Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
387 * ПАЛИНОДІЯ », ООЧ, ЗАХАРІИ же л къ женское до мужского, такъ до
женского мужеское не належитъ, и за-
едно зъ собою не ходятъ. И гды бы
опока относитися мѣла до особы Петро¬
вы, то бы въ Грецкомъ положено было
етсі тооіф—«на томъ», а въ Латинскомъ
зцрег Іптс. Але положено зирег Ьапс—
ет таоттд—«на той»,то естъна той вѣ¬
рѣ або на той опоцѣ, якъ тыи св. учи-
г’елеве церковный мѣти то хотятъ, ко¬
торый на томъ мѣстцу опоку Христа,
отъ которого Петръ такъ естъ названый,
розумѣютъ, абы былъ такій тыхъ словъ
Христовыхъ сенсъ: «ты естесь Петръ,
отъ мене опоки такъ названый; и на
той опоцѣ, отъ которой ты называешься
Петръ, збудую Церковь мою». Або такъ,
иле до вѣры: «ты естесь Петръ отъ вѣ¬
ры и вызнанья, о мнѣ ѵчиненого, кото¬
рая естъ опокою, такъ названый; и на
той вѣрѣ, то естъ опоцѣ, отъ которой
тебе Петромъ называю, збудую Церковь
мою». Которын то арѳра и то при томъ
вѣдати даютъ, ижъ «Пётросъ» и «Пе¬
тра» не одно суть, и не до «Петра»
односитися маетъ «пётра», але, якъ
отцы выкладаютъ, до вѣры и вызнаня,
або до Христа Сына живого Бога. По¬
казавши теды за ласкою Божіею, же и
«Кифы» имя не чинитъ Петра св. въ
Церкви Христовой монархою, анѣ імя
«Петръ», и же Петръ отъ Христа на¬
званъ бывши Кифою, то естъ отъ камене
каменемъ, або рачей каменнымъ, не
фундаментъ, на которомъ Церковь бу-
дована быти мѣла, значитъ, але въ
освѣдченье моцной и сталой его вѣры и
вызнаня вѣры имя ему тое отъ Христа-
каменя естъ дано,—четвертый а ту южъ
тымъ способомъ сей мой артикулъ кончи). Части I, роздѣлу I, артикулъ 5. Ежели отмѣна именеПетрови,
который званъ бывши Сѵмо-
номъ, названъ зосталъ Кѵфою, КОПЫСТЕНСКА го, 1621 ГОДА. 388 т о е с т ь 11 е т р о м ъ, я к у ю е д и н о-
владствазверхностьпринѳсла? Противники и преслѣдовники, на
свѣтъ хотячи монархію въ церкви, зъ
особы Петровы выставленную, мѣти, и
въ отмѣнѣ імене зъ Сѵмона Петра дово¬
ду шукаючи, мовятъ: «же не безъ вели¬
кой таемницы тое ся стало. Поневажъ
кому колвекъ Господь Богъ имя отмѣ¬
нилъ, кождого такового особливыми нѣ-
якими добродѣйствы приоздобилъ и на
высокое нѣякое достоенство поднеслъ,
якъ то въ Авраамѣ, въ Саррѣ, въ Іа¬
ковѣ и въ иншихъ естъ видѣти. За-
чимъ, Сѵмонови отмѣнивши имя на
Петра, которое походитъ зъ имени «пё-
тры», то естъ каменя, явне, мовятъ,
ирезъ то вѣдати далъ, же Петра на¬
мѣстникомъ своимъ на землѣ по собѣ
зоставити мѣлъ, которому имя свое от¬
далъ». [На] который отступниковъ ар¬
гументъ такъ одповѣдаю. Учителеве
церковный отмѣну имене въ Сѵмонѣ на
имя Петра уважаютъ двояко: едни
взглядомъ самой отмѣны просто и от-
дѣльне; другія — взглядомъ значенья,
иле до фундаменту и овой обѣтницы
«на томъ камени збудую церковь мою».
Взглядомъ самой отмѣны, Оригенъ !) не
найдуетъ жадной таемницы. Тертулі-
янъ 2) покладаетъ овую, же для ста-
лости вѣры каменемъ рачей естъ на¬
званъ, отъ каменя-Христа походячимъ,
нѣжли желѣзомъ, або мѣдью, любъ ин-
шимъ которимъ кругацѳмъ, въ твердости
каменеви подобнымъ. Амвросій св. не¬
малъ туюжъ таемницу. покладаетъ, ко¬
торую и Тертуліянъ, але въ значенью
того имене «Петръ», а не въ самой ') Оригенъ, «въ лредмовѣ на посланіе до
Римлянъ». *) Тертуліянъ, въ книгѣ 4, на Марка п
Іоанна. Библиотека "Руниверс1