Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
455 ПАЛИНОДІЯ*, С’ОЧ. ЗАХАРІИ КОНЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 456 1>ія Нанзіанского, которое написалъ на-
гробное Василію Великому, тамъ оба-
читъ, ижъ, почавши отъ Адама всѣмъ
онымъ справедливымъ людемъ Божихъ
пророкъ и апостолъ ровняетъ Василія и
вывышаетъ его высоце барзо. А- такъ
тыхъ похвалъ, которыми отци чтятъ
Петра и иныхъ апостоловъ, и мно¬
гихъ отъ богослововъ, не маемо бра-
ти за право и привилей, и подъ зверх-
ность одного для персоналныхъ его че¬
сти, достойности и даровъ, всѣхъ не
маемо подбивати. На доводъ Златоустаго св. на Дѣянія,
глава 11, отповѣдаю: ижъ тое мѣсце
ачъ не власне приведено есть, слова
абовѣмъ Златоустаго суть, якъ мовитт»
«познаваетъ Петръ, же естъ ему повѣ¬
рено стадо*, вшакъ же, яко колвекъ
естъ приведено, монархою Петра [не] Г)
чинитъ. Показалося то абовѣмъ на-
передѣ доводно, же апостолове не
суть стадо Петрово, але Христово;
онъ ихъ и Петровъ пастыръ. А если
Петръ пастыремъ стада Христова, то¬
го то розумѣй, до которого на онъ
часъ мовилъ. Мовитъ абовѣмъ такъ
Лука св. («бѣ же народъ именъ вку¬
пѣ яко сто и двадесять»), теды и того
и по всемъ свѣтѣ стада своего Іисусъ
Христосъ всѣ апостолы пастырями учи¬
нилъ. Иле зась до обераня Матѳея апо¬
стола, то о Петрѣ и о иншихъ апосто¬
лахъ Златоустъ св. мовитъ, же до обе¬
раня его и постановенья такое мѣлъ
право Петръ, яко и всѣ иншіи апо¬
столове: не якъ удѣлный пастыръ и апо¬
столъ вынятный, але якъ спол-апостолъ
и Спол-пастыръ. Самъ мову Петръ св.
починалъ межи апостолами, якъ уста
ихъ, але справъ духовныхъ самъ не от-
нравовалъ. Мовитъ абовѣмъ тойже св.
учитель въ бесѣдѣ 18 на главу 8 по- *) Возстановлено по Толстовскому списку. сланья до Коринѳовъ 2: «за часовъ апо-
столскихъ сами преложоныи тыхъ, надъ
которыми началствовали, въ сполечность
рады или зданя своего пріймовали. Або¬
вѣмъ кгды седмь діаконовъ поставляли,
до посполицтва первѣй отнесли. И
кгды Матѳея Петръ о той речи (яко мо¬
витъ Златоустъ) зо всѣми, который иа
тотъ часъ обецными были, такъ зъ муж-
ми, яко и зъ жонами зносился. Якъ,
по мовѣ Петровой, оный ученикове об-
ради двохъ: Іосифа, нарицаемаго Вар-
саву, и Матѳея, и поставили предъ апо¬
столами, молилися. И такъ, за обявле-
ніемъ Бозкимъ, Матѳей во апостолство
прилученъ зосталъ. А въ томъ ся мѣла
болшая владза Петрова показати, так¬
же и головное одного его пастырство,
кгды бы самъ тую справу отправилъ
былъ, то естъ кгды бы самъ былъ об-
ралъ, самъ посвятилъ, и кгды бы самъ
Матѳея апостоломъ учинилъ. И мовитъ
Златоустъ въ бесѣдѣ 3, тамъ же: «не
самъ ихъ поставилъ, але всѣ; а раду
самъ внеслъ, показуючи, же то зъ него
не было, але ведлугъ пророцтва зъ высо¬
кости; въ справѣ, теди той блаженный
апостолъ Петръ единоначалною владзою
не поступовалъ, але всѣ справы спол-
нымъ зданемъ чинилъ, и не ар/іхй;, то
естъ не началничоски, ашь тижъ влад-
зею: ора 8е тгаѵта |Аеті хоіѵту; абтоѵ *уѵи>-
|ат)с тгоюоѵта хаі оах ар^іхш^ оо8е |іета
е$оооіас: < смотри, мовитъ божественный
Златоустый, же все Петръ зъ посполи-
тою всѣхъ радою чинитъ, а не якъ на-
чалникъ и властелинъ, то естъ не якъ
удѣлный владца». Ѳеофилактъ на первую главу Дѣя¬
ній: «а для чого, мовитъ, Іяковъ, кото¬
рый епископство Іерусалимское принялъ
былъ, мовы не зачинаетъ, але Петрови
! мовити впередъ позволяетъ? Ижъ мужъ
добрый и покорный былъ, и нп»чого
чловѣческого не мыслили и не дбали, Библиотека "Руниверс