Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
393 ПАЛИНОДІЯ». ООН. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕЯСКАГО, 1621 ГОДА. 394 —лечъ ;ке они того, што были повин-
ни, не учинили, иле навшѣ, ведлугъ
науки учителей церковныхъ, показатв
то и объяснити покусилемся и, за по¬
мочью добротллвого Бога, показалемъ,
же будоване церкви естъ наверненье
народовъ, а фундаментъ переднѣйшій
естъ Іисусъ Христосъ и вѣра въ него.
Фундаментъ зась повторнй, то естъ
наблодшее фундаменталное каменье, на
живомъ каменѣ - Христѣ несредковне
полегаючее, суть всѣ апостолове, кото¬
рый, першій отъ Христа Господа вѣры
научени, стались фундаментомъ иншимъ
вѣруючимъ, гды они, проповѣди и нау-
цѣ ижъ вѣру давши и въ томъ на
нихъ полегши, въ будованье церкве
вступили. О чомъ божественный Кѵ»
рилъ, въ книгѣ 2, на главу Ісаіи про¬
рока дванадцятую: «жродло, мовитъ,
водъ суть божественный ученикове, ко-
торы[хъ] мовы зъ высокости и черезъ
Духъ на ввесь свѣтъ одождаютъ. Сутъ
тежъ они и фундаменты свѣта. Камень
абовѣмъ выбраный естъ Іисусъ Хрис¬
тосъ, который, мовлено, бываетъ поло¬
женъ быти отъ Бога и Отца въ фун¬
даменты Сіону, то естъ Церкви. На
немъ абовѣмъ полагаемо и презъ вѣру
будуемося въ домъ духовный, въ свя¬
щенство святое, въ будованье Божее въ
Духу. А каменье при немъ або фунда¬
мента всего сего свѣта могутъ быти и
назватися слушне и належне тыи, ко¬
торый Его по всемъ свѣтѣ проповѣда¬
ли. Абовѣмъ писма ижъ насъ держатъ,
и силою и сталостью вѣры и правды
насъ подпираютъ». И божественный Ав¬
густинъ, въ словѣ 43, о святыхъ: «тое
то, мовитъ, естъ каменье, которыхъ,
въ фундаментѣ небесного будованя по¬
ложенныхъ, Іоанъ въ Апокалипсису ов-
еемъ описуетъ; которыхъ проповѣдь
Церкви фундаменты заложила». Але на-
особливѣй и навыразнѣй о томъ Ѳеофи¬ лактъ св. въ выкладѣ тыхъ словъ Хрис¬
товыхъ «на томъ камени збудую Цер-
: ковь мою»: «нагорожаетъ, мовитъ, Гос¬
подь Петрови, заплату великую ему
! даючи, же на немъ збудовалъ Церковь».
А якъ бы збудована была на Петрѣ
Церковь, тамъ же заразъ обясняетъ
мовячи: «поневажъ бовѣмъ вызналъ Его
Сыномъ Божіимъ Петръ, реклъ, же
тое внзнане, котороесь ты вызналъ,
будетъ фундаментомъ въ мене вѣрую-
чихъ, такъ, ижъ кождый члѳвѣкъ, ко¬
торый схочетъ домъ вѣры будовати,
той фундаментъ заложити будетъ по¬
виненъ». Такъ теды слова тыи Христовы «на
томъ камени збудую Церковъ мою» зъ
науки учителей церковныхъ выложив¬
ши, и што бы было тое Церкви будо¬
ванье, и хто будованья того фундамен¬
томъ и будовничимъ объяснивши, што
естъ въ томъ будованью Христосъ Го¬
сподъ, што Петръ и всѣ инпііи апосто¬
лове показавши, выразивши и то, што
естъ будованой быти Церкви, ведлугъ
розныхъ учителей церковныхъ науки,
на Христѣ, на вѣрѣ, на вызнанью на
Петрѣ, — перегаолъ бымъ до уваженья
другихъ словъ Христовыхъ. Але поне¬
важъ отступникове на доводъ сво[е]й имъ
монархіи свѣдоцтвъ зъ нѣкоторыхъ
книгъ молитвенныхъ церковныхъ зажи¬
ли,—зъ тыхъ же належитъ и мнѣ вко-
ротцѣ показати, же што колвекъ они
зъ нихъ въ помочъ въ подпору прере-
ченой имъ своей монархіи приводятъ,
напрасно приводятъ. Поневажъ св. апо¬
столъ Петръ не толко тымъ взглядомъ,
иле азятъ естъ въ фигуру Церкве, пре
сталость еи и неподвижность, камененъ
отъ Христа такъ названъ быти удосто¬
енъ естъ; але отъ св. учителей церков¬
ныхъ названъ естъ каменемъ вѣры,
взглядомъ его персональной] въ вѣрѣ ста-
лости; взглядомъ зась працъ и трудовъ, Библиотека "Руниверс