История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
42 Н «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКЛГО, 1621 ГОДА. 424 тамъ же мовитъ: «Ото я посылаю мно¬
гій рыбытвы, и уловятъ ихъ; а потомъ
пошлю многихъ ловцовъ» Ч* То видишъ,
же не одного. Матѳей еѵангелиетъ мо¬
витъ, ижъ «видѣвши Іисусъ народы,
милосердова о нихъ, ижъ были стру-
жены Ч и отвержены, яко овцы немаю-
чіи пастыра» 3). А потомъ призвалъ
всѣхъ дванадцяти апостоловъ и послалъ
ихъ нроповѣдати. Тутъ вѣдати дается,
же тымъ народомъ пастыревъ послалъ
12 апостоловъ. О пастыру 4) абовѣмъ и
о овцахъ была мова Христова, оттоль
божественный апостолъ Павелъ, въ Дѣя¬
ніяхъ Апостолскихъ, до епископовъ мо¬
витъ: «вонемлите себѣ и всему вашому
стаду, въ которомъ васъ Духъ Святый
поставилъ епископы пасти Церковъ Го¬
спода и Бога, которую набилъ кровію
своею» г>). Оттоль и св. Кѵпріанъ, въ
посланію 67 пишетъ: «ачъ многій па-
стыреве естесмо, вшакъ же одно стадо
пасемо, и овцы всѣ, который Христосъ
кровію своею и мукою искупилъ, зби-
рати и заховывати повиннисмо». Части I, роздѣлу II, артикулъ 2. Причины, для которыхъ Іисусъ
Христосъ тыи слова «паси овцы
мои» до одного Петра при быт¬
ности всѣхъ иншихъ апостоловъ
мовилъ, ижъ ся презъ то жадная
въ Церкви монархія не становитъ. Отступникове якъ въ первой о Оудо-
ванью Церкве и о ключахъ царства стыри по сердцу моему, и упасутъ васъ раз¬
умомъ и ученіемъ». Ч Іерем., гл. 16, ст. 16: «се азъ нослю
рыбари многи, рече Господь, и уловятъ ихъ:
п по семъ послю многи ловцы». Ч Матѳ., гл. 9, ст. 36: « яко бяху смятееи и отвержени— неимущія-г-». *) Толст.: «стужены*. Ч Должно быть, по смыслу:«о пастыряхъ». Ч Дѣян., гл. 20, ст. 26. небесного Христовой и зъ Петромъ апос¬
толомъ поединковой розмовѣ монархіи
шукати звыкли, такъ и въ овой—о
паствѣ, не такъ далеце на словахъ, якъ
барзѣй на томъ полегаючи, же при быт¬
ности всѣхъ апостоловъ зъ однымъ Пе¬
тромъ о томъ всемъ Христосъ Господь
розмовляетъ. Зачимъ оттоль неслушне
Петра св. отъ Христа Господа монар-
хою церковнымъ учиненымъ и въ Римѣ
осѣлммъ быти станойятъ. Лечъ якъ
[въ] оной первой поединковой зъ Пе¬
тромъ Христовой розмовѣ найти еи
толко зъ домыслу своего и зъ конъек¬
туръ Ч. въ своей имъ головѣ ѵкован-
ныхъ Ч, не могли, што ся зъ науки св.
учителей церковныхъ показало, такъ и
въ сей другой найти не могутъ. Што
ся тежъ, за помочью Божею, зъ тыхъ
же покажетъ. Показавши абовѣмъ то доводне зъ
ішсмъ св. учителей, же всѣ апостолове
заровно были отъ Христа Господа все¬
ленскими церкве пастырами постанов¬
лены, показалемъ заразъ и то, же не¬
слушне отступникове Петра самого од¬
нымъ пастыремъ одной овчарнѣ уда-
ютъ. Поневажъ одна всего свѣта цер¬
ковъ есть одна овчарня, которой одинъ
пастырь не Петръ, але Христосъ Гос¬
подь, подъ которымъ суть многій пас-
тыреве, который 8) одинъ суть пастыръ.
Яко о томъ божественный Августинъ
въ трактатѣ, въ главѣ 46 на Іоанна:
«пастыреве нре то, мовитъ, тыи суть, в) Лат. сощесіига. 7) Толст. «увновапныхъ»."Укнов&ть»,«кно-
вать», «кнуть» (каверзничать, сплетать коз¬
ни, ухищряться, положить основу) правиль¬
нѣе, хотя и «уковать* (вковать) можетъ
также имѣть мѣсто, въ переносномъ зиа-
чевіи. Ч Въ Толст. спискѣ послѣ этого прибав¬
лено еще «вси». Библиотека "Руниверс1