Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
437 '< ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫОТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 438 густинъ въ словѣ пятдесятномъ, «О сло-
вѣхъ Господнихъ к «Слухайте пре то,
ловитъ, правды высоце залеценой. Маю,
ловитъ, иншіи овцы, который не суть
зъ сей овчарня». Мовитъ абовѣмъ пер¬
вой овчарнѣ, которая была зъ рожаю
тѣла Ізраильского, а были другій зъ
рожаю вѣры того Ізраиля, и зевнутръ |
еще были въ поганахъ, были презна-
чены, еще не зобраны; тыхъ зналъ,
которыхъ былъ презначилъ; зналъ,
которыхъ кровію своею откугшти при-
шолъ; видѣлъ ихъ еще его невидя-
чихъ; зналъ ихъ еще невфруючихъ
въ него. Маю, мовитъ, и иншіи
овцы, который не суть зъ сей овчарни,
который не суть зъ рожаю тѣла Ізраи-
лева, але еднакъ не были зевнутръ сей
овчарни», ижъ потреба ми ихъ привести,
абы было одно стадо и одинъ пастыръ.
Слушне сему то належить пастырей
пастыреви» и прочая. Могу тежъ мо-
витн и зъ божественнымъ Василіемъ Ве¬
ликимъ въ бесѣдѣ 17, на псаломъ 28,
мовячимъ: «овчарня оная, въ которой
не были погане, была сѵнагога, кото¬
рую Христосъ чрезъ сюю овчарню зна¬
чилъ. А въ томъ тежъ погане презна-
ченныи до збавленья были, иншая Хрис¬
това овчарня правдийе чистая и свя¬
тая. Мовитъ абовѣмъ Христосъ «маю
мнпгіи овцы». Не мовитъ: «мѣтибуду»,
але зъ обоихъ овецъ одну зобратись ма-
ючую овчарню, ижъ $) далѣй нероздѣл-
«ую оповѣдаетъ Христосъ. Овцами пре
то ■ Божіими, и Христовыми завжды
были и Жидове, и погане: але первѣй
въ роздѣленныхъ овчарняхъ, а потомъ,
но откуплены) свѣта, до одной Христо¬
вы овчарни вси овцы суть згромажены,
которыхъ всѣхъ правдивымъ и власнымъ
пастыремъ былъ Христосъ. А что не
пре:іъ вступлене поганъ въ овчарню ѣ) Толст.: «и южъ». Жидовскую, бо ся не стало такъ, але
черезъ зпроваженье и поганъ, и Жи¬
довъ до одной овчарня» новой, которая
есть Церковь. Іисусъ Христосъ теды
есть одинъ пастыръ одной овчарня», а
не Петръ. [Зачимъ не монарха Петръ
святый] 6)і и церковь Христова—не
монархія. Части I, роздѣлу II, артикулъ 4. Отповѣдь на доводы отступ¬
никовъ, въ роздѣлѣ второмъ
части первой отъ Креузы за¬
житыя. Звыкла то отступницкая якъ и ере-
тицкая нещирость чинити, же, абы ся
здала и писмо святое и науку учителей
церковныхъ по своей облудѣ мѣти, свѣ-
доцтва зъ нихъ приводячи рветъ, окѵ-
сѵетъ 7) и отмѣняетъ: то, штось ей
здастъ быти по ней, нріймуетъ, а што
противнѣй — опускаетъ,, отмѣняетъ, и
речъ противную за належную удаетъ.
То учинили отступникове въ первомъ
своемъ роздѣлѣ, въ свѣдоцтвѣ зъ св.
Ѳеофилакта приведеннымъ слово
въ ерюб, то есть «со мною> вмѣсто
«по мнѣ> приведши. Такъ же и въ свѣ¬
доцтвѣ Ефремовомъ слова «церкви» име-
нителный множественный отмѣнили, а
тамъ стоитъ именительный единствен¬
ный «церковь». Такъ теды свѣдоцтва
зъ таемъ святыхъ подступне отмѣнив¬
ши приводятъ и на свой замыслъ на-
тягаютъ, якъ ся въ артикулѣ 9, роз¬
дѣлу I ясне показало. Въ второмъ зась роздѣлѣ зъ свѣ-
доцтвы тымижъ якъ ся обошли, при-
смотрдмося? Але якъ бачу — нещирѳ.
Бо на самомъ початку зъ Василія Ве¬
ликого приведеное свѣдоцтво, же имъ •) Возстановлено по Толстовскому списку. 7) Толст.: «укусуетъ>.і Библиотека "Руниверс1