Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
425 «ІІАЛИКОДГЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫГТЕНГКАГО. 1Г>21 ГОДА. 426 заисте, пастыреве. Отколже единъ пас¬
тырь, южемъ реклъ, же суть пастыре¬
ве? А то для того, ижъ они. будучи
члонками пастыревыми, зъ головы сво¬
ей, Христа, тѣшилися, подъ тою го¬
ловою згожалися, однымъ Духомъ въ
одного тѣла споенью жили, а пре то всѣ
до одного пастыря належали*. Той же
въ главѣ ІЯ, о пастырѣ: «всѣ, мовитъ,
добрый пастыреве въ одномъ суть, одно
суть: они пасутъ, Христосъ пасетъ».
Чогожъ еще въ доводъ болтъ потреба?
ІІоневажъ божественный сей учитель
слова тыи Христовы «паси овцы мои
зъ самой интенціи 9) Христовы до
всѣхъ апостоловъ, а не до самого Пе¬
тра речены быти научаетъ, гды, въ
главѣ ЯО книги «О подводи христіан¬
скомъ*, мовитъ: «той абовѣмъ церквѣ
ключи» царства небесного даны суть,
гды Петрови суть даны; и гды до не¬
го ся мовитъ, до всѣхъ ся мовитъ « ми¬
луетъ ли мя? паси овцы мои». Кото¬
рыми всѣми, якъ въ блиско прешломъ
артикулѣ приведенными свѣдоцтвы, бо¬
жественный Августинъ всѣхъ заровно
апостоловъ пастырями чинитъ. Отколь
на око видимо ,0К же онъ не самому
Петру, але всѣмъ' сполне п) апостоломъ
отъ Христа Господа о. паствѣ овецъ
Его печалованье злецено быти розумѣлъ.
Чому ся и божественный Нлатоустый
своимъ зданемъ подписуетъ, гды въ
словѣ семомъ, «О похвалѣ Павла апос¬
тола*, такъ мовитъ:«если абовѣмъ тымъ,
который свой власный животъ управу-
ютъ и гоьчого въ П0СП0.1ИТЫЙ пожитокъ
не чинятъ, ангелове отъ всѣхъ Господа
приданы были, якъ мовитъ одинъ зъ
справедливыхъ '*), «ангелъ, который ме- •) На подѣ: «предслвзятя». <0) Тодст.: «видомо». и) Тодст : «сподечне». '*) Тодст.: «праведныхъ». не вырвалъ отъ всего злого* 13), якъ
далеко барзѣй тымъ (то естъ апосто¬
ломъ), которымъ о всемъ свѣтѣ деча-
лованье злецено естъ, такъ великихъ
даровъ тяжары носячимъ, силы превы-
шныи суть притомны». Лечъ до предложенья 14) предсявзя-
тыхъ причинъ, для которыхъ Іисусъ
Христосъ при бытности всѣхъ ИНІПИХЪ
апостоловъ до самого Петра мовитъ:
«паси овця моя», минувши вси иншіи
апостолы, суть теды нѣкоторый таем-
ницы, отъ святыхъ учителей церков¬
ныхъ уваженыи, для которыхъ ся то
такъ зъ умыслу отъ Христа Господа
стало, зъ которыхъ жадной анн» монар¬
хіи, ани» Петръ монарха въ церкви
Христовой не поветаваетъ. Первая причина або первая поступку
такового Христового таемница естъ та-
емница единоети громадки апостольской,
которая абы до розерванья ся не при¬
шла, и або ся Петра не гнушали (по-
неважъ слѵшне могли бы ся были отъ
сполечности за Петромъ усторонити 15),
якъ того, который ся Христа запрѣлъ),—
для того Промысльникъ душъ людскихъ.
Іисусъ Христосъ, абы ся то не стало,
забѣгаетъ, упережаетъ, зъ однымъ роз-
мовляетъ, до ласки пріймуетъ и пасты¬
ремъ чинитъ, и апостолскому лику
прилучаетъ 16) его, абѣі, то слышачи и
видячи, ученикове не сторонилися его,
якъ того, который ся запрѣлъ Христа,
отъ себе не отлучали, розорванья зъ
нимъ не чинили, але всѣ зъ нимъ абы
едность первую заховали. То теды естъ
причина первая поединковой зъ Пе¬
тромъ Христовой розмовы. 4Э) Быт., гл. 48, ст. 16: сангедъ, иже мя
избавляетъ отъ всѣхъ золъ». “) Тодст.: «прѳдоженья». 14) Тодст.: «остороыити». 1в) Тодст.: «ликоші отдаетъ». Библиотека "Руниверс1