Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
441 «ПАЛИНОДІЯ». (’ОЧ. ЛАХАГІИ ІОИІ.ІГТКІК КАГО, 1621 ІОДА. 442 выставити. якъ мѣстце сее? Погоже онъ
не учинилъ? I(рожію и отступникове то¬
го лъ него довести кусятся. Зъ кото¬
рыхъ всѣхъ нижей отъ нихъ зажитыхъ
свѣдодтвъ, болше шьчого не вытягнутъ.
только нродкованье межи апостолами въ
лѣтахъ, въ любви до Христа, въ рев¬
ности, и въ сердечности, и въ снаняло-
сти ума. Зачимъ въ мовѣ и въ поедин-
ковой лъ Христомъ ролмовѣ нродковалъ. а
не въудѣлной ль апостолами лверхноств.
Дал тихъ [зъ] Златоѵстого св. свѣдодтвъ
всѣхъ што ся дотнчетъ. мовимо. же ся
то все мовитъ отъ того св. учителя и
отъ иныхъ подобныхъ (і персоналкой
его почести. Маетъ, лаиравды, аностолъ
Петръ высокій ночеетій титулы, маетъ
н великую владлу. але не самъ. Л же
не самъ—той же божественный учитель
евѣдоцтво о томъ выдаетъ, рекши або-
вѣмъ въ бесѣдѣ 86 на Матнея: о всемъ
свѣтѣ старане Иетрови ллецено быти».
наводитъ заралъ тоежъ о всѣхъ инпіихъ
апостолахъ, маючи о всемъ свѣтѣ ста¬
ране ВЗЯТИ. ЮЖ'Г, им'г. поспо.іу быти
непотреба было. Але абыся то яснѣй оказало, же все
тое помененое и болшъ маючи Петръ
св. не самъ мѣлъ, зъ того жъ св. учи¬
теля нрекладаю. который о Петрѣ и
Павлѣ апостолахъ но ройныхъ нисма
своего мѣстцахъ -) такъ мовитъ: «Лю¬
билъ Петръ Христа болшъ ни>жъ иншіи
апостолове, а надъ Павла нихто болшъ
Христа не любилъ. Естъ Петръ камень
и твержа церкве, а Навелъ естъ филяръ деркве. камень надъ желѣзо и надъ діа-
ментъ твердѣйшій. Естъ Петръ верхов¬
нымъ ацостоломъ. естъ и Павелъ апо¬
столомъ верховнымъ. Иетрови дерковъ
естъ ллецена, а Павелъ на то отъ Бога
обранъ естъ. абы ему справы всего свѣ¬
та, таемниды вси и вшелякое ша<Іюванье
было повѣрено. Петръ есть уста апо¬
стольскій, а Навелъ естъ уста Христо¬
вы. Петръ есть началникъ або княжа
апостолское. Навелъ естъ княжа ано-
етолекое. Ест ь деркве преложоный Петръ,
естъ и Навелъ деркве преложоный».
Для чего божественный Амвросій въ
словѣ 66. О іюжествѣ Петра и Павла .
«блаженный, мовитъ. Петръ и Навелъ
окала л ш и ми суть межи всѣми апостола¬
ми и особливою нѣикою прерогативою
иншихъ превышаютъ. Лечъ межи тыми
двома, который бы надъ которого былъ
ирекдаданъ.—не есть вѣдомо. Ролумѣю
абовѣмъ бы ихъ ровными въ жимулѣ.
который ровны суть въ страданіи». То¬
ежъ зъ божественнымъ Амвросіемъ мо¬
витъ божественный Августинъ въ словѣ
2 ,«О святыхъ , и божественны й Максимъ
въ словѣ 24. Божественнный зась Левъ
Первый, епископъ Римскій, въ словѣ нер¬
вомъ на рождество св. апостоловъ Петра
и Павла: «которыхъ, мовитъ, ласка Бо-
жал на тую вынеслость межи всѣми
церкве плойками поднесла, же ихъ въ
тѣлѣ, которого головою естъ Христосъ,
якобы пару свѣтлостій очныхъ поста¬
новила». Кслижъ и Петръ члонокъ, яко
око деркве, и Навелъ члонокъ, якъ око
церкве, тедм Петръ не голова и не мо- *) На полѣ: «Амвросій въ кинзѣ «О Исаацѣ
іо душѣ» гл. 4.—[Златоустъ], въ книгѣ 7, «О
священствѣ», бесѣда 9, на посланія до Рим-
іявъ; бесѣда 29 на посланіе до Ризіллнъ;
тамъ же бесѣда 18; тамъ же, бесѣда остат¬
няя; въ словѣ на Воскресевіе Господие. и
Амвросій, въ главѣ 7, кн. 2, «О покутѣ*. Іо-
айвъ, еи. Римскій, 8, въ послан. 45, 75, 77.
Кириллъ Іеруса.і. въ книгѣ нарха. А если—онъ, теды и Навелъ.
! А за тымъ и такъ не монарха. Але еще божественного Златоустого,
о самомъ Павлѣ мовячого. послѵхаймо *): і. | На полѣ. «Бесѣда 1, «О похвалахъ Нав-
І ловыхъ»; бесѣда 29 на посланіе до Римлянъ;
въ бесѣдѣ 8 и въ похвалѣ Павл.; бесѣда Библиотека "Руниверс1