Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
383 «ПАЛИНОДІЯ», ООП. ЗАХАРІИ стѣ-камени, на которомъ отъ тогожъ
Христа Господа уфундованую быти Цер-
ковъ розумѣетъ. Слухаймо еще яснѣй-
шого о томъ доводу отъ тогожъ св. Іе¬
ронима, который, въ выкладѣ псал¬
ма 103, такъ мовитъ: «фундаментомъ
тымъ, которого заложилъ апостолъ ар-
хитектонъ, самъ одинъ естъ Господъ
Іисусъ Христосъ». На томъ фундамен¬
тѣ, грунтовномъ и модномъ и черезъ
самого себе непорушне уфундованомъ,
бѵдуется Церковь Христова. За свѣди-
тельствомъ самыхъ отступниковъ, Іеро¬
нимъ св. розумѣлъ слово тое Сѵрьское,
што бы значило «Кѵфа», а ижъ той
святый, мимо Кѵфу, Петра на камени
Христѣ уфундованую Церковь быти роз¬
умѣлъ и училъ безъ похибы, слово тое
«Кѵфа» розный камень Петра отъ ка-
меня-Христа значити розумѣлъ. Зачимъ
отъ того каменя-Христа названымъ бы¬
ти Петра рекнш, Церковь Христову не
на Петрѣ, але на Христѣ уфундованую
быти вызналъ. Мовлю теды, же пётросъ
и «пётра», а ведлугъ діалекту Сѵрско-
го «Кифасъ», ачь едно якъ сѵнонѵма,
т. е. спол-именный, и отъ камени, и
камени быти здаются. Зъ власдюсти
еднакъ вырозумѣнья ихъ божественный
Іоанъ еѵангелистъ, въ прекладаню зъ
Жидовского на Грецкій Матѳея еѵанге-
листа, выразилъ межи ними нѣякую
розницу словъ тыхъ двухъ «пётросъ»
и «пётра», заживши, яко бы тежъ роз-
умъ "и выкладъ ихъ былъ таковый,
абыся «пётросъ» . розумѣлъ—каменный,
а «пётра»—камень, а якъ божественный
Августинъ мовитъ, якъ отъ Христа
христіанинъ. Такимъ вырозумѣнемъ отъ
Христа-каменя названъ бывши «пёт¬
росъ», то естъ—каменнымъ, для тогожъ,
ижъ Сѵмонъ мѣлъ въ вѣрѣ быти мод¬
ный, и сталый, и твердый, якъ камень,
опочистый. Якъ инпшхъ часовъ ста-
течность въ чловѣцѣхъ моцная звык- КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 384 лася выражати въ подобеньствѣ камене
и адаманту, и сыновъ Зеведеовыхъ, ко¬
торымъ были имена Ияковъ, Іоанъ, на¬
звалъ Христосъ Воанергесъ, то естъ сы-
нове Громовы, же мѣли словомъ еѵан-
геліи голосно гремѣти по всемъ свѣтѣ.
Зачимъ кожднй зъ насъ быти можетъ
«каменемъ» або «пётромъ», хто кол-
векъ статечности адамантовой будетъ
въ вѣрѣ. Естъ и той «пётромъ», кото¬
рый въ добромъ дѣлѣ моднымъ и непо-
руіпонымъ естъ, якъ о томъ св. Ѳеофи¬
лактъ мовить: «Петромъ або каменемъ
естъ кождый хто колвекъ Христовымъ
ученикомъ естъ» *). «Пётра» зась—ка¬
мень або опока — преднѣйшимъ спосо¬
бомъ въ писмѣ св. розумѣется самъ
Христосъ, яко ся о томъ на передѣ
предложило достаточне: «камень же бѣ
Христосъ», мовитъ божественный апос¬
толъ Павелъ. То такъ предложивши и апостола
Петра отъ Христа-каменя, ведлугъ уста-
видной науки церковной, отъ камене ка¬
менемъ быти положивши,—мовлю: поки
отступникове не доведутъ и не пока¬
жутъ, абы Петръ св., взглядомъ того
имене «Петръ», зоставалъ монархою
церковнымъ, поты въ томъ имени про-
жно свою въ Церкви монархію подно¬
сятъ, и фундують домъ безъ фундамен¬
ту на песку. Не естъ абовѣмъ на томъ
досить въ такъ неважной речи такъ
просто конклюдовати: «Петръ названъ
естъ каменемъ — Петръ просто естъ
церковный монарха». Поневажъ ся то
доводне зъ науки св. церковныхъ учи¬
телей показало, же гды Іисусъ Хри¬
стосъ реклъ «на той опоцѣ збудую Цер¬
ковь мою», не мовилъ того о Сѵмонѣ
Петрѣ, бо бы то была речь небезпеч¬
ная, взглядомъ смерти и упадку, на 11) Ѳеофилактъ на Іоанна, гл. 40, н Оригенъ
па Матѳея, 16, тракт. 1. Биб/іиотека "Руниверс1