Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
т < ПАЛИНОДІЯ СОЧ. ЗАХАГІИ КОПЬИ ГЕНОКАГО, 1621 ГОДА. ЙО Части 1, гоздѣлу I, артикулъ У. отъ него овечки и апостолове: алс овца Хри- ! стосъ, якъ баранокъ за всего свѣта грѣ-
0 т и о в ѣ д ь н а д о в о д ы | о т ъ] ) о т-1 ХИ уак0ленный. апостолове—овечки, якъ
с т у и н и к о в ъ н а в ы с т а в е н ь е с в о-1 на межи волки зъ проповѣдью еѵан-
е й и м ъ м о н а р х і и з а ж и т ы и, у к а- , гельскою высланный. Свѣтлостью суть
з \ ю ч а я ихъ недостатокъ. і апостолове отъ свѣтлости Христа: лечъ
Доводъ, который зъ олатоустого на і Христосъ Господь—свѣтлость отъ свѣт- главу 0 Матѳея, бесѣды 14, приводятъ,
напротивъ намъ не есть, хоть его при¬
даткомъ ѵросчоного приводятъ. Бовѣмъ
того слова «камень» въ Грецкомъ архі-
тииѣ и въ Латинскомъ нреводѣ нёмашъ.
Мы тежъ то свободне зъ учительми цер¬
ковными признаваемо, же Петръ назы¬
вается камеиемъ, яко и дрѵгіи аносто- лости Бога Отца, которая просвѣщаетъ
вшелякого чловѣка, на сесь свѣтъ при-
ходячого, што ся такъ о апостолахъ,
якъ 4) и о Христѣ рѣчи не можетъ.
Естъ теды Петръ камень—не якъ Хри¬
стосъ камень, але такъ, якъ суть всѣ
иншіи апостолове, якъ фундамента.! ное
каменье, несродковне на Христѣ-камени ли. Лечъ то же каменемъ званымъ бы-; въ бѵдованю 5) Церкве его положеное. ти не чинитъ монархою церковнымъ. Ио-
неважъ таковыми каменъми суть и всѣ
иншіи апостолове, яко ся о томъ зъ 21
главы Апокалипсісу и зъ иншихъ писма
святого мѣстцъ напередѣ вѣдати отъ
мене достаточне дало. Другій доводъ, зъ Василія Великого
приведеный, и той противъ намъ не
есть, и Петра апостола монархою цер¬
кве [не] чинитъ, але чинитъ его участ- Зачимъ если Петръ оттоль монарха
Церкве, теды и всѣ иншіи апостолове.
Же они не суть, теды анп> Петръ. Доводъ, зъ Ипполита приведеный, и
той Петра апостола монархою не чи¬
нитъ и противъ намъ не естъ: гды жъ
всѣ божественные апостолове, въ фун¬
даментъ небесному Іерусалимови зало¬
жены бывши, каменьми суть церкве, и
въ проповѣдь еѵангелія посланы зо- нвкомъ назвыска Христова: называетъ | ставши, каменьми суть вѣры. А якъ
его каменемъ, якъ и мы его снолечне | ся о томъ вышше доводне иреложи-
зъ нимъ называемо, и такимъ еднакъ, і ло, же называется «верховный» уче-
якимъ естъ самъ Христосъ. Христосъ | никъ, не есть оттоль монарха, ключп>
абовѣмъ каменемъ естъ иревѣчнымъ, і царства небесного тыижъ маетъ, кото-
зъ которого пили передъ закономъ | рыи мають и всѣ цншіи апостолове. I въ законѣ и теперь въ ласцѣ бу-1 Доводъ зъ Хрисостома (на главу Мат-
дучіи вѣрный *). А камень-ІІетръ отъі ѳея 16-ю, зъ бесѣды 54) не чинитъ и
Хриета-каменя, якъ Петръ-чловѣкъ, а | той Петра монархою и напротивъ насъ
не якъ Христосъ Богочловѣкъ. Свя- не естъ. Такимъ же абовѣмъ на весь щеникомъ естъ Христосъ, чинитъ уче¬
ники свои священиками: лечъ Христосъ
есть свяіценикомъ, который въ офѣру
Богу Отцу себе самого за грѣхи всего свѣ¬
та офѣровалъ, а апостолове—свяіценны-
цн, яко слуги Христовы и шафари таем-
ницъ Божихъ. Естъ овца Христосъ, суть ’) Поправлено по списку Толстова. 3) 1 Корипѳ. гл. 10, ст. А. свѣтъ военникомъ зъ владзою отпу¬
щенья грѣховъ и зъ упевненьемъ звл-
тязства надъ бронами адовыми, посла-
ный былъ отъ Христа Бога, рыбнтвъ
Андрей, братъ Петровъ, Іаковъ и братъ 4) Въ подлинникѣ ^описка «такъ». *) Вь подлинникѣ ошибка: «збудовапю».
У Толстова правильно. Библиотека "Руниверс