История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫГТЕНСКАГО. 1621 ГОДА. 43Я слово чинячи: «а нретожъ, мовитъ, онъ
самъ естъ и пастыръ пастырей, и пасш-
реве многій суть одного пастыря и ов¬
цы зъ пастырями суть подъ пастыремъ.
Апостолове пре то и овцами были, и па¬
стырями; иле теды были пастырями, овца¬
ми не были; а Петрови и всѣмъ апостоломъ
поручены бываютъ овцы, которыя были
овцами, а не пастыреве; [вси абовѣмъ
пастыреве] 5 * 7) и Петръ, иле были овцами,
были подъ самымъ Христомъ пастыремъ .
За чимъ и зъ сего аргументу отступ-
ницкого Петръ не монарха, але якъ
одинъ зъ посродку апостоловъ пасты-
ревъ [и онъ тежъ естъ |' ) пастыръ, якъ
апостолове другій. Мовятъ потрете: «кгдм мовитъ Хри¬
стосъ Господь до Петра «паси овцы мои»
мѣстоименіе тое «мои» всѣ овцы Хри¬
стовы такъ замыкаетъ, же кто бы кол-
векъ не былъ въ паствѣ Петровой, той
овцою Христовою называтися не моглъ
бы. Оттоль .святый учителеве церковный
Петрови печалованье надъ братіею, то
естъ надъ апостолами и надъ всѣмъ
свѣтомъ злецено быти научаютъ 1). От¬
толь всего свѣта овцы Петровой паствѣ
поручоны быти повѣдаютъ 8). Зачимъ
весь свѣтъ Петрови въ удѣльную паст¬
ву, а за тымъ въ зверхность отъ Хри¬
ста Господа естъ злеценъ. Оттоль Петръ
св. імонарха, а Церковь Христова—мо¬
нархія». Отповѣдаю. Печалованье надъ бра-
тіею злецено Петрови—Златоустый св.
мовячи, не апостоловъ розумѣетъ, але
тыхъ, который бы отъ апостоловъ до
вѣры Христовы навернены были. О яко-
выкъ божественный апостолъ Павелъ: 5) Этотъ пропускъ возстановленъ по Тол¬
стовскому списку. •) Пропускъ возстановленъ по тому же
списку. 7) Златоустъ, въ бесѣдѣ 87 на Іоанна. 8) Ѳеофилактъ, на гл. 21 Іоанна. Ни «потомъ, мовитъ, видѣнъ былъ болтъ
нлжъ отъ пятисотъ братій» *), и зась
«бѣды отъ лжебратій» ,0). О яковыхъ и
божественный Лука въДѣяніихъ: «Петръ,
мовитъ,повставши посродку братій, реклъ
(а было ихъ вкупѣ меновите яко бы сто
и двадцятъ): мужеве братіе» п). И ,2) же
всего [свѣта] ,а) овцы Петровой паствѣ
поручены быти—Ѳеофилактъ св. мовитъ.
Той же святый признаваетъ и то, же
до всѣхъ апостоловъ естъ речено «шед-
пге научите всѣ языки» и зась «шедши
на весь свѣтъ проповѣдите еѵангелію
всемѵ створеныо». А проповѣдати еѵан-
геліе то естъ што пасти. ПІтось зась
дотычетъ мѣстоименія «мы», то ся и
такъ розумѣти можетъ, же Іисусъ Хри¬
стосъ своими овцами называетъ Ізраил-
чиковъ, который на тотъ часъ самм бы¬
ли овцами Христовыми, ведлугъ словъ
самого Христа мовячого «нѣсмь посланъ
токмо ко овцамъ погибшимъ дому Ізраи-
лева» и). И божественный апостолъ На¬
велъ Христа Господа называетъ «слу¬
жителемъ обрѣзанія»,ѵ). Ныли, заправды,
и иншіи к)овцьг, то естъ погане, але тыи
не были зъ овчарни Христовы. Хотѣлъ
теды Іисусъ Христосъ презъ тое своихъ
овецъ выражанье ,т) Петра постановити
особливымъ апостоломъ Жидомъ, а Пата
особливымъ апостоломъ народовъ, ведлугъ
реченого: «поспѣшествовавый Петру въ 9) 1 Коринѳ., гл. 15, ст. 6: «потомъ же
я вися болѣ пяти сотъ братіямъ*. 10) 2 Коринѳ., гл. 11, ст. 26: «бѣды во лже¬
братіи». п) Дѣян , гл. 1, ст. 15—16: «воставъ Петръ
посредѣ ученикъ рече: (бѣ же именъ народа
вкупѣ яко сто и двадесять:) мужіе братіе*. 12) У Толстова «а*, и это вѣрнѣе. 1 *) Возстановлено по Толстовскому списку. и) Матѳ., гл. 15, ст. 24. <6) Римл., гл. 16, ст. 8. |в) Іоанн. гл. 1йѵ сті 16. і7) Толст.: «выраженье», т.е. «вырлжеиье»,
отъ «нырядитн». Библиотека "Руниверс1