Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
439 ПАЛИНОДІЯ», <Ч)Ч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО. 1П21 ГОДА. 440 ку концу было противно, хочь съ по¬
чатку здалося быти належно описаное
привели. Которого гатось дотычетъ, от-
повѣдаю: ижъ не новитъ Василій Ве¬
ликій, абы толко самого Петра пасты¬
ремъ Христосъ учинилъ, и овшемъ тамъ-
же заразъ то выразными словы твер¬
дитъ, же всѣмъ апостоломъ туюжъ пас¬
тырства владзу далъ. Што видячи, от-
ступникове слова тыи опустили, кото¬
рый намъ даютъ тое, ижъ неупорне и
не зъ своего умыслу, што естъ сполного
всѣмъ и единой особѣ не позволяемо; а
отступникомъ даютъ тое, абы противу
правды не воевали. Суть теды боже¬
ственной) Василія Великого слова *): «то¬
го, мовитъ, отъ самого Христа учимось.
кгды Петра церкви своей пастыремъ
но собѣ поставляетъ: «ІІетре, абовѣмъ
мовитъ, любитъ ли мене болтъ, доьжли
сіи, паси овцы мои». Тутъ ся застано-
вили отступникове. Божественный Ва¬
силій, далѣй поступѵючи. мовитъ: «й
всѣмъ наконецъ пастыремъ и учите¬
лемъ туюжъ далъ владзу, чого знакомъ
есть то, же вси ровнеі якъ и онъ, звя-
зуютъ и розвязуютъ». То божественный
Василій. Уважай пре то, православный,
якъ отступникове тыхъ словъ, который
имъ правду на очи выметовали, не до¬
ложили; якъ безъ встыду правду по-
тлумляютъ; писмо святыхъ учителей
церковныхъ окусуючи приводятъ, абы
такъ снаднѣй могли вѣрныхъ изводити!
Але ты уважай, ижъ тутъ великій сей
учитель не самого Петра пастыремъ на¬
зываетъ, але всѣмъ апостоломъ тую вла¬
дзу, ижъ пастырьми и учительми цер¬
кви Христовы были, признаваетъ, а
пробу и доводъ того покладаетъ, ижъ
ровне вси звязують и розвязуютъ. А
поневажъ туюжъ владзу и другій апос- ') Василій Вел., въ словѣ 22, «Устанленій
иноческихъ». толове маютъ, которую и Петръ, теды
все, што ему дано, и другимъ естъ да¬
но, и чинъ былъ Петръ, тымъ были и
другій апостолове. Якъ о томъ и св.
Кѵпріанъ, въ книгѣ «О едикости церкве»:
«тымъ, мовитъ, были и другій апосто¬
лове, чимъ и Петръ». Не одинъ самъ
пре то Петръ пастырь, але и вси ин-
іпіи апостолове,. и зъ того самого, отъ
отступниковъ зъ Василія Великого при-
веденого свѣдоцтва, поготову—не мо¬
нарха. На доводъ Златоустаго св. зъ бесѣды
87 на Іоанна, отступникове, окусати хо¬
тѣвши, мѣстце ему отмѣнили и ркомо
зъ бесѣды 18 его привели. Отповѣдаю.
Той доводъ такъ ся въ собѣ маетъ:
«што въ томъ, мовитъ божественный
Златоустъ, же Христосъ Господь, оми-
нѵвши инпіихъ. до Петра самого мо¬
витъ: Петръ, милуешъ ли мене; паси
овцы мои?» Отступникове. поваріовав-
ши инпііи слова, ового не положили:
«Петръ любишь ли мене»,—вѣдали або¬
вѣмъ, же имъ отъ насъ отповѣдено на то
быти мѣло зъ тогожъ св. учителя: «для
того иншихъ оминѵвши, до самого Петра
мовитъ: «милуешъ ли мене, Петре?пасн
овцы мои», ижъ самъ Петръ запрѣлся;
абы теды не отчаивалъ, черезъ тое пи¬
танье о любовь и черезъ злеценье паствы
и зась его Церкви отдаетъ, зась его ли¬
ку апостолскому прилучаетъ». Што такъ
св. Кѵриллъ, Александрійскій патріархъ,
на главу 21 мовитъ: «рекъ теды «паси
агнцы мои», апостольское ему отновилъ
достоинство, абы для запрѣня, кото¬
рое зъ слабости чловѣченства припало,
не здалося быти нарушеное». Отколь
ясно ся даетъ видѣти, ижъ Петра
це намѣстникомъ своимъ, любъ монар-
хою чинитъ. И овшемъ, если гдѣ бы¬
ло мѣстце и окказія сему св. учите-
леви Петра намѣстникомъ быти Хри¬
стовымъ и Церкви монархою указати и Библиотека "Руниверс1