Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
419 «ПАЛИНОДІЯ», €ОЧ. ЗАХАРІИ не болшая до всѣхъ апостоловъ отъ
тогожъ Христа реченныхъ словъ поваж-
ность естъ: «яко же посла мя Отецъ и
азъ посылаю вы». Моввтъ абовѣмъ бо¬
жественный Амвросій, въ коментарѣ сво¬
емъ на главу 11 первого посланія до
Коринѳовъ, о словахъ тыхъ: «якъ по¬
слалъ Богъ Отецъ Христа Учителя и
животу Подателя, такъ и Христосъ по¬
слалъ апостоловъ, намъ учителей, абы-
смо ихъ ревнителми были, поневажъ
его, то естъ Христа, быти не можемо.
Такъ бовѣмъ мовитъ Христосъ Господь
до Отца: «якъ ты послалъ еси мене на
сесь свѣтъ, такъ и я ихъ послалъ на
сесь свѣтъ». Ровне и другихъ, до всѣхъ
апостоловъ отъ Христа Господа рече-
ныхъ словъ, не меншая, если не болшая
естъ поважность овыхъ, мьжъ первыхъ
оныхъ: «даде ми ся всякаа власть на
на небеси и на земли: шедше научите
вся языки, крестяще ихъ во имя Отца
и Сына и Святого Духа, у чаще ихъ
блюсти вся елика заповѣдяхъ вамъ». Не
безъ причины абовѣмъ Іисусъ Хри¬
стосъ первѣй до всѣхъ апостоловъ мо-
вячи предложилъ «якъ послалъ мене
Отецъ», а тутъ зась мовячи до тыхъ
же всѣхъ предкладаетъ -дана ми естъ
вшелякая владза на небѣ и на земли»,
яко бы тежъ реклъ «мовячаа до васъ
апостоловъ моихъ: пасете овцы мои,
еѵангеліе мое на ввесь свѣтъ проповѣ-
дати васъ посылаю, который колвекъ
увѣрятъ, овцами моими станутся, надъ
которыми я вамъ паству поручаю», а
мовячи «якъ послалъ мя Отецъ, и я
васъ посылаю: и дана ми естъ вшеля¬
кая владза на небѣ и на земли; такъ
васъ посилаю, зъ такою владзою, зъ
якою мене послалъ Отецъ, якая мнѣ
естъ дана на небѣ и на земли, такую
я вамъ даю, и зъ такою васъ до всѣхъ
народовъ, на ввесь* свѣтъ посылаю». Если теды такъ посланы на ввесь коныетЕнскАГО, 1021 года. 420 свѣтъ апостолове отъ Христа Господа,
якъ онъ самъ посланъ естъ отъ Бога
Отца, и если зъ такою владзою сутъ
посланы, зъ якою посланъ естъ Іисусъ
Христосъ,—якое, прошу, преложенство,
якая владза надъ тую болшая быти
можетъ? Зъ словъ пре то тыхъ «паси
овцы мои» монархою въ Церкви Хри¬
стовой становити—естъ то писма свя¬
того и моцы его нерозумѣти и едность
церковную розрывати. Гдѣ бовѣмъ всѣ
пастыреве ровны суть, и единость тамъ
естъ. А гдѣ единъ пастыръ—панъ, а
другій пастыръ—слуга, неровность тамъ
естъ, схисма тамъ естъ. Не единости
то голосъ естъ, але схисмы (то естъ
отщепенства): «мене пастыря одного
самого власность естъ росказовати, а
другихъ всѣхъ пастырей, иле ихъ естъ,
повинность естъ послушными мене бы¬
ти ». Христосъ Господь—одинъ тико¬
вый пастыръ естъ, которого взглядомъ
всѣ пастыреве овцы суть. Еще же «пасти овцы Христовы» не
тое естъ, абы владѣти и пановати надъ
христіанами. Самъ бовѣмъ Петръ свя¬
тый заказуетъ того мовячи *): «пасете
которое естъ у ва^ъ стадо Божіе, до-
глядаючи не поневолне, але доброволне
и ведлугъ Бога: анп> несправедливыми
прибытками, алеупрейме, ани> якъ ла-
нуючи надъ клиромъ,—але прикладомъ
будучи стаду». Презъ што значне одти-
нается рядъ едновладства. Мовячи тежъ
Христосъ Господь до Петра «паси ойцы
мои», не доложилъ «толко ты самъ па¬
си». Зачимъ и другій апостолове зъ
того пастырства не выймуются, и ов-
шемъ пріймуются. Што высвѣдчаетъ
овое отъ Христа пр воскресеніи до апо- *) і Петр., гл. б, ст. 2—3: «пасите еже въ
васъ стадо Божіе, посѣщающе ве нуждею,
но волею и по Бозѣ: ни же неправедными
прибытки, но усердно, ви яко обладающе
причту, во образи бывайте стаду». Библиотека "Руниверс1