История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
435 «ПАЛИНОДІЯ», ГОЧ. ЗАХАРІИ апостолство обрѣзанія, поспѣшествова и
мнѣ во языки» *), и зась: «увѣрено ми
бысть благовѣстіе во языцѣхъ, якожъ
Петру во обрѣзаніи», и еще: «Іякове,
Кифа, Іоаннъ, мнимыи столпы быти, де¬
сницы даша мнѣ и Варнавѣ общенія,
да мы во языки, они же во обрѣзаніе»2).
Не ижъ бы и Павелъ не моглъ Жидомъ
проповѣдати, што чинилъ барзо часто,
и Петръ народомъ, што тежъ и онъ
обфите чинилъ: то бовѣмъ была всѣмъ
апостоломъ и кождому зъ нихъ поспо-
литая владза, абы кождый, гдѣ колвекъ
хотѣлъ и гдѣ бы колвекъ моглъ, еѵан-
геліе проповѣдалъ; але ижъ особливое
печаловане мѣло быти Нетрови о Жидахъ,
а ІІавлови о народахъ, для того теды
Іисусъ Христосъ якъ самъ н/ькому ин-
шому толко Жидомъ проповѣдалъ, такъ
на большій ихъ встыдъ, по отходѣ сво¬
емъ, первого зъ апостоловъ Петра особ-
ливе до нихъ спорядилъ, мовячи ему
«паси овцы мои». А если бы хто оттоль
нанести хотѣлъ, же южъ такимъ спосо¬
бомъ Петръ не мѣлъ владзы до наро¬
довъ, отповѣдаю, же ся то нанести
не можетъ, поневажъ владзу до наро¬
довъ одержалъ Петръ св. сполечне зо
всѣми апостолами, кгды до нихъ отъ
Христа Господа было речено: «якоже
посла мя отецъ, и азъ посылаю вы», и
ово: <тедше научите вся языки». Ко¬
торому тыхъ словъ Христовыхъ «паси
овца моя» вырозумѣню подписуется бо¬
жественный Григорій Богословъ, въ сло¬
вѣ 24 на Арыаны, мовячи: «нехай, мо-
витъ, Петрови будетъ Жидовская земля,
а Павлови всѣ народове >. Ровне и бо¬
жественный Амвросій, который, въ вы-
кладѣ главы 2 до Галатовъ, мовитъ, *) Галат., гл. 2, ст. 8: «—въ благовѣстіе—».
*) Тамъ же, ст. 7: «—благовѣстіе не обрѣ¬
занія, яко же Петру обрѣзанія». Тамъ же, ст. 9. копыстенокаго, 1621 года. 436 же «першенства до фундованя церквій
въ Жидовствѣ одержалъ Петръ, а пер-
шенство фундованя церковій въ наро¬
дахъ одержалъ Павелъ». Зачимъ и зъ
(*его вынятого мѣстоименія «мои» жад¬
ная въ Церкви Христовой монархія ста¬
ти не можетъ и жаденъ монарха. Мовятъ почварте: «Церковъ естъ од¬
на овчарьня, кото[юй тежъ одинъ ма¬
етъ быти пастыръ, а пастыръ чловѣкъ
смертельный на земли, лковымъ былъ
Петръ и его сукцесорове. Христосъ або-
вѣмъ, мовятъ, розмовлялъ о овчарнѣ нѣя-
кой, въ которой еще не были народове,
лечъо овчарнѣ Божой, которой пастыремъ
Богъ быти мовится, въ которой завжды
были такъ Жидове, якъ и народове.
Овчарня пре то тая была, которою Петръ,
якъ чловѣкъ, рядити мѣлъ и справо-
вати». То отстѵпникове. Которымъ отповѣдаю: же то Іисусъ
Христосъ мовитъ о овчарнѣ своей, ко¬
торой бы пастыремъ самъ былъ Бого-
чловѣкъ, овчарня бовѣмъ правдивая
Христова была —людъ Жидовскій, а
онъ былъ—оный пастыръ, которого такъ
много отъ долгихъ 4) вѣковъ обѣцаного
ожидала сѵнагога, въ которой овчарнѣ
еще не были погане, але же мѣли быти
въ ней—Христосъ Господь оповѣдаетъ,
и же самъ ей пастыремъ быти мѣлъ—
ознаймуетъ. Который зъ обоего люду
одину овчарню мѣлъ зобратй, мовячи:
«и иныя овцы имамъ, яже не суть отъ
двора сего, и тыя ми подобаетъ при¬
вести». Хотяжъ теды Господь Богъ
завжды всего рожаю людского былъ пас¬
тыремъ, лечъ Христосъ Богочловѣкъ,
иле чловѣкъ, пастыремъ всего рожаю
людского не былъ, але зъ початку стал¬
ся пастыремъ люду Ізраильского, а за¬
разъ потомъ и поганъ до вѣры его на-
верненныхъ. (I чомъ божественный Ав- 1) Толст.: «такъ долго отъ многихъ». Библиотека "Руниверс1