Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
377 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ стати мѣло? Потомъ, гды южъ «пре-
еташа царіе земстіи, и князи собраша-
ся вкупѣ на Господа и на Христа
Его» 5). И зась: «отъ потока на пути
піеть, сего ради вознесетъ главу» ®).
Поднеслъ ся абовѣмъ Іисусъ Христосъ
якъ голова Церкви тогды, гды ся на¬
пилъ зъ потоку страсти своей. И еще:
«за еже бол'ѣзнова душа его, узритъ
сѣмя долгоживотно» Первѣй мѣлъ
быти взгоржонымъ и откиненымъ отъ
людей, утѣсненымъ и утрапленнымъ,
веденымъ на забите, яко баранокъ,
зраненымъ для злостей'нашихъ и за¬
битымъ для грѣховъ нашихъ, тожъ
потомъ мѣлъ оглядати потомство свое
долговѣчное, то естъ церковь свою,
отколь посполите мовити звыклисмо, же
кровью церковь Христова, зъ боку Хри¬
стова вытеклою, набыта естъ. Поне-
важъ теды и Христосъ, и вѣра Хри¬
стова церковь тую, которую Христосъ
своею назвалъ, ажъ по страсти Своей
и воскресеніи, водлугъ писма святого
и науки св. учителей церковныхъ, збу-
довати мѣлъ, для того не реклъ Пе-
трови: «будую» ани «збудовалемъ», але
«збудую церковь мою». Мовятъ отступникове еще повторе:
вѣра, отдѣлне взятая, ачь слуіпне на¬
зывается фундаментомъ усправедливенья
и вшелякихъ цнотъ, лечъ церкви фун¬
даментомъ вѣра не естъ власне. Од¬
ного абовѣмъ и тогожъ рожаю маютъ
быти фундаментъ, и тое, што ся на
немъ набудоваетъ. А поневажъ церковь
естъ згромажене якобы каменій жи¬
выхъ, маеть просто и той камень, ко¬
торый естъ фундаментомъ, быти тежъ
чловѣкъ которій, а не якая цнота. ’) Тамъ же, ст. 2. 6) Псал. 109, ст. 7. ’) Исаія, гл. 23, ст. 10: «аще дастся о
грѣсѣ, душа ваша узритъ сѣмя долгожи¬
вотное». копнстенскаго, 1621 года. 378 |.И на то такъ отповѣдаю: Учителеве
церковный фундаментъ, на которомъ
будуетъ Іисусъ Христосъ Свою церковь,
покладаютъ самого того Христа, а вѣ¬
ру тую, которую вызналъ Петръ, от¬
дѣленную отъ Петра, то естъ: же вѣ¬
ра бозства Христова, въ людехъ буду-
чая и отъ людей пріймуючаяся и вызца-
ваючаяся, фундуетъ и фундовати маетъ
церковь. Каменье абовѣмъ оное живое,
взглядомъ вѣры, въ нихъ будучей, а
не въ Петрѣ, будоване церкве выстав¬
ляютъ. И естъ то метафоричная мова,
що стороны фундаменту, а не власная,
которая ся въ инщомъзъ истотою сто-
суетъ, а въ инигомъ нѣ, зачимъ въ бу-
дованью томъ неслушне потребованъ
бываетъ власный способъ фундаменту
и правдивое будованье. Въ поточномъ
абовѣмъ будованью положивши фунда¬
ментъ, на немъ другій кладется, на
томъ третій и такъ потомъ ажъ до
самого верху. А въ будованю ' церкве
не такъ: бо тая будуется и ростетъ
не черезъ вкладанье камней сихъ
живыхъ на камень, одного на другій,
але черезъ самое зъедноченя и злуче-
няся, - не мѣстцевое, але духовное, то
естъ черезъ единомысльность въ одной
и тойже вѣрѣ. Подобеньство будованя
або метафоричная мова тая въ томъ
самомъ залежить, же якъ на'фунда¬
ментѣ держится иное каменье, и онъ
ихъ въ томъ зъедноченю и злученюся
держитъ, , такъ и церковь, то естъ вѣр¬
ный люде, на одной и тойже вѣрѣ по¬
легши, межи собою держать злученьеся
и зъедноченье. Которая вѣра гды усту¬
пу етъ, упадаютъ зъ набудованья того
тыи, который зъ иншими вѣрными не
самою вѣрою и ей належними злуча-
лися и едночили, што не въ Петрѣ,
не въ жадномъ инномъ чловѣцѣ прав-
диве стати не можетъ. И овшемъ 8) к) Бъ подлинникѣ ошибка: «овымъ». Библиотека "Руниверс1