Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
403 С ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ ныи отворяются, то есть оного мѣста
горнего Іерусалима». Іоаннъ св., архі¬
епископъ Неокесарійскій, выкладаетъ мо-
вячи: «дванадесять оного (мѣста) брамы
суть дванадесятъ апостолове, презъ ко¬
торыхъ приступъ и входъ ко отцу одер-
жалиямо. Ото ясная речь, ижъ вси апо¬
столы до неба отворяютъ вѣрнымъ, от¬
коль ясно ся показуетъ, ижъ не самъ
единъ Петръ ключаремъ естъ, але всѣ
апостолове, а по нихъ епископове. Тутъ
маешъ ключа и одверники царства не-
бесного». Въ «Минеи» мѣсяца юня 20,
но первой стѵховнѣ сѣдальной, гласъ 1,
гдѣ такъ пишетъ: «церкве каменіе все-
хвалного Петра и поборного Павла,
мірскія ловца, достойно похвалимъ, вѣр¬
ный, яко имущія ключи небесныя». Ту
ровный и еднакіи ключи апостола Павла
съ Петровыми. Св. Златоустый, въ пре-
дословіи на Іоанново Еѵангеліе о томъ
же Іоаннѣ Громовѣ: «абовѣмъ, мовитъ,
Сынъ естъ Христосъ возлюбленный. Фи-
ляръ всѣхъ, который суть на свѣтѣ,
церкви, который ключи маетъ небесный,
которій чашу Христову пилъ и креще¬
ніемъ креетися, который возлегъ на пер-
сехъ Господнихъ зъ великою безпеч¬
ностью». Божественный Ѳеофилактъ, въ
выкладѣ тыхъ словъ Христовыхъ «тобѣ
дамъ ключи» и пр.: «хотяжъ, мовитъ,
до Петра только речено было «тобѣ
дамъ», всѣмъ еднакъ апостоломъ дано
естъ тогды, когды !) реклъ до нихъ «ко¬
торымъ колвекъ отпустите грѣхи, отпу-
щоны будутъ, а которымъ задержите, бу¬
дутъ задержаны». Показавши теды, зъ ласки Божей,
ясне то, што суть кл?очи, который Іи¬
сусъ Христосъ Петру и всѣмъ апосто¬
ломъ дати обѣцуетъ, и то, же суть
всѣмъ апостоломъ даны по воскресеніи *) Бъ подлинникѣ ошибка: «тогды». У
Толстова правильно. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 404 Господни презъ овыи Христовы слова
«якъ посла мене Отецъ, и я посылаю
васъ» и пр.,—а што былъ ихъ за ску-
токъ—зъбож. Августина прекладаю, ко¬
торый въ трактатѣ 124 на Іоанна: «Цер¬
ковь, мовитъ, которая [ся] фундуеть въ
Христѣ, ключи» царства небесного взяла
отъ него въ Петрѣ, то естъ владзу вязаня
грѣховъ». Тойже въ трактатѣ 10 на
посланіе Іоанново: «гдѣ естъ отпущеніе
грѣховъ, тамъ естъ церковь, якимъ спо¬
собомъ церковь, такимъ же ей естъ ре¬
чено < тобѣ дамъ ключи» царства небесно-
го*. Еще тойже въ словѣ 13: «зажъ
мовитъ, ключи тыи Петръ взялъ: а
Навелъ не взялъ? Або не тыижъ то въ
Церкви ключи», въ которой грѣхи що-день
отпущаны бываютъ»? Тутъ божествен¬
ный сей учитель ясне о скутку ключей
тыхъ вѣдати даетъ, же не иншее што
суть, только грѣхи отпускати и задер-
жовати. До которого скутку показана
належитъ и мало вышей показаное свѣ-
доцство божественного Ѳеофилакта, ко¬
торый мовитъ, же по воскресеніи своемъ
Христосъ Господь далъ ученикомъ своимъ
тыи ключи», гды реклъ до нихъ: «кому
отпустите грѣхи, будутъ ему отпущоны,
а кому задержите, будутъ задержаны». Сталая то теды у насъ православ¬
ныхъ, моцная и непорушная наука зъ
учителей св. церковныхъ, отъ часу по-
житя ихъ на семъ свѣтѣ взятая, и до
вѣку нашого въ руки зъ рукъ подава-
ваная, же въ метафорѣ ключовъ, Пет-
рови обѣцаныхъ, ни»чого ся иншого не
таитъ, только владза вязаня и розвяза-
ня, то естъ отпущаня грѣховъ и задер-
жованя. Которую владзу же ровную въ
Петрѣ, якъ въ иншихъ апостолахъ, зъ
науки тыхъ же св. учителей церковныхъ
найдуемо. Жадной пре то отсюль мо¬
нархіи и удѣлной зверхности Петровы
святому не признаваемо. И на томъ сей
нашъ семый артикулъ кончимо, въ томъ Библиотека "Руниверс1