Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
431 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОЛНСТКНСКАГО, 1021 годл- 432 Надъ то и той отступничій аргументъ
не доводитъ такъ повступуючій: «поне-
важъ ты мене, Петре, любишъ болтъ,
ни,жъ сіи, ты самъ паси овцы, мои,
якъ ') ординарный; а тыи нехай бу¬
дутъ твоими помочниками». Але дово¬
дитъ ового: «ты мене болшъ любишъ,
ІГетре, ни>жли сіи, ты пре то болшъ къ
паствѣ овецъ моихъ працуй». Такъ то
розумѣетъ божественный Златоустъ,
кгды въ книзѣ 2, «О священствѣ», мо-
витъ: «звлаща кгды то ты чинишъ, піто
гды Петръ чинилъ, Іисусъ Христосъ
поважностью приоздобленномѵ быти ему
зезволилъ—и иншихъ апостоловъ далеко
перевншщити; мовитъ абовѣмъ: «ІГетре
любиши ли мя болшъ, нмжъ сіи». И въ
бесѣдѣ 4. о словахъ Ісаіи пророка той-
же: «пітожъ теды, мовитъ, есть Петръ?
Филяръ церкве, оный теплый милосникъ
Христовъ; оный въ мовѣ простакъ, а
ораторовъ зви>тяжца; оный неукъ, кото¬
рый еднакъ философомъ затворилъ 2)
уста; оный, который Елинскую мудрость,
не иначей якъ паучинныи сѣти, порвалъ,
который весь свѣтъ обмшолъ; который
неводъ запустилъ въ море и уловилъ
весь свѣтъ». То все особлившую и бол-
шую прайу Петрову, въ паствѣ овецъ
учиненную, высвѣдчаетъ,* которую въ
немъ Христосъ Господь прозрѣвши ло¬
вилъ до него: «если мя болшъ любишь,
ни>жъ инпііи апостолове, болпіъ тежъ
працуй надъ нихъ въ паствѣ овецъ
моихъ». Зачимъ—жадное оттоль Иетро-
ви удѣлное въ церкви преложенство, а
затымъ жадная отступникомъ въ тойже
монархія! Мовятъ новторе отступникове: «Хрис¬
тосъ Господь, мовячи: «паси агнцы
мои, овцы мои, овечки мои», розумѣетъ
духовныхъ преложоныхъ и свѣцкихъ, и ') Пропущено «пастырь*. У Толстова есть. ’) На полѣ: «тули», т. е. «затулплі.» вмѣс¬
то «затворилъ». весь людъ посполитый, а за тымъ даетъ
ему владзу паствы надъ апостолами и
надъ всѣми вшелякой кондицыи людми
свѣцкими». Отповѣдаю: же далъ Хрис¬
тосъ Господь черезъ тыи слова «паси
овцы мои» ІІетрови владзу паствы
свѣцкихъ и духовныхъ, якъ и всѣмъ
интимъ апостоломъ, о которыхъ боже¬
ственный Златоустый въ бесѣдѣ на Іоан¬
на остатней мовитъ: «же ймъ зле-
цилъ 3) Іисусъ Христосъ о всемъ свѣ¬
тѣ печаловане». А въ бесѣдѣ 2 Павло-
ви похвалной тойже св. учитель Павло-
ви злеценъ быти отъ Христа весь свѣтъ
повѣдаетъ, чинитъ его всего свѣта пре-
ложонымъ духовнымъ, и весь ему свѣтъ,
осѣлнй и неосѣлнй, землю и море при-
писуетъ, надъ свѣцкими теды и духов¬
ными, отъ Петра и отъ всѣхъ иншихъ
апостоловъ до вѣры Христовы нриве-
деными, владзу Летрови якъ взаемъ
надъ всѣми, отъ Петра и отъ иншихъ
апостоловъ до Христа наверненннми,
кождому зъ нихъ дану быти признаваетъ:
«надъ апостолами дану быти Петрови
владзу не признаваю, поневажъ абы ко¬
торого зъ апостоловъ Петръ св. училъ,
строі(ювалъ и справовалъ, не вижу, а же
Петра Павелъ училъ, строфовалъ и испра¬
вилъ—вижу». Бо если были апостолове
овцами, были не овцами Петровыми,
але сполечне зъ Петромъ были овцами
Христовыми, ведлугъ науки божествен¬
наго Августина, въ трактатѣ 123 мовя-
чого: «розумѣлъ Петръ, же душу свою
мѣлъ положите за Христа, за Свободи-
теля свободы потребуючій4); гдыжъ Хри¬
стосъ пришолъ душу свою положити за
свои овцы, въ которыхъ личбѣ былъ
и Петръ». Тойже, въ словѣ 50 книги «О
словахъ Господнихъ», о Христѣ Господѣ * У3) Надъ этимъ словомъ въ подлинникѣ
надписано «ти мѣ», т. е. «злецнтн мѣлъ». У Толстова такъ. Толст.: «нотребуючой. Библиотека "Руниверс1