Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
407 «ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ 21, въ кн. 12, глав. 64): «троякимъ вы-
знанемъ (любве) Петровымъ троякого
запреня выступовъ выниіценый есть.
Реклъ теды: «паси баранки мои>, апо¬
стольства его обновляючи достоинство,
бы снять для ') запреняся, которое зъ
кревкости людзкой притрафилося, не
здалося быти нарушоное. А божествен¬
ный Августинъ, въ главѣ 30-й, о под-
визѣ христіанскомъ: «не безъ причины
межи всѣми апостолами Соборной Цер-
кве особу носитъ Петръ. Сей абовѣмъ
Церкви ключи» царства небесного даны
суть, гды Петрови суть даны и гды
ся ему мовитъ «если милуешь мя, паси
овцы мои>. Той же въ выкладѣ псалма
108: «якъ абовѣмъ, мовитъ, нѣкото¬
рый речи о Петрѣ мовлены бываютъ,
который власне до иего належати здаются,
а еднакъ жадного оказалого вырозумѣнья
не маютъ, ажъ тогды, гды до церкве
бываютъ отношены, которой онъ персону
въ фигурѣ носити знанъ былъ, яковая
речъ естъ «тобѣ дамъ ключи царства
небесного, и если што такового?» И зась
той же тамъ же: «бо если бы въ Петрѣ
не была церкве таемница, не реклъ бы
ему былъ Христосъ Господь «тобѣ дамъ
ключи» царства небесного, и што кол-
вѣкъ розвяіиешь на земли, будетъ роз-
вязано на небѣ*. Если то толко Петру
естъ речено, теды Церковь того не чи¬
нитъ. А еслижъ ся то въ Церкви дѣеть,
же штось колвекъ на земли звязуетъ,
авизуется на небѣ; и што колвекъ роз-
вязуется на земли, розвязуется на небѣ;
поневажъ гды отлучаетъ церковь, звя-
зуется на небѣ отлученный, а гды прій-
мованъ бываетъ отъ церкве, на небѣ
розвязуется принятый». То божествен¬
ный Августинъ, которого многій тымъ
подобный свѣдоцства на сей часъ опу¬
стивши, овое, въ второмъ моемъ сего
роздѣлу артикулѣ ноложеное, мѣстцу
') Толст. €ДО». КОПЫОТЕНСКАГО. 1621 ГОДА. 408 сему приличное свѣдоцство одно еще
приведу, гдѣ въ главѣ 21, книги пер¬
вой «Ретрактаціи» такъ [Августинъ] мо¬
витъ: «реклемъ на нѣкоторомъ мѣстцу
о апостолѣ Негрѣ, же на немъ, якобы
на камени, уфундована церковь была.
Але знаюся до того, же потомъ много¬
кротъ такій выкладъ тымъ словомъ Гос¬
поднимъ чинилъ: «ты естесь Петръ, а
на томъ камени збудую церковь мою»,
абы «на томъ камени» розумѣно было
которого вызналъ Петръ, мопячи: «ты
естесь Христосъ Сынъ Кога живого»,
яко бы Петръ, отъ того каменя назва¬
ный, особу церкве значилъ, которая ся
на томъ камени будуетъ и взяла клю¬
чи* царства небесного». Такъ теды о томъ учителеве церков¬
ный вѣдати даютъ, для чого бы Іисусъ
Христосъ зъ однымъ Петромъ при быт¬
ности всѣхъ апостоловъ о бѵдованью цер¬
кве и о ключахъ царства небесного и
о иншихъ тымъ подобный розмовлялъ,
а не зо всѣми, не же бы его удѣлнымъ
паномъ надъ апостолами и монархою
надъ соборною церковію (якъ то мѣти
хотятъ зъ той поединковой Христовы
зъ Петромъ розмовы отступникове) презъ
то чинилъ, але, якъ зъ тыхъ св. учите¬
лей вѣдати дается, абы одною особою
Петровою означилъ едность Церкве, и же
бы Петръ въ особѣ своей носилъ фигу¬
ру всей церкве, въ которой особѣ Петръ
и пытанъ былъ, и зъ нею посполу обѣт-
ницы одержовалъ, и скутки относилъ.
Што ся и стало, що и напотомъ цер¬
кви Христовой въ уживанью зостало,
которая по всѣ свои вѣки Жадной въ
собѣ монархіи не знала. Нашъ еи не¬
малъ оглядати вѣкъ родитъ и повввати
презъ мечь и огень почалъ.- О чомъ
ушима нашими слышимо и на што очи-
ма нашими смотримо въ розливаючойся
поводомъ той монархіи кръви христіан¬
ской. Библиотека "Руниверс