Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
389 ЧІАЛИНОДІЯ», ІЧ)Ч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕІІСКАГО, 1021 ГОДА. 390 просто отмѣнѣ. Мовитъ абовѣмъ въ сло¬
вѣ 84: «бывши* званъ Сѵмономъ, черезъ
деноменацію названъ зосталъ Петромъ.
Слушне теды: ноневажъ Христосъ естъ
иётра», Сѵмонъ названъ естъ Петръ,
абы, зъ Христомъ Господамъ вѣры
зприязненя маючи, мѣлъ зъ Паномъ
и имене ІІанского едность; абы яко отъ
Христа христіанинъ, такъ отъ пётрм-
Христа Петръ апостолъ званъ былъ*.
Ровне и божественный Августинъ — не
въ отмѣнѣ имене просто, але въ зна¬
ченью найдуетъ таемницу овую, же
Петръ тымъ своимъ отмѣннымъ име¬
немъ фя>гуровалъ церковь. Мовитъ бо-
вѣмъ въ словѣ 13, о словахъ Господ¬
нихъ: «великая то естъ речъ, же отмѣ¬
нилъ и учинилъ зъ Сѵмон.а Петра;
Петръ отъ пётры, а Петръ—церковь;
въ имени прето Петровомъ фигурована
естъ церковь». Такое естъ учителей .
церковныхъ въ отмѣнѣ имене Сѵмоиова
на Петра уважене. Который въ ней
жадной монархіи Петровы не найду ютъ
и намъ о ней не ознаймуютъ. Отстунникове показати то винни, же I
съ той имене отмѣны Петръ св. учи- і
йенъ естъ Христа Господа его намѣст-1
никомъ и церковнымъ монархою. Сла¬
бый абовѣмъ естъ той ихъ аргументъ:
«Іисусъ Христосъ имя Петрови отмѣ¬
нилъ и назвалъ его именемъ отъ сво¬
его имене; прето Петръ естъ намѣст¬
никомъ Христовымъ и въ церкви Его
монарха». Гдыжъ не одному то Петро¬
ви учинилъ Христосъ, але и сыномъ
Зеведеовымъ, которыхъ назвалъ Воанер-
гесъ, сынами Громовыми, и Савлови,
которого назвалъ Павломъ. Текутъ, же
Сѵмона назвалъ Петромъ отъ себе пё¬
тры, отъ своего власного имене. Але
мы имъ отказуемо, же отъ таковыхъ
же собѣ власныхъ именъ всѣхъ апосто1
ловъ своихъ назвалъ Іисусъ Христосъ:
будутъ пре то всѣ апостолы монархами : церковными? Указалемъ то вышей въ
первомъ артикулѣ зъ Василія Велико¬
го; указую тутъ теперь зъ божествен¬
наго Амвросія, который въ главѣ 9; 1 книги 0 на Луку такъ мовитъ: «вели-
• кая естъ ласка Христова, который не-
і малъ всѣ назвыека свои ученикомъ сво¬
имъ даровалъ: «Я, мовитъ, свѣтлость
; свѣта естемъ».8); и тое еднакъ, зъ ко¬
торого ся самъ хвалитъ, ученикомъ сво-
I имъ далъ имя мовячи: «вы есте свѣт¬
лость свѣта» * *). «Я, мовитъ, естемъ
хлѣбъ животный» 5), и мы вси единъ
хлѣбъ естесмо. «Я, мовитъ, естемъ ло¬
за правдивая» ‘0, и тобѣ еднакъ мо¬
витъ: «Я тебе насадилемъ виноградъ
выборный, которого кождое насѣнье
есть правдивое» т). Камень естъ Хрис¬
тосъ; пили абовѣмъ зъ духовного по¬
слѣду ючого камене. а камень былъ
; Христосъ. Тогожъ еднакъ назвыека лас¬
ки и ученикови своему не боронилъ, абы
онъ [былъ]8) Петръ, которое отъ каменья
маетъ твердость сталости, вѣры мод¬
ность». А [о] отмѣнѣ имене Савла на Па¬
вла, божественный Златоустъ на почат¬
ку выкладу посланія до Римлянъ, яко¬
бы іштаючи: «чому, мовитъ, имя его
отмѣнилъ Богъ, и того, который званъ
былъ Савломъ, Павломъ назвалъ», от-
иовѣдаетъ самъ собѣ: «абы, мовитъ, и
въ той части надъ иншихъ апостоловъ
низшимъ не былъ; але што выборное и
зацнѣйшее мѣлъ ученикомъ верховный,
тогожъ и онъ абы доступилъ и боль¬
шого зприязненья знакъ абы одержалъ».
Тойже божественный Златоустый, въ
бесѣдѣ о наверненью Павловымъ, овую *) Іоан. гл. 8, ст. 12: «азъ есмь свѣтъ міру» '*) Матѳей, гл. 5, ст. 14. *) Іоан. гл. 6, ст. 35. в) Іоан. гл. 15, ст. і. 7) Іереи., гл. 2, ст. 21: «азъ же насадилъ
тя виноградъ плодоносенъ, весь истиненъ». *) Этотъ пропускъ возстановленъ по Тол¬
стовскому списку. Биб/іиотека "Руниверс1