Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
421 С ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 422 столовъ реченое «якъ мене посла Отецъ,
такъ я посылаю васъ>, а потомъ дхнулъ
на нихъ мовячи «нріймя>те Духа Свя¬
того: кому отпустите грѣхи, будутъ от-
пущени, а кому задержите, будутъ за¬
держаны». Бо якъ оный слова «дамъти
ключи» хотдаъ самому Петрови суть
реченыи, божественный еднакъ учите-
леве церковный всѣмъ даны быти на¬
учаютъ. Отколь божественный Златоус-
тый, въ бесѣдѣ 78 на 24 главу Мат¬
ѳея: «любишъ ли мя, мовитъ, ПетреѴ
паси овцы мои», гды потрете оного
пыталъ, тымъ оказане любве быти
ствердилъ». Уважай, ижъ Христосъ не
мовитъ, же «ты найстаршимъ и монар-
хою будетъ», кгды реклъ* «паси овцы
мои», але любовъ свою освѣдчилъ, на
которой пастырство фундовалъ. А такъ
кождый, кто любитъ стадо Христово, па¬
стыремъ естъ. А ижъ жадного отъ лю-
дій смертелныхъ вселенского настыра и
монархи въ Церкви Божой нѣтъ, але
многій пастыреве суть, одно стадо и
всѣ овцы Христовы пасучіи. Якъ учитъ
св. Кѵпріанъ (въ посланіи 67): «Ачкол-
векъ пастырми естесмо многій, лечъ
одно стадо пасемо, и овечки всѣ, кото¬
рый Христосъ кровію и мукою своею
набылъ, збирати и загрѣвати повиннис-
мо, што не толко до святителевъ рече-
но естъ, але и до кождого зъ насъ, ко¬
торымъ и найменше стадо естъ пору¬
чено: «отецъ бо мой, мовитъ Лука, бла¬
говолитъ въ немъ». Надъ то, ачъ кол-
векъ Іисусъ Христосъ частую о той па¬
ствѣ поединковую зъ однымъ Петромъ
мову мѣвалъ, до всѣхъ еднакъ въ особѣ
Петро[вой] стягалъ, якъ ся зъ овыхъ
на волномъ всѣхъ апостоловъ згрома-
женью на горѣ Галилейской, мало вы¬
шей отъ мене припомненыхъ словъ на
омо видѣти даетъ. Гдѣ назначивши и
росказавши всѣмъ имъ ставитися, всѣмъ
нмъ посполите за одинъ чловѣкъ тую паству злецаючи, мовитъ до нихъ:
«шедши на ввесь свѣтъ, проповѣдайте
еѵангеліе всему ’створеню, научите всѣ
народы, крестячи ихъ во имя Отца и
Сына и Святого Духа, учаіци ихъ захо-
вывати всѣ речи, который колвекъ при¬
каза лемъ вамъ» 2). То естъ—паша и
наствиско въ Христа вѣруючимъ, ѵчити
ихъ вѣрити право, крестити и наѵчити
всѣ приказана Божіи заховати. «А я»,
мовитъ, въ томъ пастырства того ва-
! шого дѣлѣ «о то зъ вами естемъ по
І вся дни ажъ до скончанія свѣта» 3). ! Нереклъ «Петръ будетъ зъ вами», але
1 «я буду зъ вами». А гды южъ пошли
на тую паству и проповѣдали, мовитъ
божественный еѵангелистъ Марко, же
Господь имъ помогалъ и слово утверж¬
далъ иослѣдуючими знаменьми 4). Ува¬
жай, ижъ Христосъ поспѣшникомъ або
сіюл-роботникамъ, и змоцнителемъ про¬
повѣди ихъ черезъ нослѣдуючіи чуда,
якъ самъ одинъ найвышшій пастырь.
Оттоль божественный Ѳеофилактъ на
главу 10 Іоанна: «одинъ, мовитъ, харак-
тиръ всѣмъ, одна печатъ крещенія,
одинъ настыръ—Слово Божіе и Богъ».
Монархи теды церковного въ словахъ
Христовыхъ «паси овцы мои» искати—
естъ огня во водѣ искати. Вышло або-
вѣмъ то зъ монархи, што Господь Богъ
черезъ пророка Іеремію мовитъ: «идамъ
вамъ настыры ведлугъ сердца моего, и
будутъ васъ пасти розумомъ и учені¬
емъ» 5). То не оденъ быти мѣлъ. И еще а) «Шедше въ міръ весь, проповѣдите
еѵангеліе всей твари (Марк., гл. 16, ст. 15), I научите вся языки, крестящс , у чаще ихъ блюсти вся, елика заповѣдяхъ вамъ»
(Матѳ , гл. 28, ст. 19—20). 3) Матѳ., гл. 28, ст. .20. 4) Марк., гл. 16, ст. 20: «Господу поснѣш-
і ствующу и слово утвержающу послѣдствую- щими знаменми». ’) Іереи., гл. 3, ст. 15: «и дамъ вамъ па * Библиотека "Руниверс