Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
397 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТБНСКАГО, 1621 ГОДА. 398 поту и днесь наитіемъ Святого Духа»,
мовитъ: «вы бо есте благочестія непо-
трясныи столпы, Церкви камень, цар¬
ствію скѵптра и паствы, пачеже сего,
неусыпный предстателіе». Св. Іоанъ Да¬
маскинъ, въ словѣ 1 о образѣхъ: «ви¬
жу, мовитъ, Церковъ, которую Богъ на
фундаментѣ апостоловъ и пророковъ,
будучему краеуголному каменю Христу
Сыну его, збудовалъ». Есть и иныхъ
барзо подобныхъ мѣстцъ въ книгахъ на¬
шихъ. То такъ преложивши и зъ церковныхъ
книгъ то на око показавши, же не самъ
толко Петръ въ Церкви св. восточной
каменемъ вѣры и фундаментомъ Церкве
ішется и славится, але всѣ заровно зъ
нимъ аностолове, а при нихъ пророкове
и учителеве церковный, и нрезъ то
жадной отступникомъ утечки слушной
въ нихъ не зоставивши,—отъ нихъ зъ
учителей церковныхъ доводы отповѣ-
дѣлъ бымъ и на первый ихъ роздѣлъ
свой первый роздѣлъ окончилъ бымъ.
Але же на пытаючого або на задаваю-
чого одно слово десять мовлены быти
мусятъ и болѣй 4), (лацнѣй абовѣмъ
пытати, нѣжъ отповѣдати, и коротши-
ми словы можетъ ся што задати, н»ж-
ли выправити), и мнѣ пре то на пнта-
не и на заданье отповѣдати ширьше
належитъ. Зачимъ, поневажъ роздѣлу
иншого отступникове на овыи слова
Христовы «и тебѣ дамъ ключи царства
небесного» не учннили, але толко въ
томъ же роздѣлѣ зъ св. учителей цер¬
ковныхъ Кирглла Іерусалимского, Зла-
тоустого и Ѳеофилакта о ключахъ взмен-
ку учинили,—и я пре то, не способомъ
роздѣлу, але однимъ и другымъ артику¬
ломъ во томъ же первомъ роздѣлѣ отпо-
вѣдѣти на то, за помочью Божею, по¬
сту пую. *) На полѣ: «ладнѣй пытати, отповѣдати
труднѣй». Части I, роздѣлу I, артикулъ 7. О ключахъ духовныхъ. Што
суть ключи. царства небесно¬
го? На чомъ ся въ пнсмѣ Бо-
ж о м ъ ф у н д у ю т ъ? Кому суть
обѣцаны и даны, и коли, и што
ихъ за скутокъ? . Зъ знаменитого оного Петрового вы-
знанья, учиненого на пытанье Христово
овое «кого мя глаголютъ человѣци [бы¬
ти] сына человѣческой)» 5), на которое
пытанье отповѣдаючи Сѵмонъ Петръ
реклъ: «ты еси Христосъ Сынъ Бога
живаго» 6), до которого Іисусъ Хри¬
стосъ: «блаженъ еси, Сѵмоне варъ Іона,
яко плоть и кровь не яви тебѣ, но отецъ
мой, иже на небесѣхъ. Азъ же тебѣ
глаголю, яко ты еси Петръ, и на семъ
камени созижду Церковъ мою, и врата
адовы не одолѣютъ ей, и дамъ ти клю¬
чи царства небесного: и еже аще свя-
жеши на земли, будетъ связано на не¬
бесѣхъ, и еже аще разрѣшипш на зем¬
лѣ, будетъ розрѣшено на небесѣхъ»"),—
зъ вызнаня, мовлю, сего Петрова зна¬
менитого двѣ знаменитый обѣтницы отъ
Христа Бога Петрова учинены суть.
Одна черезъ слова тыи «и на тоемъ
камени збудую Церковъ мою», о кото¬
рой въ прешлыхъ шести артикулахъ, за
помочью Христовою, мѣлемъ до отступ¬
никовъ мову. Другая черезъ слова овыи
«и дамъ тобѣ ключи, царства небесно¬
го», о которой зъ тымижъ теперь въ
мову вступую. Теды то, ведлугъ науки св. учителей
церковныхъ и ведлугъ пѣсней штоден-
ного Церкви восточной признаваня, же
тыи слова всѣ до Петра были отъ Хри¬
ста Господа мовлени, а до Петра одно¬
го (што явне видѣти и розумѣти даетъ ') Мате., гл. 16, ст. 13. “) Тамъ же, ст. 16. 7) Тамъ же, ст. 17—19. Библиотека "Руниверс1