити
не естъ речъ можная. Имя «презвите-
росъ > не естъ положено взглядомъ зверх-
ности и владзы, але естъ то имя, якомъ
реклъ. почести, взглядомъ его сѣдыхъ
лѣтъ, то естъ честной и сѣдой его ста¬
рости, и выкладается «презвѣтеросъ»—
«старецъ». А Златоустъ Петра зоветъ
старцемъ взглядомъ почесной $го ста¬
рости, въ которой ся находитъ. А вы-
полняючи писаня Павелъ мовячее: «а
ѵиШі сапо сопвигдепз а ЬопогаЬів Гасіет
ргаевЬіІегі, то естъ: «предъ лицемъ си-
вого повстанетъ и ноПтишъобличе стар-
че», подвигнулся Петра навидѣти, яко
воистинну почесный старецъ, который
южъ и на души цнотами и на тѣлѣ во¬
лосъ осивѣлый былъ. Таковымъ іменемъ
«презвѣтеросъ», яко «почесный»ліазвы-
скомъ естъ названый Авраамъ 5). Въ
второмъ посланіи Іоанна Богослова «пре-
свѣтеромъ» ся пишетъ. И самъ апо¬
столъ Павелъ старцемъ себе зоветъ, въ
посланіи до Филімона: «запееііаіп &гап-
сііогія аеіаііз еі зісиі зсгіріига ріепит 5) Быт. гл. 25, ст. 8. Библиотека "Руниверс1