История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
451 ПАЛИНОДІЯ , П)Ч. ЗАХАГ1И КОИЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 452 устого иоказалемъ. Который и самъ о
собѣ въ главѣ 1 посланія 2 до Тимоѳея
такое свѣдоцтво выдаетъ: * поставленъ
естемъ я проповѣдникъ, и апостолъ и
учитель народомъ» г). Хтожъ абовѣмъ
надъ него большимъ и мудрійшимъ бы-
ти можетъ? Онъ не отъ чловѣкъ при¬
нялъ еѵангеліе, ани» научился, але
обявленіемъ Іисусъ Христовымъ 2). О
немъ божественный Златоустый, въ бе
сѣдѣ второй похвалы его, мовитъ: «ан¬
геломъ, заправды, розныхъ народовъ обо¬
рона поручена еСтъ; а жаденъ зъ нихъ
такъ новѣреного собѣ люду не рядилъ,
якъ Павелъ рядилъ весь свѣтъ. Михай¬
лова повѣренъ естъ народъ Жидовскій,
а Павлова—земля» и моря и всего свѣ¬
та мѣшкане, и самый пустыни». ІІовто-
ре божественный апостолъ Павелъ такъ
самъ о собѣ въ главѣ 11 посланія
до Коринѳовъ второго мовитъ: «ижъ
ему належитъ старанье всѣхъ цер-
квій» 8). На который слова божествен¬
ный Златоустый: «не о одномъ, мовитъ,
дому або мѣстѣ, и людехъ и народахъ,
але згола о всемъ свѣтѣ старанье апо¬
столъ Павелъ чинилъ». Потрете той же
самъ о собѣ въ первомъ в листѣ до Ко¬
ринѳовъ: «але болшемъ надъ всѣхъ нра-
цовалъ» *)• Почварте въ ви>ршу 23, а
въ главѣ 11, второго посланя до Ко¬
ринѳовъ: «слуги, мовитъ, Христовы суть;
яко немудрый мовлю, болтъ я»5). Попя-
те въ посланіи до Римлянъ, въ главѣ 15,
мовитъ о собѣ, ижъ тамъ проповѣдалъ
еѵангелію, гдѣ не былъ Христосъ име¬
нованный в). О чомъ читай въ Злато- ') ст. 11: «поставленъ быхъ азъ пропо¬
вѣдникъ и апостолъ и учитель языковъ» 3) іБор., гл. 12,ст.23.Галат., гл. 1, ст. 12. *) ст. 28: «попеченіе всѣхъ церквей». 4) гл. 15, ст. 10. 5) «Служнтеліе Христовы—суть; не въ му¬
дрости глаголю, паче азъ». *) ст. 20. устѣ св., бесѣда 29 на главу до Рим¬
лянъ 15. А такъ видишъ не толко Пе¬
тра, але и Павла, всѣмъ свѣтомъ
радячого, и другихъ зъ ними апосто¬
ловъ. Теды за тымъ идетъ, же самъ
Петръ головнымъ пастыремъ и справ-
дею якъ не былъ зъ апостоловъ, такъ
и теперь быти не можетъ въ Церкви
Христовой. Зъ тыхъ выводовъ маешъ достаточную
отповѣдь и на онъ доводъ 'Златоустого
св.—зъ слова «Опокутѣичистотѣ». Збы-
ваетъ еднакъ повѣсти на слова овыи,
надъ апостолы вывышшилъ его, то естъ,
ижъ Петръ апостолъ, для духовныхъ
цнотъ и для горячей ревности вѣрѣ
до Христа и для працъ знаменитыхъ,
въ своемъ апостолствѣ былъ надъ иныхъ
апостоловъ, ревностью и вспанялостью
ума, а не владзею болшею вывыпипо-
ный. Которое вывышшенье тоежъ естъ,
што естъ верховнымъ, избраннымъ, вы¬
борнымъ княземъ и продкуючимъ и
столпомъ быти, а тыи титулы и другіе
апостолове мѣли, яко ся южъ доводне
и обширне вышшей показало. Не толко
абовѣмъ Петра апостола отцп» пишутъ
предпочитаннымъ, или вывышшеннымъ и
преложеннымъ межи апостолами, и але
другихъ. Што же естъ правда, Іоаннъ
Златоустый, въ бесѣдѣ 46 на главу 13
Матѳея, мовитъ, ижъ «Петръ и Іяковъ»
и Іоаннъ надъ иныхъ апостоловъ были
нредпочитаны або преложены, для ду¬
шевныхъ цнотъ, а не взглядомъ владзы,
всѣмъ бовѣмъ, мовитъ, ровную владзу
далъ». Климентій Александрійскій въ
шестой ѵпотѵпосеой 7) книзѣ, и Евсевій
Памфилевъ, епископъ Кесаріи Палестин- 7) біютбпшаі; — очеркъ. Подъ именемъ
| «Очерковъ», Климентъ Александрійскій на-
I писалъ въ восьми книгахъ общее обозрѣніе
! всей Библіо, вмѣстѣ съ краткимъ объясне¬
ніемъ ея Биб/шотека "Руниверс1