История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
ш «ПАЛИНОДІЯ», ГОЧ. ЗАХАРІИ К01ІЫСТЕНСКАГ0, 1621 ІОДА. ш «ижъ себе самого, мовитъ, посвятилъ
былъ Богови Павелъ, старался о то, абы
и весь свѣтъ (Богу) оферовалъ. кото¬
рый землю и море, Грецію посполу и
Барбарію, и всю овшеки, якъ велика
естъ подъ небомъ, краину летаючи оби-
шолъ; который весь округъ земный освѣ¬
тилъ; Павелъ—вторый Іяковъ, якобы
надъ однимъ якимъ всего свѣта ста¬
домъ завжды чуючій; Навелъ—другій
Іосифъ, духовнымъ голодомъ сухотѣюче-
му свѣту правды живность роздаючій;
Навелъ — другій Моѵсей, который всѣ
народы зъ тиранніи діавольской привелъ
до Христа; Павелъ — вторій Ааронъ,
всего свѣта людови помазанный священ-.
никъ. Занежъ не видитъ, яко Павелъ
ввесь свѣтъ навернулъ? Што надъ Пав¬
ла плодовитшее, который ввесь свѣтъ
порядитъ, который весь кругъ земный»
слово Божіе проповѣдаючи, обышолъ»
которому що-день печалованье было?
Што бы дѣяли Коринчикове, што Маке-
донове, што Филиппеньсове? Якъ бы ся
мѣли Каппадокове, якъ Галатове, якъ
обыватели Понту и якъ всѣ люде? И
хотяжъ о всемъ свѣтѣ печалованье
взялъ, еднакъ не тылко о цѣлыхъ наро¬
дахъ, але и о кождомъ чловѣцѣ печа-
ловалъ. А не маючи на томъ досытъ,
старанье о всѣхъ церквахъ, не о одной
и второй малой, або о двохъ, або о
трохъ, але о всѣхъ всего свѣта, и якъ
великую землю слонце своими променми
освѣчаетъ, такъ великое старанье а пе¬
чалованье мѣлъ Павелъ. Давидъ Голіяѳа
одного самого каменемъ забилъ. Лечъ,
кгды въ Павлови презнаменитой дѣлно-
сти возряонъ, справу оную за дп»тинную
подичишъ, и якъ великая межи жолнѣ-
ремъ и пастыремъ естъ розность, такъ ве¬
на послг до Тимоѳ.; бесѣда па нослан. до
Римлдвъ; бесѣда 25, на послан. до Корине-
12». ликую тутъ обачишъ. Овъ абовѣмъ не ка¬
менемъ кинувши обложилъ Голіаѳа, алѳ
толко мовячи, весь діаволскій зопсовалъ
поломень. Якъ левъ рыкаючій и огнь зъ
языка мечючій, такъ всѣмъ былъ не-
зносный. Всюды ся ставилъ неомѣшкале,
до тыхъ бѣглъ, до овыхъ шолъ, былъ
овымъ притомный, на иншихъ нападалъ,
скорѣй нп»жъ вѣтръ, всюды ся ставилъ,
а яко бы одинъ домъ або корабль одинъ
ввесь свѣтъ правячи. Тыхъ, который то¬
нули, выволокаючи, а который ся тръво-
жйли и упадали умоцняючи, корабль-
никомъ росказѵючи, въ тѣлѣ корабля
седячи, переду его пилнуючи, лины рос-
нространяючи, весломъ робячи, жаглк
натягаючи, на небо иоглядаючи, все
самъ будучи—и корабльникъ, и стыр-
никъ, и правитель, и жагель, и корабль—
все самъ носячи, абы зо всѣхъ злое
знеслъ». То о Павлѣ Златоустъ св., ко¬
торый всѣ достоинства, почести, преро-
готивы, титулы и надежности ему при¬
писалъ, тыи, которыми той же на роз¬
ныхъ писма своего мѣстцахъ блаженно-
го Петра апостола здобитъ. «Если Петръ
обходилъ церкви навижаючи ихъ,
тожъ чинилъ и Павелъ», мовитъ Злато’
устъ святый. Вѣдати даетъ о томъ и.
писмо святое. Еслиеь Петръ называется
справцею всей Церкве, Павелъ назы¬
вается справцею всего свѣта. Если Пе¬
тровымъ кораблемъ называется церковь,
въ томъ корабли на стыру покладаетъ
Златоустъ св. Павла кормникомъ. Если
Петрови наказано естъ, абы потвер-
жалъ братію, потвержалъ и Павелъ.
Еслижъ все такъ естъ, якожъ такъ
естъ,—учителеви абовѣмъ сему святому
якъ во всемъ иншомъ, такъ и въ томъ
вѣра маетъ быти дана. Теды не самъ
естъ Петръ все вышше помененное, але
естъ все то зъ иншими апостолами. За-
чимъ затягати Златоустого св. свѣдоц-
ства на выставленье Петра св. въ мон- Библиотека "Руниверс1