Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
413 «ІІАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАМИ КОІІЫСТЕНІ'КАІ'О, 1621 ІОДА. 414 подь збудовалъ. но второмъ и третемъ
артикулѣ моемъ доводне зъ святыхъ учи¬
телей церковныхъ показалоея. До кото¬
рого фундаменту бѵдованье церкве, якъ
и до ключовъ заровно всѣ иншіи ано-
столове зъ Петромъ належать. Зачимъ
абовѣмъ оттоль монархове церковный,
або анѣ Петръ ®). Зъ Дамаскина ев. доводъ, же Петра
верховнымъ и каменемъ вѣры зоветъ, не
есть противъ пасъ, [и] Петра монархою
не чинитъ: верховный—якъ межи бра-
тіею братъ старшій, камень вѣры—якъ
еденъ зъ апостоловъ вѣры Христовы
проповѣдникъ. Таковымижъ титулами
и другій суть апостолове почтенны. На доводъ зъ св. Ѳеофилакта выкла-
ду на зачало сто осмое Луки мовлю,
ижъ не толко Петръ умоцнялъ въ вѣ¬
рѣ, але и другій апостолове, яко въ
Дѣяніихъ Апостольскихъ, въ главѣ 14,
въ зачалѣ 34, читаемо, ижъ апостолъ
Павелъ зъ Варнавою утверждалъ и
умоцнялъ учениковъ души». А што ся
на Петрѣ будованья церкве дотычетъ,
до артикулу моего второго отсылаю се-
гожъ роздѣлу, гдѣ о томъ достатечне
и зъ св. Ѳеофилакта. Другой зъ Ѳеофилакта на главу !> 4)
Луки доводъ не власне есть переве¬
денъ. Не мовитъ абовѣмъ онъ, кото¬
рый со мною естесь каменемъ, але ко¬
торый бігізш роо, розі гае, по мнѣ ка¬
менемъ естесь и умоцненьемъ, то естъ
Христосъ каменемъ краеугольнымъ цер¬
кве, а Петръ своею особою всѣхъ ин-
шихъ апостоловъ, якъ каменій и фун¬
даментовъ церковныхъ репрезентуючій,
камень несродковне, але заразъ поближ-
не естъ по Христѣ-камени въ фунда¬
ментѣ тоижъ церкве, не безъ иишихъ *) Въ Толстовскомъ спискѣ иравяльяо:
•Зачимъ або вси оттоль монархове, або не
Петръ». 4) ст. 23. того церкве будованія каменій апос¬
толовъ. А зъ св. Ефрема доводъ, который
противникъ намъ нрбвадитъ, не естъ
св. Ефрема. Суть теды св. Ефрема ис-
тотныи въ казаню его на Преображеніе
Господне слова тыи: «а если тутъ мѣт-
кати будемъ, то штомъ ти реклъ якъ
будетъ, Церковъ якъ ся збудуетъ, клю¬
чи» царства небесного якъ пріймешь отъ
мене». То Ефремъ. И такъ власне въ
«Соборникахъ» старыхъ Россійскихъ
естъ написано. А ты, православный, уважай якъ фаль-
шиве свѣдоцства зъ писма нриводять
апостата: не вѣръ, стережися! О кото¬
рыхъ ключахъ ижъ всѣмъ апостоломъ
ровно зъ Петромъ даны суть, ноказа-
лемъ въ артикулѣ 7, 1 роздѣлу. А о
ключахъ не мовитъ, же южъ взялъ, але
«ііріймешъ отъ мене>. А колижъ ихъ
принялъ? По воскресеніи, якъ св. Ѳео¬
филактъ на Матѳея (16) выкладаеть, при¬
нялъ. И не самъ ихъ Петръ принялъ,
але всѣ заровно апостолове приняли.
Признаваемо и мы, же маетъ Духа Свя¬
того Ефремъ св. и вѣримо, же свято-
бливе мовитъ. Але отстунникове Духа
Святого тщи суть, который зъ лиліи
правды Ефремовы, якъ паукове, фалшъ
высысаютъ а за правду удаютъ. Кѵриллъ св. Іерусалимскій, остатный
въ ихъ доводахъ, не естъ и той про¬
тивъ насъ, который зъ ннмъ Петра св.
ровно зъ апостолами ключаремъ небес¬
нымъ быти вызнаваемо, а монархою его
Церкве не признаваемо. Петръ естъ
межи апостолами ревностью, сердечно¬
стью и спанялостью ума целный, а не
единовладствомъ первенствуяй, венцъ
ключаремъ царства небесного естъ, якъ
каждый зъ дванадцяти. А на томъ, за
помощью Христовою и за молитвами св.
апостола Петра, первый сей мой цервой
части роздѣлъ коычю. Библиотека "Руниверс