Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
а'Л ПАЛИНОДІИ ', СОЧ. ЗАХАГІИ КОІІЫОТКНСКАГО, 1021 ГОДА. ЗУ 2 таемницѵ въ отмѣнѣ имене выражаетъ: • Сарру. Якову на Ізраиля, якъ о томъ «же черевъ такую імене отмѣну той,
который еи чинитъ, власти своей зупел- св. Златоустнй, въ бесѣдѣ 11 на гла¬
ву 1 Іоанна еѵангелисты вы кладъ чи¬ ной надъ тымъ заживаетъ, кого новымъ і нячи, явне вѣдати даетъ. Причина то-
именемъ называетъ». і го при той усмотруется и овая: же ся Такъ теды св. учителеве церковный
о отмѣнѣ именъ. Жаденъ зъ нихъ зъ
отмѣны имене монархіи въ церкви Хрис¬
товой не становитъ. Зачимъ на вюдоку
речъ, же той аргументъ отступниковъ
(который рады бы то въ скуткѵ мѣли,
чого въ сердцу пожадаютъ) въ своей
головѣ уплетеный маютъ, а не зъ на¬
уки учителей церковныхъ, мнѣй зъ пис-
'ма святого взятый. Тая теды, якъ ви-
дѣти даетъ, наболшая и напереднѣй-
шая зъ отмѣны імене Сѵмона на Пе¬
тра таемница походитъ, же якъ зъ под¬
лого рнбытва стался первымъ и вер¬
ховнымъ апостоломъ, такъ зъ межи ин-
шихъ апостоловъ стался тымъ, который
бы особою своею, якъ мовитъ божествен¬
ный Августинъ, фигуровалъ Церковь.
П иншей таемницы св. учителеве не
найдуютъ. За чимъ Сѵмонови апостолу
назвиско тое ІІбтросъ не чинитъ стар-
шенства и владзы надъ апостолами, якъ
и сыномъ Зеведеовымъ назвнеко Воанер-
гесъ, якъ и Савлови—Павелъ, и дру¬
гое его Превыборное наименованіе, же
его Христосъ Господь «начиньемъ вы-
бранымъ» назвалъ, абы «носилъ имя его
передъ народами, кролми и сынами Із-
раильскими» '). Назвыска теды тыи и
отмѣна именемъ не силу владзы якой
болшей въ апостолахъ носили на собѣ,
але тайна того въ нихъ преименованя
была немалъ преднѣйшая, абыся Хрис¬
тосъ показалъ быти онымъ Богомъ, ко¬
торый въ старомъ законѣ имена пере¬
мѣнялъ: Авраму на Авраама, Сарѣ на то дѣяло для почести и достойности
взглядомъ особливыхъ цнотъ и трудовъ
ихъ въ дѣлѣ апостолскомъ. Не завше
ихъ еднакъ южъ и по той таковой от¬
мѣнѣ тыми назвысками названо; але
подъ часъ мовлено: «Сѵмонъ Петръ .
и инде «Петръ», а инде просто «Сѵ¬
монъ», якъ у Луки въ 24 и у Мато.
въ 17 главѣ, а у Іоанна въ 21, Си¬
мономъ Іоною самъ Іисусъ Христосъ
назвалъ его. ІІрожный теды и то[й] ар¬
гументъ и зо всѣхъ мѣръ подлый, яко ся
зъ ласки Божей доводне показало, и до¬
водъ аіюстатскій. Части I, гоздѣлу I, артикулъ 0. Доводы зъ книгъ церковныхъ, на-
лежачихъ обходомъ справъ духов¬
ныхъ, ижъ не толко апостолъ
Петръ каменемъ просто и Каме¬
немъ вѣры и фундаментомъ цер-
кве въ нихъ называется, але и вси
иньшіи апостолове и многій зъ
св. учителей и исповѣдникъ епис-
конове. Лечъ колвекъ отступникомъ то нале¬
жало (который слѣпо зъ словъ тыхъ
Христовыхъ «на томъ камени збудую
Церковь мою» неслыханой въ церкви
Христовой монархіи доводятъ) объяс¬
ните, што есть церкви бѵдованье, и
якъ ся тая обѣтница въ Петрѣ зистй-
ла. если ему самому была обѣцана,
абысмо зъ того ихъ обяснен&я обачи-
ти могли и научитася, же ся правдиве зъ тыхъ словъ Христовыхъ монархія
() Дѣян , гл. 9, ст. 15: «сосудъ избравъ въ ЧеРкви становитъ и Петрови зле-
— — пронести имя мое предъ языки и | Дена бываетъ, гды ся до него мовитъ:
дарьмн и сынміі Іизраялевыми» ; «на томъ камени збудую Церковь мою \ Библиотека "Руниверс1