Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
447 «палинодія», соч. захами або отповѣдати за кого вѣдати 1), не
ѳстъ монархою быти; не чиннтъ то пре-
ложенства и старшенства выдѣлного * 2).
А якъ Златоустъ св. называетъ Петра
апостола «устами» другихъ апостоловъ^
такъ Господь Богъ Аарона учинилъ
былъ устами Моѵсеовыми, якъ о томъ
писмо святое мовитъ: «Ааронъ будетъ
мовити за тебя до люду, и будутъ уста
твои» 3). Якъ теды Ааронъ, устами бу¬
дучи Мойсеовыми зъ уставленя Божого,
старшимъ и удѣлнымъ паномъ Мойсео-
вымъ не былъ и речися не^ можетъ,
такъ поготовю Петръ апостолъ, отъ
Злотоустого св. «устамиапостоловъ» на¬
званный, монархою и удѣлнымъ надъ
ними паномъ не есть и становитись
оттоль не можетъ. Штожъ далѣй зъ тогожъ Златоустого
св. мовятъ отступникове, же «преложен-
етво» надъ братіею Петрови поручилъ,
въ Славенскомъ «предстательство» сто¬
итъ, а Латинскій прекладачъ преложилъ
«старанье о братіи» Христосъ Петрови
злецилъ. «Братій» мовитъ, а не «апос¬
толовъ». А тое «предстателство» албо
«старанье > не толко Петръ, але и дру¬
гій апостолове надъ братіею, то естъ
надъ вѣрными христіанми мѣли и чи¬
нили. О чомъ читай мой артикулъ тре¬
тій, роздѣлу сего второго. Еще на Зла¬
тоустого слова, же стадо Христово—по¬
вѣренный 4) суть люде, которыхъ Хрис¬
тосъ кровію своею набылъ, а порученое
естъ не одному толко Петрови, але
всѣмъ апостоломъ и но нихъ всѣмъ ихъ
сукцессоромъ,—якъ насъ въ томъ слова ') Явное искаженіе. У Толстова совер¬
шенно вѣрно: «и пытатн». *) Толст.: «удѣлного». 3) Исход. гл. 4, ст. 16: «и той возглаго-
летъ отъ тебе къ люденъ, н той будетъ
уста твоя» На полѣ замѣчено: «прикладъ поважный». *) Толст.: «вѣрный»*. конысткііскАГО, 1621 года. 448 апостола Павла увѣряютъ мовячого:
«внемлите себѣ и всему стаду, въ ко¬
торомъ васъ Духъ Святой поставилъ
епископами пасти Церковь Божію, ко¬
торую набылъ кровію своею» 5). Што ся божественно™ Ѳеофилакта
свѣдоцтвъ дотычетъ, той такъ маетъ
быти розумѣнъ, якъ розумѣного быти
нреложилемъ Златоустого св., которого
Ѳеофилактъ св. былъ, якомъ реклъ,
абревіаторомъ. И ачъ первое свѣдодтво
Ѳеофилакяово у мене не безъ подезрѣня
въ овой части, гдѣсь мовитъ «не ино¬
му, але Петрови то даетъ», не безъ
подезрѣня, мовлю, а то для тыхъ важ¬
ныхъ двохъ причинъ, отозвавшися ед-
накъ первѣй до старого незопсованного
архѵтипу Грецкого, которого на весь
часъ въ рукахъ мѣти не моглемъ. Пер¬
вая причина: ижъ Златоустый, тыхъ
словъ выкладаючи, тое мѣстце о паствѣ
Петровой не положилъ, зачимъ и Ѳео¬
филактъ не мѣлъ положите, бовѣмъ
онъ выкладу Златоустого короткое зо-
бране чинилъ, и што Златоустый ши¬
роко писалъ, то Ѳеофилактъ скороталъ,
не отстуиуючи, ан>б отмѣняючи разуму
Златоустого яѣ въ чомъ, анп> тыжъ при¬
давши. Другая причина: ижъ тымъ сво¬
имъ зданемъ былъ бы собѣ самъ про¬
тивный, кгдыжъ тую паству всѣмъ апос¬
толомъ нриписуетъ, въ выкладѣ на гла¬
ву Іоанна 20-ю, зач. 215, гдѣ мовитъ:
«утѣшаючи теды ихъ и утвержаючи,
реклъ: якъ мене послалъ отецъ, такъ
и я посылаю васъ, абовѣмъ мое дѣло
пріймуете». То Ѳеофилактъ взявши Зла¬
тоустого св., въ бесѣдѣ 86 на Іоанна
мовячого: «мѣли (апостолове) его дѣло
принята»,—«а дѣло Христово не естъ
иное, ено овцы его набытіи пасти». За- ъ) Дѣян., гл 20, ст. 28: «внимайте убо—
въ немъже— постави епископы—Господа и
Бога, южс стяжа—* Библиотека "Руниверс1