История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
457 «ПАЛИНОДІЯ', СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 458 але посполитый пожитокъ предсявзятый
мѣли». Уважай же, православный, ижъ
не для того иншіи апостолове меньши¬
ми, а Петръ зверхнѣйшій быти мѣлъ,
але все ся любви» и згодѣ приписуетъ,
же впередъ Петровы мовити позволено.
Мѣлъ теды Петръ св. на тотъ часъ пер-
шость мовеня, а не владзу зверхности
надъ апостолами. А штось ткнуло владзы
науки и першенства мовы, то зо всѣми за-
ровно справовалъ; вшакже и мову свою[за]
зезволенемъ сполнымъ всѣхъ отправовалъ
и сполне мовлялъ. Якъ о томъ божествен¬
ный Ѳеофилактъ въ выкладѣ словъ овыхъ
зъ главы 2 Дѣяній Апостольскихъ («ставъ
же Петръ со единѣмнадесяте»): «што
то, мовитъ, естъ посполу зъ одинадцяти-
ма: посполитое, мовитъ, ознаймовалъ
зданя и голосъ, и отъ всѣхъ онъ ора¬
торомъ а) былъ. Стояли тамъ же заразъ
и всѣ одинадцятъ, свѣдоцтвомъ притом-
ности своей то, што Петръ мовитъ,
ствержаючи». На доводъ Златоустого на
Дѣянія, 9 глава, зачало 23, отповѣдаю:
ижъ не толко Петръ всѣхъ обходилъ и
доглядалъ, але и другіе апостолове. Мо¬
витъ абовѣмъ самъ о собѣ божествен¬
ный апостолъ Павелъ до Варнавы: «воз-
вращшеся подобаетъ посѣтите братію
нашу во всѣхъ градѣхъ, въ нихъ же
проповѣдахомъ слово Господне» 3). И
зась: «изыиде Павелъ, преданъ благода¬
ти Божіей отъ братіи, прохождаше Си¬
рію и Киликію, утверждая церкви» 4).
Тамъ же: «изыиде проходя поряду Га-
латійскуго страну и Фригію, утверждая
ученики» 5 6 7). Штожъ божественный Ѳео¬
филактъ такъ выкладаеть: «обычай, мо¬
витъ, завше Павлови былъ, абы павѣ-
жалъ вѣрныхъ и ихъ змоцнялъ: абы a) На полѣ: «вѣтіею», «мовцею».
•) Дѣян., гл. 15, ст. 36. 4) Дѣян., ГЛ. 15, СТ..40—41. b) Дѣян., гл.. 18, ст. 23. если бы ихъ ослабѣлыхъ и нарушоныхъ
нашолъ, подвелъ ихъ и поратовалъ въ
ихъ тяжкихъ бѣдахъ учительскимъ сло¬
вомъ». Златоустый на посланіе къ Рим-
ляномъ, въ предмовѣ: «Павелъ, якъ
итакъ якій, отъ любве ставшись, всѣхъ
уставичне обходилъ: обЗацоо ріѵюѵ, оо8е
іатар.еѵос, аиі диаш шаиепв, аиі ^иаш
8Іап8: ня»гдѣ не сѣдячи, нп»гдѣ не стоя¬
чи». Если теды обхожене даетъ монархію
тую Павлови, который обходилъ не коло
Іерусалиму прилеглыи церкви, але Сѵ-
рію, Киликію, Лѵкаонію, Македонію,
Грецію, Фригію, Галатійскую краину и
иншіи, лечъ мы, якъ въ Павлѣ такъ и
въ Петрѣ, зъ того ихъ обхоженя и на-
вѣженя церквій и учениковъ, монархіи
не найдуемо, але то само знайдуемо, же
они были нагорячшими еѵангелія Хри¬
стова проповѣдниками и неупрацованы-
ми въ помноженю христіанскихъ церк¬
вій дозорцами. Не выдѣляемо зъ того
и иншихъ апостоловъ, але въ дѣлѣ
томъ .працовитгаими сихъ найдуемо. Што ся наконецъ ткнетъ слова «гет¬
манъ», «воевода» албо «князь» и «вожъ»,
не толко Петръ тыи титулы маетъ, але
и другій всѣ. О чомъ и Давидъ въ Духу
пророковалъ: «постановишъ ихъ князми
(або княжати) по всей земли» в). На
который слова божественный Василій
Великій такъ пишетъ: «ввесь свѣтъ апо¬
столове пробѣгли и сталися надъ всѣ
княжата княжаты и надъ самыхъ царей
панове можнѣйшіи. Бовѣмъ цари» поки
живы пануютъ, а тыи умерлыи болшъ
пануютъ». А особливе писмо святое
Павла въ Дѣяніяхъ Апостольскихъ «во-
жемъ» п) або гетманомъ зоветъ,—то естъ
«продкуючимъ». Златоустъ зась въ бесѣ¬
дѣ «О похвалѣ Павла» зоветъ его «всѣхъ
христіанъ гетманомъ». 6) Псал. 44, ст. 17. 7) Дѣян. гл. 14, ст. и. Библиотека "Руниверс1