Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
399 «ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНГКАГО. 1321 ГОДА. 400 самъ Христосъ Господь, гды такъ мо¬
витъ: «тобѣ мовлю», «ты еси Петръ»,
<тобѣ дамъ»),—то, мовлю, признавши
ключи» царства небесного, што бы были,
зъ словъ тогожъ самого Христа Госпо¬
да. вѣдати даю, который, рекши «тобѣ
дамъ ключи» царства небесного», наво¬
дитъ тамъ же заразъ мовячи «што кол-
векъ звяжешь на земли, будетъ звязано
на небѣ», ключи» теды царства небес¬
ного суть—вязати и розвязати. Оттоль
Божій Ѳеофилактъ, въ выкладѣ главы 10
Матѳея еѵангелисты: «ключи», мовитъ,
розумѣй. который звязуютъ и розвязуютъ.
грѣховъ або отпущенье, або каранье».
Тыи ключи» отступникове наныь само¬
му Петру обѣцаны, и самому даны, а
отъ него потомъ иншимъ апостоломъ
учиненыи быти — твердятъ, и оттоль
монархію въ Церкви, якъ изъ оной пер¬
вой обѣтницы Христовы *на томъ ка-
мени збудую Церковь мою» выставити
у силу ютъ, не хотячи видѣти, же якъ
въ первыхъ словахъ обѣтница ся толко
дѣетъ, а не и скутокъ заразъ; такъ и
въ овыхъ, гды мовитъ «тобѣ дамъ», по-
винни бывши первѣй видѣти, гдѣ и
коли тыи ся обѣтницы зыстили, а по¬
томъ то, што належитъ, зъ нихъ зъис-
ченихъ наводити. Святая зась Церковъ
наша Восточная и мы въ ней мовимо:
же якъ на томъ мѣстцу одному Петру
Іисусъ Христосъ клгочм царства небес¬
ного обѣцалъ, а въ немъ и всѣмъ апо¬
столомъ. такъ на другомъ мѣсцѵ, тыижъ і
ключи» тымижъ словы выразне всѣмъ
апостоломъ обѣцуетъ, гды до нихъ мо-!
витъ: «аминь, глаголю вамъ, елика аще
свяжете на земли, будетъ связана на не-
беси, и елика аще разрѣшите на землѣ,
будетъ разрѣшена на небесѣхъ» *). Ров-!
нымъ теды въ обѣтницы будучимъ, Пет-!
ру и инпіимъ апостоломъ всѣмъ имъ *) Мятоеіі, гл. 18, ст ІЯ. спйрре однимъ разомъ обѣтницу тую
зысчену быти отъ Христа Господа по-
вѣдаемо, тогды гды по воскресеніи сво¬
емъ изъ мертвыхъ до всѣхъ ихъ мо-
вилъ: «яко же посла мя отецъ, и азъ
посылаю вы. А што рекши дунулъ, и
I имъ: пріймѣте Духъ Святый: имъ же
' ютнустите грѣхи, отпустятся имъ, а
5 имъ же держите, держатся» 2). Презъ
который слова шиого болтъ Петрови
надъ иншихъ апостоловъ дано быти не
призволено. якъ презъ оный первый ни»-
| чого болтъ ему надъ иншихъ быти
' обѣцано. Зачимъ самому апостолови Петрови
обѣцаны быти ключи», самому и даны,
якъ отступникове мѣти хотятъ—речъ
быти новую и Церкви Христовы нтьколи
неслыханную—повѣдаемо и заразъ до¬
водимо. А доводимо о томъ, ижъ презъ
тыи слова «тобѣ дамъ ключи» царства
небесного» Петрови ни»чого не естъ обѣ¬
цано и дано, што бы не было и всѣмъ
иншимъ апостоломъ обѣцано и дано.
Бо якъ Петръ, на пытанье Христово
всѣхъ апостоловъ, за всѣхъ отповѣдилъ, I такъ обѣтницы Христовы на всѣхъ ся
і стягаютъ, а не на самого Петра, и не
» презъ Петра, анѣ въ особѣ его, але
! оразъ такъ Петру, якъ и другимъ апо-
І столомъ даны суть. Мовитъ Оригенъ въ трактатѣ первомъ
на Матѳея: «зажъ самому Петрови» дают¬
ся отъ Христа ключи» царства небесного,
а иншій жаденъ зъ блаженныхъ апосто¬
ловъ взяти ихъ не мѣлъ? Бо если ре-
ченье тое «тобѣ дамъ ключи» царства
небесного», другимъ зась 3) апостоломъ
всполное, для чого жъ разомъ и всѣ
речи, который впередъ ся рекли и ко-
торіи наступуютъ, яко бы до Петра ре-
ченыи, всѣмъ сполны быти не маютъ?»
Уважай, православный, сего такъ дав- *) Іоан., гл. 20, ст. 21—23.
я) Толст.: «тежъ*. Библиотека "Руниверс1