Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
379 «ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ шла бы за тѣмъ речь противная, если
бы чловѣкъ былъ фундаментомъ цер-
кве, поневажъ вѣрный, которіи собою
выставляютъ церковь, не для того суть
одно, же ся зъ однымъ Петромъ, або
зъ которымъ иншимъ человѣкомъ злу-
чаютъ и едночатъ, бо оттоль повста-
ваютъ схизмы и розорванья овыи: «азъ
есмь Павловъ, азъ Аполлоссовъ, азъ
Кифинъ» '), але для того суть одно,
ижъ въ одной вѣрѣ згажаются, въ ко¬
торой ся згажаетъ и Павелъ, и Апол-
лосъ, и Кѵфа, и въ одномъ тѣлѣ вза-
емной единомысльности споеньемъ злу-
чепы найдуются. За чимъ вѣра не естъ
только усправедливене иншихъ всѣхъ
зъ нихъ фундаментовъ, але тежъ естъ
фундаментомъ наближшимъ и правди¬
вымъ злученьяся и зъедноченья межи
собою вѣрныхъ. Которое злученьеся и
зъедноченье чинитъ и вы[ста]вуетъ 2)
тѣло оное, досконале споряженое и оз-
добное, члонковъ розложеньемъ поста-
новленое, то естъ церковъ, на што
св. учителеве церковный логлядаючи,
того зданья суть, же церковь на вѣрѣ
уфундовану быти повѣдаютъ. То, мовлю,
вызнаваютъ сами, тогожъ и насъ учатъ,
же вѣра естъ онокою и фундаментомъ
церкве, а не Петръ. Видочне теды, за
ласкою Божою, показавши то, же вѣра
будованью церкве фундаментомъ естъ,
отдѣлне взятая, безъ жадного отно¬
шенья своего до особы Петровы; иже
таяжъ вѣра естъ правдивымъ и на¬
ближшимъ фундаментомъ злученяся и
зъедноченья вѣрныхъ межи собою,—
показалемъ заразъ и то, же гды св.
учителеве церковный на вѣрѣ або вы-
знаню збудовану быти церковь Христо¬
ву мовятъ, не Петрову вѣру або вы- * *)*) 1 Корни., гл. 1, ст. 12. ' *) Въ подлинникѣ описка «вывуетъ». У
Толстова правильно. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 380 знанье розумѣютъ, але просто и отдѣл¬
не взятую вѣру и вызнанье. Части I, роздѣлу I, артикулъ 4. О словѣ Кифа и о словѣ пё-
тросъ и пётра и о мѣстои-
мѴніи гш. табтт)—на сей. Абы самовладство въ церкви Христо¬
вой зъ особы Петра святого апостола
выставити могли въ доводахъ, отступ-
никове надо», поступуючи овый, якобы
незвлтяженыГі, зъ імене «Кѵфа» взя¬
тый агдиіпепі, зъ великимъ тріумфомъ
привносити звыкли: «таковыи Іисусъ
Христосъ до Петра тыи слова «ты еси
Петръ, и на томъ камепи збудую цер¬
ковь мою» не по латинѣ мовилъ, анѣ
по Грецку, але по Сѵрску». Лечъ Сѵр-
скимъ языкомъ, за свѣдоцствомъ Іеро-
нимовымъ, «Кѵфа» значитъ камень або
опоку. Мовячи теды Христосъ до Петра,
по Сѵрьску такъ мовитъ: «ты естесь
кѵфа, а на томъ кѵфѣ збудую церковь
мою»: но Руску рекши: «ты естесь опо¬
ка, и на той опоцѣ збудую церковь
мою». Петръ прето естъ той камень,
на которомъ Іисусъ Христосъ церковь
свою збудовати обѣцалъ; а затымъ Петръ
естъ удѣлнымъ властелемъ церкве, пас¬
тыремъ навышшимъ надъ всѣми апос¬
толами и надъ всею церковію. То от-
ступникове, которыхъ ся я, заправды,
внутренной слѣпотѣ великой выдивити
не могу: же въ томъ, што естъ намъ,
въ уставичномъ вызнаню барзо пра-
цуютъ, а чого мы не признаваемо, то¬
го ся и палцемъ не дотыкаютъ! Мы або-
вѣмъ не толко того не примо, але и
чита[н]емъ 3), и спѣваньемъ, то естъ и
гимнами церковными, и наукою св. учи¬
телей церковныхъ, который ся въ цер¬ 3) Въ подлинникѣ описка: «читаемъ». Библиотека "Руниверс1