Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
420 ПАЛИНОДІЯ», ООП. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 430 нійшіи святый учителеве церковный бы-
ти уважаютъ, зъ которыхъ, якъ ся ви-
дѣти даетъ, жадная монархія въ Церкви
Христовой не становитъ, и жаденъ зъ
учителей церковныхъ Петра монархи
зъ словъ тыхъ «паси овця моя» не
знаетъ. Але надъ то двохъ речій зъ тыхъ
словъ научаемся: едной нрезъ тыи сло¬
ва «паси овцы мои» значитъ—апостоль¬
ства презъ запрѣньеея надражненье 2),
достоинство, а не первенство межи апо¬
столами и не всего свѣта епископство;
другой—того апостольства значить при-
верненье, которое предъ тымъ былона-
дано, которое не было оному удѣлне и
зособна отъ иныхъ даное, але посполу
и зъ другими 3). Части I, роздѣлу II, артикулъ 3. Отповѣдь на нѣкоторый зъ
словъ тыхъ «паси овця моя»
отступницкіи задаванья, ко¬
торыми они монархію въ Цер¬
кви Христовой пост авити
усилуютъ. Мовятъ отступникове: «Іисусъ Хри¬
стосъ, рекши до Петра «милуепіъ ли
мя болшъ ни>жли сіи», поровныванемъ
тымъ • любве Петровы зъ любовію ин-
шихъ всѣхъ апостоловъ, нашолъ еи въ
немъ большую, надъ въ иншихъ. За-
чимъ мовитъ ему «паси овцы мои», то
естъ— даетъ владзу ему и зверхность
надъ всѣми апостолами, а перконсек-
венсъ*)—надъ всею Церковью злецаетъ». Отповѣдаю. Мы зъ того поровнаня
любве Петровы зъ любовью иншихъ который и возстановляемъ по Толстовскому
списку: «при бытности всѣхъ апостоловъ
паству овецъ своихъ». *) Толст.: «наддраженнаго». 3) Курилъ Александрійскій па главу Іоан-
ва 21. *) Лат. рег сопзециепз. апостоловъ — не владзу и зверхность
надъ апостолами коллигуемо 5), але то
нанродъ, же Петр#ъ, надъ иншихъ всѣхъ
апостоловъ, любити Христа похлюбился,
кгды реклъ «хоть бо ся всѣ згоршили
о тобѣ, я ся не згоршу» <;). Для того
тежъ, кгды того не здержалъ, чимъ ся
похлюбилъ, пытанъ бываетъ, ежели
любитъ Христа болшъ, надли иншіи
апостолове '7). Повторе: Петръ самъ ся
запрѣлъ, самъ о любовъ н пытанъ бы¬
ваетъ,—не въ той конецъ, абы зверх¬
ность надъ спол-аностолами одержалъ,
але жебы слабость свою въ собѣ ощу¬
тилъ и невысокэмудрствовати научил¬
ся и абы, презъ то възбуженый и покрѣ-
пленый будучи, ижъ отъ того часу до-
сконалѣй Христа любилъ и за овцы Хри¬
стовы любезно душу свою, яко архипа-
стыръ Христосъ, положилъ. Што зъ выш-
помененныхъ причинъ естъ видѣти.
Потрете: зъ того иоровныванья любве
Христовы ІІетрови зъ любовію иншихъ
апостоловъ збираютъ нѣкоторый любви
Петровы до Христа надъ всѣхъ иншихъ
горячесть. Взглядомъ которой тое по-
ровныванье дѣется, абы такъ скуткомъ
любве иншихъ перевышалъ, которыхъ
любовію упережалъ, а еднакъ Іисусъ
Христосъ ученикомъ своимъ а спол-
апостоломъ Петровымъ тогожъ пасенья
урядъ поручилъ зъ тоеюжъ власне по-
важностью и владзою,, зъ которою и
Петрови. Отповѣдь на задаваня отступницкіи
зъ словъ Господнихъ «паси овцы мои». в) Лат. соЦі^еге (а не соііідаге — связы¬
вать, соединять)—собирать; иногда, напри¬
мѣръ, въ данномъ случаѣ значатъ «заклю¬
чать изъ чего». Впрочемъ, на полѣ пояс¬
нено: «выбачуемо*. в) Матѳ., гл. 26> ст. 33: «аще и вси .со¬
блазнятся о тебѣ, азъ никогда же еоблаж-
нюся». 7) Іоан., гл. 21, ст. 7, 15—17. Библиотека "Руниверс1