Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
417 1 ПАЛИНОДІЯ *, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕІ1СКАГО, 1621 ГОДА. 418 етъ. Анѣ бовѣмъправдиве для того теноръ
замолчуются пастыреве а голоеится па-
стыръ, якобы не найдовалъ Христосъ
Господь кому злецилъ овци свои а то-
гды для того залецилъ, ижъ Петра
знайшолъ; а презъ тое въ самомъ Петрѣ
едность залецилъ, ижъ много было апо¬
столовъ, а одному ея мовитъ «паси овцы
мои*. Поты божественный Августинъ.
Который, якъ ея видѣти даетъ, Павла
и иншихъ апостоловъ заровно зъ Пе¬
тромъ пастырями быти повѣдаетъ, але
подъ нѣякою единостью. «Въ одномъ,
мовитъ р), Петрѣ значилася едность
всѣхъ пастырей, ижъ теды одному отдѣл-
не Петрови мовлено бываетъ «паси овцы
мои», таемница то толко естъ, абы вѣ¬
дали вси апостолове и слуги Христовы,
бы ихъ было безъ ли>чби, же вси одну
и тую паству обходятъ, и ижъ вси по-
сполу однимъ пастыромъ быти повипны
суть. Тоежъ и зъ симъ учителемъ и
божественный Амвросій о словахъ тыхъ
«паси овцы мои» розумѣетъ, который
Петра якобы прокураторомъ всѣхъ пре-
ложоныхъ духовныхъ чинитъ, который
именемъ всѣхъ ихъ паству овецъ прі¬
ялъ. Мовитъ абовѣмъ въ главѣ второй,
книги «О достоинствѣ іерейскомъ»: «ко¬
торый овцы и которое стадо не толко бо¬
жественный Петръ тогды взялъ, але и
зъ нами ихъ взялъ, и зъ нимъ мы всѣ
взяли ихъ». На то поглядаючи, боже¬
ственный Златоустъ, въ бесѣдѣ 87 на
Іоадна мовитъ: «Сімоне Іонинъ, лю¬
битъ мя болше нижъ сіи? Што въ томъ,
же, занехавши иншихъ, Петрови толко
мовитъ? Уста, мовитъ, былъ и верхъ,
яко бы тежъ, ставшися разъ Петръ св.
якобы прокураторомъ иншихъ апостоловъ
всѣхъ ихъ сторону держитъ, и всѣхъ
въ собѣ репрезентуетъ и всѣхъ име¬
немъ розмовляетъ (то бовѣмъ естъ •) Въ словѣ 24, «О святыхъ». ГУССКАЛ ИСТОРИЧЕСКАЯ Г.ИВЛІОТКВА. быти устами апостоловъ). Для того Іи¬
сусъ Христосъ Господъ зъ самимъ имъ
розмовляетъ 'и ему старанье о овцахъ
злецаетъ, але зъ нимъ и всѣмъ апо¬
столомъ». Вѣдомо теды зъ науки святыхъ сихъ
учителей церковныхъ, же презъ слова
тыи «наси овц»ь мои» Іисусъ Христосъ
не самому Петру овецъ своихъ паству
поручаетъ, але всѣмъ апостоломъ, а по
нихъ всѣмъ преложенымъ духовнымъ.
Зачимъ до постановленья монархіи от¬
ступникомъ такъ ’) много служитъ,
якъ и двѣ вышей положеніи о будо-
ванью церкве и о ключахъ царства не-,
бесного обѣтницы служити—показалисмо
Божественный, наконецъ, Григорій Бе-
еѣдовникъ, епископъ Римскій, въ посла¬
ніи 24, книги 7: «оттоль ся то, мовитъ,
стало, же на настырехъ первыхъ въ по-
стати языковъ Духъ Святый усѣлъ». Преложивши теды то зъ науки свя¬
тыхъ учителей церковныхъ, же презъ
тыи слова «паси овцы мои», до одного
Петра реченыи, всѣмъ апостоломъ сво¬
имъ Христосъ Господь паству овецъ
своихъ поручилъ, абы ся зуполне вага
словъ тыхъ вырозумѣти могла, мовлю, и
изъ словъ тыхъ, до одного Петра рече-
ныхъ, «паси овцы мои», естъ поваж-
ность великая, презъ который Христосъ
Господь Петра, а въ особѣ его одной,
единость церкве фигуруючой, всѣхъ апо¬
столовъ всего свѣта пастырами, Еѵанге-
лія своего проповѣдниками чинитъ. «Про-
повѣдати абовѣмъ еѵангеліе—естъ пас¬
ти», мовитъ Бернардъ, латинскій док¬
торъ» в). Овыхъ еднакъ не меншая, если 7) У Толстова послѣ этого прибавлено
еще «то». 8) На полѣ: «Берчардъ, въ главѣ 3, кн. 4
одерацги». У Толстова правильно: «о коней-
дераціи». Здѣсь рѣчь идетъ о пяти книгахъ
написанныхъ основателемъ ордена Бернар*
диновъ: «Бе сопзіёегаііопе асі Еидепіііт
рарат». и Библиотека "Руниверс1