История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
415 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТКІІОКЛГО. 1621 І’ОДЛ. РОЗДАЛЪ ВТОРОЙ. Части I, роздплу II, артикулъ 1. Презъ слона тыи «паси овцн»
мои» не самому Петрови Іи¬
сусъ Христосъ овецъ своихъ
паству поручаетъ, але всѣмъ
апостоломъ, а въ нихъ и че¬
резъ нихъ ихъ сукцесоромъ, преложонымъ духовнымъ. Другое, зъ иисма святого взятое свѣ-
доцствО, на которомъ отступникове свою
имъ монархію будують, есть овое «па¬
си овцм мои». Которого што ся доты¬
четъ, мы слова тыи отъ Христа Госпо¬
да до одного Петра быти речены сво-
бодне признаваемо. Лечъ, абы они въ
иншихъ всѣхъ апостолахъ скутку сво¬
его, ровне якъ и въ апостолѣ Петрѣ,
не взяли, того не признаваемо. Вѣдати
абовѣмъ даетъ божественный апостолъ
Павелъ, же самъ Іисусъ Христосъ далъ
«овы убо апостоли, овы учителя», и па-
стири» '), зачимъ не самъ Петръ отъ
Христа Господа даный, але и вси апо¬
столи. Оттоль слушне божественный Ва¬
силій Великій, въ главѣ 22 постановле¬
ній иноческихъ: «того ся, мовитъ, отъ
самого Христа научаемо, гды Петра
Церкви своей пастыремъ по себѣ уста-
новляетъ. «Петре, абовѣмъ мовитъ, ми-
луеши ли мя болшъ нижъ сіи?* 3) паси
овця. мои». А наконецъ всѣмъ пасты¬
ремъ и учителемъ туюжъ владзу далъ,
чого знакомъ есть, же вси заровно, якъ
онъ, и звязуютъ, и розвязуютъ». Бо¬
жественный Августинъ нѣгды 3) того ') Ефее., гл. 4, ст. 11: «И той далъ есть
овы убо апостолы, овы же пророки, овы
же благовѣстввки, овы же пастыри и учи¬
тели». *) Въ Толстовскомъ спискѣ, послѣ этого
слова поставлено еще «зась». 3) На полѣ: «въ выкладу псалма 150». і 416 на собѣ въ нисмахъ своихъ перевести
не далъ, абы слова тыи Христовы ста¬
новено *) монархіи въ Церкви Христо¬
вой служити якимъ же колвекъ спосо¬
бомъ мѣли. Который ня>чого оказалого
о особѣ Петровой [въ] Еѵангеліи дѣя-
тись любъ мовитися не признаваетъ.
если ся то до всей Церкве не отнесетъ.
А претожъ въ трактатѣ 46, на Іоанна:
«для того, мовитъ, Петрови, которого
учинити хотѣлъ пастыремъ добрымъ, не
въ самомъ Петрѣ, але въ тѣлѣ своемъ,
мовитъ: «Петре, ци ;‘) милуетъ мя?
Паси овца моя». П зась тамъ же въ
трактатѣ 47: «вѣдати пре то, мовитъ,
якимъ способомъ Іисусъ Христосъ двер-
ми естъ и пастыремъ: дверми—отворяю-
чи себе, пастыремъ—входячи самъ че¬
резъ себе. Лечъ то, же естъ пастыремъ,
далъ братіи и члонкомъ своимъ. Або¬
вѣмъ и Петръ—пастыръ, и Павелъ—
пастырь, и иншіи апостолове—пастыро-
ве». То божественный Августинъ. И
естъ то его уставичная наука, же Пет¬
ра во всѣхъ справахъ неважныхъ Церк¬
ве фигуру носитъ. Вѣдати теды зъ сего
св. учителя дается же мовячи Іисусъ
Христосъ Петрови «паси овци мои», не
Петрови въ его особѣ, але тѣлу своему,
которое естъ Церковь, то естъ прело¬
жонымъ духовнымъ паству овецъ пору¬
чилъ. Тойже божественный сей учи¬
тель—въ фигуру и въ таемницу едно-
сти Церкви одному Петрови речено то
быти научаетъ, гды въ главѣ 13 книги
о пастырехъ такъ мовитъ: «тутъ най-
дую всѣхъ пастырей добрыхъ въ едномъ
пастырѣ Христѣ. Не збываетъ абовѣмъ’
на добрихъ пастирахъ, але въ одномъ
суть многій суть, который въ роздѣле-
ныо суть, тутъ одинъ оголошонъ быва¬
етъ, поневажъ едность залецана быва- Ч Толст.: «стаповевы».
’) Толст.: «чи». Библиотека"Руниверс