Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
405 «ПАЛИНОДІЯ»', соч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕПСКАГО,' 1621 ГОДА. 406 тебе, православный, перестерегши, што
отступникове звыкли и въ сей обѣтницы,
якъ въ першой, высоце важити, то есть,
же ся тыи ключи, одному Петрова при
бытности всѣхъ шпнихъ апостоловъ обѣ-
цуетъ2). Которымъ мы зъ божественнымъ
Кѵпріяномъ, Августиномъ тоежъ тутъ
отповѣдаемо, што отповѣдено отъ тыхъ
святыхъ въ артикулѣ роздѣлу сего вто¬
ромъ (ку концу положилемъ): же то Іи¬
сусъ Христосъ умысльне на то чинилъ,
же бы зъ одной особы Петровы едность
Церкве апостоломъ своимъ указалъ, абы
жаденъ зъ нихъ своей удѣлной Церкве
не будовалъ, але одну Церковь Христову; ■
и вси въ ней одной ключовъ владзы абы .
заживали. И иншіи зась учителеве, ачъ
разные причины поединковой той зъ Пет¬
ромъ розмовы Христовы подаютъ, жа¬
денъ еднакъ оттоль удѣльной владзы
ІІетрови не приписѵетъ, жаденъ и мо¬
нархіи оттоль не только не становитъ,
але и не найдуетъ: всѣ въ одинъ и
тойже цѣль,—або въ таемнпцу едино-
сти Церкве, або въ фигуру Церкве, або
въ прикладъ ревнованя, або въ вѣрѣ
единомысліе зъ одною особою Петро¬
вою, въ Петрѣ зъ апостолами Хри¬
стову розмову сноряжаютъ. «Початокъ
(розмовы Христовы о бѵдованю Церкве)
отъ едности выступуетъ, мовитъ св. Кѵ-
пріянъ въ трактатѣ третемъ о едности
церковной, абыся одна Церковь быти
оказала». Божественный Августинъ, въ
въ главѣ 21, кн. 1, «Гетрактаціи»: «пер¬
сону, мовитъ, Церкве на тотъ часъ зна¬
чилъ Петръ, гдн до него было рече-
но «на томъ камени збѵдую Церковь
мою». Такъ тежъ его въ словѣ выіпе-
воменеиомъ такъ мовячого слышимо:
«па многихъ писма святого мѣстцахъ
Петръ оказуется, же особу на собѣ *) *) Слѣдовало бы: собѣцаны». *)Въ подлинникѣ ошибка: «особѣ». У Тол¬
стова правильно. ' носитъ Церкве, а.найособливѣйнамѣст-
, цѣ томъ, гдѣ речено естъ «тобѣ дамъ
ключи, царства небесного». Такъ тедн
мы православне, ведлугъ науки св. учи¬
телей церковныхъ о обѣтницы ключовъ
і и зисченью ей вѣримо. Такъ о томъ и
! отступникомъ, если розумъ мають, вѣ-
| рити зычимо. Части I, роздѣлу I, артикулъ §. Ижъ гды Господь нашъ Іисусъ
Христосъ зъ од-нымъ Петромъ
о ключахъ царства небесного,
якъ и о будованью церкве роз-
мовлялъ, Петръ на тотъ часъ
въ собѣ 4) особу всей Церкве
Христовы носилъ ирепрезен-
т о в а л ъ. Реклемъ въ близко -прешломъ семомъ
артикулѣ, же отступникове велце то со¬
бѣ важити звыкли, и не такъ далеце въ
словахъ Христовыхъ, «на томъ камени
збудую Церковь мою» и въ овыхъ дру-
і гихъ «тобѣ дамъ ключи. царства не¬
бесного», ностановенья своей имъ мо-
і нархіи въ Церкви Христовой шука-
; ти, яко въ томъ, же то Іисусъ Хри-
! стосъ, тыи слова до одного (а якъ они
! мовятъ, до самого) Петра, при бытно-
! сти всѣхъ инишхъ апостоловъ мовилъ.
Абнмъ теды тую имъ, якъ мовять,
Геркулесову булаву и Голіятовъ мечъ г>),
которыми намъ ажъ назбытъ страшны
быти хотятъ, зъ рукъ вырвалъ, а тебе,
православный, для чого бы ся то отъ
Христа Господа зъ однымъ .Петромъ
при бытности всѣхъ иншихъ апостоловъ
дѣяло, увѣдомилъ, науку тобѣ о томъ
зъ святыхъ учителей церковныхъ (ото¬
славши тя впродъ до второго моего въ
семъ первомъ роздѣлу артикула), вкрот-
цѣ прекладаю. Мовитъ св. Кириллъ
Александрійскій (на Іоаииа еѵангёлисту, О Въ подлинникѣ ошибка «словѣ». '•) 1 Царств., гл. 17. Библиотека "Руниверс