История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
375 ПАЛИНОДІЯ", СОЧ. НАХАМИ КОІІЫСТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 376 ные учителеве церковный, Златоустый
и Амвросій. Зъ которыхъ вторый '), рек-
ши то, же вѣра Церквѣ естъ фундамен¬
томъ, наводитъ: «не о тѣлѣ абовѣмъ
Петровомъ, але о вѣрѣ речено естъ,
же брамы смертный еи не перемогутъ.
Вызнанье, мовитъ, звгьтяжаетъ адъ, и
тое вызнанье не одну ересь нноситъ».
Божественный Златоустый *), прело¬
живши слова овый Христовы «ты естесь
Петръ, и на томъ камени збѵдую Дер-
ковъ мою, и брамы адовы не пере¬
могутъ ей», наводитъ: «на томъ каме¬
ни реклъ, не реклъ на Петрѣ, не на
человѣцѣ бовѣмъ, але на вѣрѣ збудо-
валъ Церковъ свою Христосъ». Штожъ ся коли яснѣй и выразнѣй
речи можетъ, чимъ бы ся то показати
могло? Же безъ жадного до особы Пе¬
тровы отношенья, на отдѣлне взятой
вѣрѣ и вызнаныо естъ збудована Цер¬
ковъ Христова, то естъ: же Іисусъ Хри¬
стосъ на собѣ Сынѣ Бога живого вѣ¬
рою зъ обявленья Божого, въ серпу
Петровомъ занятомъ и словы устъ вы-
знаномъ, якъ на камени краеуголномъ,
Церковъ свою збудовалъ. Речевисте
абовѣмъ всѣ сіи три знаменитый учи¬
телеве церковный особу Петрову зъ
фундаменту того, который естъ вѣра и
вызнанье, выдѣляютъ и вылучають. Гды
ыовятъ: на мнѣ тебе, Петре, збудую, а
не мене на тобѣ; и не о тѣлѣ Петро¬
вомъ, але о вѣрѣ речено, и не на Пет¬
рѣ, не на чловѣцѣ, але на вѣрѣ, на
вызнанью. Чогожъ отступникове наши>,
если не и въ свѣтлости темности іпу-
кати захотятъ, зачнѣйшого * 3) и выраз-
нѣйшого надъ то до познаня мѣти захо¬
тятъ, же на вѣрѣ, на вызнаню Церковъ
Христову збудовану быти учителеве цер- ') Амвросій, вх словѣ 5-мъ, о тайнѣ во¬
человѣченія Господня. 3) Въ словѣ на пятидесятницу. ’) Толст.: •значвѣйіиого». ковныи мовячи отдѣлне нхъ отъ особы
Петровы пріймутъ, розумѣють и мовятъ. А што мовятъ отступникове, же если
бы первымъ способомъ, то естъ отдѣл¬
не, безъ жадного отношенья вѣры и
вызнанья до особы Петровы, вѣра и
вызнанье фундаментомъ бытн могли, не
реклъ бы былъ Христосъ «на томъ ка¬
мени збудую», але «буду» або «збѵдо-
валемъ Церковъ мою», поневажъ мно¬
гій южъ вѣрили Его быти 'сыномъ Бо¬
га живого. На то такъ отповѣдаю. Іисусъ Христосъ мовитъ на томъ
мѣстѣ о Церкви своей, иле ся Церковь
Христова отдѣляетъ отъ збориска, то
естъ о той церкви своей, которую самъ
мѣлъ уфундовати, а не о той, которая
прибтье Его упередила. Которой хо-
тяжъ онъ же самъ былъ головою, якъ
той, которій мѣлъ прійти, не была
еднакъ она отъ него, якъ отъ Бого-
чловѣка уфундована, не была и рече¬
висте ему пошлюблена. Ан» тежъ мо¬
витъ Іисусъ Христосъ о церкви своей
самой теперь новозачатой и отъ збо¬
риска Жидовского досконале еще неот-
дѣлной; але мовитъ о той, которая мѣ¬
ла быти власне христіанская церковь,
кровію его омытая и крещеніемъ очи¬
щена, которая ажъ по страсти и вос¬
кресеніи Его фундоватися и ширити
почала, якъ о томъ писмо святое и
церковный учителеве научаютъ. Мовитъ
бовѣмъ божественный Златоустый, въ
словѣ напротивъ поганъ: «дванадцять
было ученикъ, которій еро наслѣдовали
и церковъ въ собѣ носили; хотяжъ еи
нлхто тогдм розумомъ поняти не моглъ;
поневажъ ан» имене церкове не было,
але квитнуло збориско». А писмо свя¬
тое мовитъ: «проси отъ мене, и дамъ
ти языки достояніе твое, и одержаніе
твое концы земля» 4). А колижъ ся то *) Псал. 2, ст. 8. Библиотека "Руниверс1